Najnowsze wydanie tło Najnowsze wydanie miesięcznika BANK
Czytaj więcej
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Newsletter
menu
search
zamknij wyszukiwarkę
logo BANK.pl
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Miesięcznik
  • Edukacja finansowa
  • ESG
  • WIBOR
  • Firma
  • Blogi
  • O nas
zamknij menu
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Miesięcznik
  • Edukacja finansowa
  • ESG
  • WIBOR
  • Firma
  • Blogi
  • O nas
Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
ESG | Firma

Jak cyfryzować firmę z myślą o środowisku: przewodnik dla MSP od KIR i Fundacji Cyberium

21.09.2022 13:01 mb | aleBank.pl
Jak cyfryzować firmę z myślą o środowisku: przewodnik dla MSP od KIR i Fundacji Cyberium
Źródło: KIR
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Jak pokazuje doświadczenie ostatnich kilku lat, zmiany klimatyczne z roku na rok stają się coraz bardziej widoczne, a ich dotkliwe skutki związane z anomaliami pogodowymi zaczynają odczuwać wszyscy - w tym także przedsiębiorcy. Zielony rozwój biznesu coraz częściej jest postrzegany nie jako konieczność, ale jako szansa. Jednak aby móc tę szansę wykorzystać, trzeba wiedzieć, jak się do tego zabrać, czytamy w komunikacie prasowym KIR.

Mając na uwadze znaczenie zielonej i cyfrowej transformacji Fundacja KIR na rzecz Rozwoju Cyfryzacji Cyberium przygotowała praktyczny „Przewodnik dla przedsiębiorców dbających o (dobry) klimat. Jak cyfryzować firmę z myślą o środowisku?”.

Przewodnik jest dedykowany małym i średnim przedsiębiorstwom, które stanowią siłę napędową polskiej gospodarki.

Czytaj także: Firmy pod presją konsumentów przekonanych do ESG

Zielona transformacja w polskich firmach

‒ Cyfryzacja pozytywnie wpływa na środowisko i wspiera jego ochronę, dlatego my wspieramy przedsiębiorców w adopcji nowoczesnych rozwiązań – mówi Wojciech Pantkowski, wiceprzewodniczący Rady Fundacji.

Stworzony z myślą o wyzwaniach klimatycznych poradnik zawiera zbiór rad, wskazówek i dobrych praktyk, które – efektywnie wdrożone – przyśpieszą proces zielonej transformacji polskich firm.

„Przewodnik dla przedsiębiorców dbających o (dobry) klimat. Jak cyfryzować firmę z myślą o środowisku?”

Prezentowane rozwiązania mogą nie tylko wpłynąć na redukcję kosztów, optymalizację procesów czy redukcję śladu węglowego firmy, ale także pośrednio przełożyć się na wyższy poziom dobrostanu pracowników oraz klientów.

Ponadto wdrażanie cyfrowych rozwiązań znacząco zwiększa poziom bezpieczeństwa firmy – w szczególności tak cennych w zdigitalizowanym świecie danych.

Czytaj także: Właściwe strategie ESG mogą przynieść realne korzyści finansowe i biznesowe

Inne artykuły od Krajowa Izba Rozliczeniowa / KIR:

  • e-Doręczenia coraz bliżej
  • EACHA Payments Forum 2025 – konferencja Stowarzyszenia Europejskich Izb Rozliczeniowych
  • Fałszywe e-dokumenty – KIR radzi jak nie paść ofiarą cyberoszustwa

Biznes na rzecz ochrony środowiska

‒ Wprowadzenie ekologicznych rozwiązań w biznesie dobrze zacząć od drobnych zmian, które będziemy stosować na co dzień.

Wierzę, że nasze opracowanie będzie pomocnym przewodnikiem, a korzyści z wdrożenia zaproponowanych rozwiązań przełożą się nie tylko na sukces naszych organizacji, ale także na dobrostan nas samych i całej planety – mówi Dorota Dublanka, prezes Fundacji.

Czytaj także: Eksperci oceniają, od czego zależy tempo rozwoju gospodarki cyfrowej w Polsce – po publikacji raportu Digital Challengers

Źródło: Krajowa Izba Rozliczeniowa / KIR
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Tagi
Cyfryzacja / DigitalizacjaDorota DublankaEkologiaESG / Environmental, Social and corporate GovernanceFundacja KIR na Rzecz Rozwoju Cyfryzacji CyberiumKrajowa Izba Rozliczeniowa / KIRMałe i średnie przedsiębiorstwa / MŚP / MSPOchrona środowiskaŚlad węglowyWojciech PantkowskiZielone finanseZielony Ład
Autor mb | aleBank.pl

Zobacz także

Digital Banking Academy: „ESG w strategii banku – od teorii do praktyki”, 25 czerwca 2025 r.
Zapraszamy na szkolenie Digital Banking Academy: „ESG w strategii banku – od teorii do praktyki”, 25 czerwca 2025 r.
„Dobre Praktyki w zakresie Dystrybucji Usług przez Instytucje Pożyczkowe” , grafika
Powstała pierwsza samoregulacja dotycząca sprzedaży usług dodatkowych przez instytucje pożyczkowe – Dobre Praktyki ZPF
wirtualna mapa świata, wykresy, wskaźniki
Geopolityka rosnącym ryzykiem dla sektora bankowego
ZOBACZ WSZYSTKIE Z TEJ KATEGORII
logo Bank
  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt
  • Archiwum
  • Newsletter
logo Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
logo Miesięcznika Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
© Copyright 2025 Centrum Procesów Bankowych i Informacji
  • Polityka prywatności
  • Pliki cookie
  • Bankiwpolsce.pl
Strona korzysta z plików cookie
Na stronie stosujemy pliki cookie w celu zapewnienie prawidłowego działania, ułatwienia korzystania, a także w celach statystycznych i marketingowych. Wybierając „Zaakceptuj wszystkie” wyrażasz zgodę na stosowanie wszystkich plików cookie. Jeśli chcesz wyrazić zgodę na stosowanie tylko niektórych plików cookie, wybierz „Ustawienia”, skonfiguruj preferencje i wybierz przycisk „Zapisz”. Pamiętaj, że możesz zmienić swoje ustawienia w każdym czasie klikając przycisk „Pliki cookie” w stopce portalu. Szczegółowe informacje o sposobie, w jaki  używamy plików cookie oraz przetwarzamy Twoje dane, a także o przysługujących Ci prawach, odnajdziesz w Polityce prywatności.

Niezbędne: Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.

Funkcjonalne: Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.

Analityczne: Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp.

Marketingowe: Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców
i reklamodawców strony trzeciej.
Niezbędne Zawsze aktywne
Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.
Funkcjonalne
Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.
Analityczne
Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketingowe
Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców i reklamodawców strony trzeciej.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Ustawienia
{title} {title} {title}