Iron Mountain modernizuje centrum digitalizacji w Radomiu
Centrum digitalizacji Iron Mountain w Radomiu to jeden z największych obiektów tego rodzaju w Europie, który w 2023 r. został uhonorowany tytułem Center of Digital Excellence. Spółka na poziomie globalnym podjęła decyzję o modernizacji obiektu, przeznaczając na ten cel w sumie blisko 10 mln zł. Zrealizowane i planowane inwestycje dotyczące infrastruktury Iron Mountain w Polsce potwierdzają rosnące znaczenie lokalnego oddziału na arenie międzynarodowej, poinformowała Spółka.
Radomskie centrum digitalizacji zostało uruchomione w 2009 roku. Aktualnie skanowanych jest w nim około 100 mln stron dokumentów w skali roku. To jeden z największych tego rodzaju obiektów w Europie, którego powierzchnia wynosi blisko 1700 mkw.
Już dziś moce przerobowe placówki umożliwiają zaangażowanie do projektów łącznie nawet 750 osób w systemie trzyzmianowym, a już wkrótce – kolejnych 200 pracowników.
Aż 85% obecnej kadry kierowniczej centrum stanowią kobiety. W 2023 roku uzyskało ono prestiżowy tytuł Center of Digital Excellence przyznawany przez Iron Mountain na poziomie globalnym, co potwierdza rosnące znaczenie tej placówki, a także jej rolę jako hubu dla międzynarodowych projektów digitalizacyjnych.
– Centrum digitalizacji Iron Mountain, czyli Center of Digital Excellence w Radomiu to jedyna placówka tego rodzaju w Europie, której przyznaliśmy dotychczas ten tytuł. To wyróżnienie wynikające z wielu lat współpracy w ramach międzynarodowychprojektów w obszarze skanowania i digitalizacji, ale także potwierdzenie, że organizacja na poziomie globalnym dostrzega ogromny potencjał tej lokalizacji.
Widząc rosnący wolumen projektów głównie z krajów zachodniej i północnej Europy, podjęliśmy decyzję o modernizacji centrum – mówi Iwona Sikora, Senior Vice President & General Manager EMEA w Iron Mountain.
Czytaj także: Cyberbezpieczeństwo: co świadczy o cyfrowej innowacyjności sektora bankowego?
Pierwszy etap modernizacji centrum digitalizacji Iron Mountain
Inwestycja wpłynęła na zwiększenie dostępnej przestrzeni o 20%, a przepustowości operacyjnej o 40%. Wzrost wspomnianych parametrów pozwolił jednocześnie na stworzenie 100 nowych miejsc pracy.
Poza optymalizacją wnętrz i wybudowaniu dodatkowego piętra w ramach modernizacji rozszerzono zakres oferowanych usług o projekty związane z dziedzictwem kulturowym.
Bazę sprzętową zwiększono o unikalne skanery przystosowane do skanowania dokumentacji o historycznym znaczeniu, które posiadają stosowne certyfikaty ISO.
Łącznie obiekt dysponuje ponad 40 zaawansowanymi urządzeniami skanującymi dostosowanymi do materiałów o dowolnym rozmiarze i formacie. Są to m.in. teczki personalne, dokumentacja techniczna, m.in. mapy i szkice, dokumentacja sądowa, ubezpieczeniowa, geodezyjna, bankowa i medyczna, faktury, dokumenty GDPR, książki, maile, listy czy też zdjęcia rentgenowskie.
Czytaj także: IT@BANK 2023 | Iron Mountain | Empowering Polish Banking with Innovative Solutions: Iron Mountain’s Role in a Transformative Journey
Cyfrowe usługi międzynarodowe
Rozbudowana centrum zaowocowała również rozszerzeniem oferty usług o projekty z obszaru Business Process Management.
W centrum digitalizacji już dziś obsługiwanych jest wiele projektów międzynarodowych – głównie z krajów niemieckojęzycznych i nordyckich. Odpowiadają one za nawet ok. 60% generowanych dzięki niemu przychodów.
Na ułatwiony proces decyzyjny zagranicznych kontrahentów wpływają przede wszystkim wysokie kompetencje zespołu w obszarze IT, data science i data management, które zostały potwierdzone w kompleksowych i zaawansowanych technologicznie projektach dla klientów z Polski i zagranicy.
Doceniają oni również m.in. certyfikaty bezpieczeństwa ISO 27001 i 9001.
Spółka podkreśla, że placówka z biegiem czasu będzie coraz istotniejszym elementem infrastruktury umożliwiającym realizację europejskich i światowych celów krótko- i długoterminowych organizacji.