IT@Bank 2016: Transformacja cyfrowa to nie tylko zmiana narzędzi
Otworzył ją Krzysztof Pietraszkiewicz, prezes Związku Banków Polskich. Przypomniał, iż budowa nowoczesnej polskiej bankowości rozpoczęła się dokładnie 30 lat temu, a więc jeszcze przed zapoczątkowaniem właściwej transformacji ustrojowej w Polsce. Jednym z ważniejszych obszarów modernizacji były nowoczesne technologie; efektem działań konsekwentnie realizowanych przez polskich bankowców przez minione dekady jest dziś powszechny dostęp do rachunków bankowych przez internet czy też jeden z najnowocześniejszych systemów płatniczo-rozliczeniowych na świecie. Prezes ZBP podkreślił, że również w nadchodzących latach polska bankowość zamierza być prekursorem modernizacji cywilizacyjnej kraju. – Zrobimy wszystko, by polska bankowość elektroniczna była bezpieczna, by polscy klienci byli poinformowani i wyedukowani – powiedział.
Nieprzewidywalne otoczenie, zagubiony klient
– Rozgraniczenie pomiędzy obszarem IT i pozostałą częścią bankowego biznesu zaczyna się rozmywać, a pojęcia „IT” i „bank” stają się jednym słowem – stwierdził Brunon Bartkiewicz, prezes ING Banku Śląskiego. Przekształcaniu tradycyjnego biznesu w cyfrowy sprzyja zarówno coraz większa doskonałość dostępnych narzędzi, jak i niskie koszty transformacji. Problem w tym, że tak dynamicznie rozwijający się sektor IT staje się w dużej części nieprzewidywalny, a dotychczasowe związki przyczynowo-skutkowe pozwalające na generowanie przewag rynkowych przestają działać. – Czasami nie wiadomo, w co powinniśmy zainwestować, by osiągnąć sukces w przyszłości – zauważył prezes banku ING. Również i klient instytucji finansowej bywa coraz bardziej zagubiony w tak szybko zmieniającej się rzeczywistości, dlatego konieczna staje się coraz większa transparentność produktów i ich zrozumiałość. Perspektywą na tak niełatwe czasy pozostaje umiejętność właściwego wykorzystania tego olbrzymiego potencjału, jaki przynosi technologia, do kreowania rzeczywistości jak najbardziej odpowiadającej oczekiwaniom klientów, „kreowania nowych supermocy” – jak to określił Brunon Bartkiewicz. Symbolicznym podsumowaniem przemian, jakie w ostatnich 25 latach przeszła polska bankowość, było nawiązanie przez prelegenta do początków jego pracy w sektorze bankowym. – Wówczas prowadzony przeze mnie zespół IT liczył… 7 osób – zaznaczył Bartkiewicz. Równie gruntownych przemian możemy się spodziewać w nadchodzących latach. – Przez następne 25 lat roboty nam nie zabraknie – podsumował swe wystąpienie prezes ING Banku.
Jak szybko można wdrożyć nowy produkt
Hasło przewodnie pierwszej sesji tegorocznej konferencji IT@BANK brzmiało time to market. Pojęciem tym, wciąż jeszcze niewystarczająco rozpoznawalnym nad Wisłą, określa się czas pomiędzy podjęciem decyzji o wykreowaniu nowego produktu a dokonaniem pierwszej sprzedaży. Nie da się ukryć, że w dobie nieprzewidywalnego rozwoju technologii i niespodziewanych zmian powinien być on jak najkrótszy. – Bez transformacji cyfrowej nie osiągniemy dobrych wyników finansowych – taką tezę postawił Karol Mazurek, dyrektor zarządzający obszarów Technology, ...
Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:
- zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
- wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
- wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
- zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.
Uwaga:
- zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
- wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).
Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:
- bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI