Najnowsze wydanie tło Najnowsze wydanie miesięcznika BANK
Czytaj więcej
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Newsletter
menu
search
zamknij wyszukiwarkę
logo BANK.pl
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Miesięcznik
  • Edukacja finansowa
  • ESG
  • WIBOR
  • Firma
  • Blogi
  • O nas
zamknij menu
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Miesięcznik
  • Edukacja finansowa
  • ESG
  • WIBOR
  • Firma
  • Blogi
  • O nas
Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
Multimedia | Bankowość spółdzielcza

Jak podnieść stopę inwestycji w Polsce?

23.01.2025 13:31 Robert Lidke | BANK.pl
Jak podnieść stopę inwestycji w Polsce?
Konrad Wojnarowski, Fot. T. Kulesza,
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
O tym jak zwiększyć stopę inwestycji w Polsce rozmawialiśmy dr. Konradem Wojnarowskim, podsekretarzem stanu w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej, tuż po jego wystąpieniu podczas Konwentu na rzecz Współpracy i Rozwoju Polskiej Bankowości Spółdzielczej.

Jak podkreślił Konrad Wojnarowski – stopa inwestycji w Polsce wynosi w Polsce 17%, tymczasem w Unii Europejskiej średnio 22%.

Jego zdaniem banki spółdzielcze mogą w znacznym stopniu przyczynić się do zwiększenia stopy inwestycji w naszym kraju. Wskazał na ich znaczenie na rynku lokalnym i ich znaczący udział w finansowaniu mniejszych podmiotów gospodarczych, a także samorządów.

Mówił o środkach z programów europejskich, takich jak np. FENG (Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki ) czy Krajowy Plan Odbudowy (KPO).

Konrad Wojnarowski podkreślił również ogromną rolę bankowości spółdzielczej w zapewnieniu współfinansowania beneficjentom tego typu programów.

Czytaj także: Współpraca i rozwój

Inne artykuły tego autora:

  • ITCARD wprowadza czat dedykowany osobom z niepełnosprawnościami
  • ING Bank Śląski chce zamienić swoją nadpłynność na kredyty dla gospodarki
  • Social selling, są powody do niepokoju?

ESG nie może zniechęcać do finansowania mniejszych przedsiębiorstw, do inwestycji

Dodał, że należy jeszcze raz przyjrzeć się przepisom unijnym, tak aby były one jeszcze bardziej sprzyjające bankowości spółdzielczej.

Odniósł się także do uwag bankowców spółdzielczych dotyczących przepisów o ESG, w tym o raportowaniu ESG, które utrudniają finansowanie najmniejszych firm, i które jednocześnie zniechęcają przedsiębiorców do inwestowania.

„Wiemy, że MSP mogą mieć duże problemy z wyzwaniami dotyczącymi ESG. Odbieramy takie sygnały od przedsiębiorców” – stwierdził Konrad Wojnarowski.

„Jestem przekonany, że najbliższe tygodnie będą okresem dialogu na te tematy zarówno z bankowcami,  ale też z beneficjentami programów unijnych, z przedsiębiorcami, samorządowcami czy z rolnikami”.

Czytaj także: Wiceminister rolnictwa o bankach spółdzielczych, bezpieczeństwie energetycznym i żywnościowym>>>


Źródło: BANK.pl
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Tagi
ESG / Environmental, Social and corporate GovernanceFundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki / FENGKonrad WojnarowskiKonwent na rzecz Współpracy i Rozwoju Polskiej Bankowości SpółdzielczejKrajowy Plan Odbudowy / KPOMinisterstwo Funduszy i Polityki RegionalnejStopa inwestycji
Autor Robert Lidke | BANK.pl

Zobacz także

Edyta Tararuj | Źródło: bank.pl
Social selling, są powody do niepokoju?
Paweł Preuss | Źródło: BANK.pl
Regulacje bankowe jak znaki drogowe
Włodzimierz Kiciński | Źródło: BANK.pl
Technologia to DNA polskich banków
ZOBACZ WSZYSTKIE Z TEJ KATEGORII
Partnerzy działu Bankowość spółdzielcza
logo Systemy Wymiany InformacjiLogo ITCARD

Aby podnieść poziom bezpieczeństwa spowodowany podatnością znikomej części klientów bankowych na tego różnego typu manipulacje banki wprowadzają nowe sposoby weryfikacji, zmieniają poziomy limitów transakcji, co dotyka wszystkich użytkowników bankowości cyfrowej. Ten romantyzm, dotyczący tego, że bankowość elektroniczna ma być prostsza, szybsza i wygodniejsza niestety już jest za nami

Michał Macierzyński dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych w PKO Banku Polskim.
Michał Macierzyński
Dyrektor
PKO BP
ZOBACZ WSZYSTKIE
logo Bank
  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt
  • Archiwum
  • Newsletter
logo Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
logo Miesięcznika Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
© Copyright 2025 Centrum Procesów Bankowych i Informacji
  • Polityka prywatności
  • Pliki cookie
  • Bankiwpolsce.pl
Strona korzysta z plików cookie
Na stronie stosujemy pliki cookie w celu zapewnienie prawidłowego działania, ułatwienia korzystania, a także w celach statystycznych i marketingowych. Wybierając „Zaakceptuj wszystkie” wyrażasz zgodę na stosowanie wszystkich plików cookie. Jeśli chcesz wyrazić zgodę na stosowanie tylko niektórych plików cookie, wybierz „Ustawienia”, skonfiguruj preferencje i wybierz przycisk „Zapisz”. Pamiętaj, że możesz zmienić swoje ustawienia w każdym czasie klikając przycisk „Pliki cookie” w stopce portalu. Szczegółowe informacje o sposobie, w jaki  używamy plików cookie oraz przetwarzamy Twoje dane, a także o przysługujących Ci prawach, odnajdziesz w Polityce prywatności.

Niezbędne: Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.

Funkcjonalne: Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.

Analityczne: Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp.

Marketingowe: Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców
i reklamodawców strony trzeciej.
Niezbędne Zawsze aktywne
Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.
Funkcjonalne
Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.
Analityczne
Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketingowe
Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców i reklamodawców strony trzeciej.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Ustawienia
{title} {title} {title}