IT@BANK 2023 | Iron Mountain | Empowering Polish Banking with Innovative Solutions: Iron Mountain’s Role in a Transformative Journey

IT@BANK 2023 | Iron Mountain | Empowering Polish Banking with Innovative Solutions: Iron Mountain’s Role in a Transformative Journey
Aaron has over 25 years of experience in Artificial Intelligence & Information Lifecycle Management, working alongside world-leading technology companies. He discovers customers' critical business issues around data management and then focuses on Software Automation, Artificial Intelligence and Risk Aversion solutions for them to structure their complex data; allowing these customers to be streamlined by widening bottlenecks and then closing gaps to be more secure, informed, compliant and cost-effective. Aaron studied Computer Science at Oxford University and is an author of numerous books on both AI and Business Information Management.
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
In the dynamic and ever-evolving world of global finance, Polish banks have emerged as stalwarts of resilience and strategic alignment. Amid the turbulence and uncertainties that characterized the financial landscape, these institutions have embarked on a transformative journey, driven by their partnerships with Iron Mountain, a key player in the realm of advanced technologies and strategic insights.

Aaron Kalvani
Global Director of Product Enablement.

At the heart of this lies KYC (Know Your Customer) technology. KYC automates the process of customer identity verification by capturing, classifying, and extracting essential information from documents. This innovation offers a fully automated, API-driven solution that accelerates validation and verification, enhancing customer onboarding and regulatory compliance for banks across Poland.

As compliance deepens, the commitment to data security and environmental sustainability is further exemplified by securing digital data and state-of-the-art scanning facilities in Radom. This process ensures the safe and responsible disposal or recycling of paper and data center equipment. Iron Mountain’s services guarantee the secure handling of sensitive data, aligning perfectly with the banks’ dedication to data security and regulatory compliance.

In parallel, automated content extraction utilizing cloud-based intelligent document processing (IDP) technology is streamlining operations within the banking sector in Poland. This technology extracts valuable insights from non-standardized documents, using Machine Learning, Large Language Models and reducing manual labor and facilitating informed decision-making. Coupled with Generative AI, to populate metadata with the correct context.

The journey towards operational excellence continues with the reduction of paper-based processes. By embracing digital transformation, banks in Poland are decreasing their reliance on paper documents, resulting in substantial cost savings and heightened efficiency.

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Źródło: Miesięcznik Finansowy BANK