Igrzyska olimpijskie we Francji to także boom płatności bezgotówkowych
Od 24 lipca Adyen autoryzował we Francji transakcje stacjonarne i internetowe o wartości ponad 1,7 mld euro w branżach takich jak handel detaliczny, hotelarstwo i rozrywka (włączając obiekty sportowe).
Klienci zagraniczni odpowiadali za 35 proc. autoryzowanych transakcji w kraju, a na czele tabeli wydatków znajdują się obecnie podróżujący z USA. Odpowiadają oni za prawie 22 proc. autoryzowanej sprzedaży dokonywanej przez klientów zagranicznych.
Na drugim miejscu uplasowali się turyści z Niemiec (8 proc), a na trzecim z Wielkiej Brytanii (6,5 proc).
„Tegoroczna letnia rywalizacja sportowa to doskonała szansa dla firm zajmujących się handlem detalicznym i hotelarstwem. Zagraniczni klienci odpowiadają za ponad jedną trzecią wolumenu transakcji przetwarzanych na naszej platformie dla Unified Commerce we Francji, a analizy wykazują, jak ważni tego lata są amerykańscy kibice” – powiedziała Alexa von Bismarck, prezes Adyen na region EMEA.
Turyści płacą tak jak lubią
Analiza Adyen wskazuje, że firmy korzystające z najnowszych technologii wspierających płatności czerpią korzyści z podekscytowania fanów. Obejmuje to m.in.: umożliwienie turystom płacenie w ich lokalnej walucie oraz oferowanie im preferowanych metod płatności.
Dla przykładu frank szwajcarski jest preferowanym wyborem dla połowy klientów ze Szwajcarii odwiedzających Francję. Brytyjscy klienci również lubią mieć tę opcję – 46 proc. decyduje się płacić w funtach zamiast w euro, a jedna trzecia (33 proc.) Kanadyjczyków wybiera dolary kanadyjskie.
„Międzynarodowi fani chcą kupować towary, korzystając z preferowanych przez nich metod płatności, a my zaobserwowaliśmy znaczne korzyści dla naszych klientów, oferując więcej opcji, za pomocą których mogą to zrobić. Obejmuje to Alipay dla chińskich turystów, technologię „Buy Now Pay Later” i portfele cyfrowe dla tych, którzy wolą płatności bez karty i transakcje bezgotówkowe. We Francji prawie wszyscy goście z Australii (89 proc.) wolą płacić zbliżeniowo, zamiast wsuwać karty do terminali i wprowadzać kod PIN” – dodaje Alexa von Bismarck.
Metodologia badań
Ta aktywacja wykorzystuje część danych IPP i płatności online dla Unified Commerce oraz sąsiednich branż. Geograficznie dane obejmują Francję. Okres ten rozpoczyna się od dnia 24 lipca 2024 r.
Dane są agregowane w różnych wymiarach, takich jak poziom branży, kod kraju emitenta, metody płatności i inne.
Ta agregacja ułatwia analizę porównawczych i historycznych trendów w wydatkach klientów, autoryzowanych wolumenach, metodach płatności, urządzeniach transakcyjnych i innych ogólnych statystykach związanych ze letnią rywalizacją sportową we Francji, zapewniając jednocześnie prywatność.