Strona korzysta z plików cookie
Na stronie stosujemy pliki cookie w celu zapewnienie prawidłowego działania, ułatwienia korzystania, a także w celach statystycznych i marketingowych. Wybierając „Zaakceptuj wszystkie” wyrażasz zgodę na stosowanie wszystkich plików cookie. Jeśli chcesz wyrazić zgodę na stosowanie tylko niektórych plików cookie, wybierz „Ustawienia”, skonfiguruj preferencje i wybierz przycisk „Zapisz”. Pamiętaj, że możesz zmienić swoje ustawienia w każdym czasie klikając przycisk „Pliki cookie” w stopce portalu. Szczegółowe informacje o sposobie, w jaki  używamy plików cookie oraz przetwarzamy Twoje dane, a także o przysługujących Ci prawach, odnajdziesz w Polityce prywatności.

Niezbędne: Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.

Funkcjonalne: Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.

Analityczne: Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp.

Marketingowe: Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców
i reklamodawców strony trzeciej.
Niezbędne Zawsze aktywne
Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.
Funkcjonalne
Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.
Analityczne
Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketingowe
Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców i reklamodawców strony trzeciej.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Ustawienia
Polityka prywatności {title} {title}
Najnowsze wydanie tło Najnowsze wydanie miesięcznika BANK
Czytaj więcej
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Newsletter
menu
search
zamknij wyszukiwarkę
logo BANK.pl
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Miesięcznik
  • Edukacja finansowa
  • ESG
  • WIBOR
  • Firma
  • Blogi
  • O nas
zamknij menu
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Miesięcznik
  • Edukacja finansowa
  • ESG
  • WIBOR
  • Firma
  • Blogi
  • O nas
Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
ESG | Komentarze ekspertów

Gotowi na Fit for 55; roczny Raport PZPM ‒ Branża motoryzacyjna 2021/2022

17.11.2021 11:02 Jakub Faryś | Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego / PZPM
Gotowi na Fit for 55; roczny Raport PZPM ‒ Branża motoryzacyjna 2021/2022
Jakub Faryś, Prezes PZPM. Źródło: aleBank.pl / PZPM
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Ukazał się najnowszy Roczny Raport PZPM ‒ Branża motoryzacyjna 2021/2022, w dwujęzycznej polsko-angielskiej wersji. Opracowanie stanowi kompendium wiedzy na temat szeroko rozumianej branży motoryzacyjnej i powiązanych z nią branż gospodarki. W bieżącej edycji Rocznika została zaprezentowana aktualna analiza parku samochodowego, rejestracji i produkcji wszystkich typów pojazdów, a także zagadnienia dotyczące transportu, funkcjonowania flot, sprzedaży paliw, produkcji opon oraz infrastruktury drogowej, BRD i ubezpieczeń. Komentarz Jakuba Farysia, Prezesa PZPM

Propozycja Komisji Europejskiej „Fit for 55” jest największym wyzwaniem w historii europejskiego przemysłu motoryzacyjnego. Unijni politycy planują, aby w ciągu zaledwie dwóch generacji modeli aut, branża samochodowa przeszła na wytwarzanie całkowicie zeroemisyjnych pojazdów.

Oznacza to powszechne zastosowanie nowych, alternatywnych napędów, wytwarzanych w masowej skali przy jednoczesnym zaprzestaniu produkcji tradycyjnych układów napędowych.

Czytaj także: Barometr branży motoryzacyjnej: problemy z dostawami, rosnące koszty i niejednoznaczne prognozy

Inne artykuły tego autora:

  • Tarcza antykryzysowa. PZPM: proponowane rozwiązania niewystarczające i wykluczające z pomocy liczne podmioty

Konieczność szybkich zmian w przemyśle motoryzacyjnym

Europejski przemysł produkuje kilkanaście milionów aut osobowych rocznie i podobną liczbę silników. Aby spełnić założenia Komisji Europejskiej, przemysł do 2035 roku musi całkowicie przestawić obecną produkcję na zeroemisyjne napędy. Nasz przemysł ma świadomość społecznej wagi kwestii środowiskowych, popiera dążenie KE i jest gotów podjąć się tego trudnego zadania.

Aby spełnić założenia Komisji Europejskiej, przemysł do 2035 roku musi całkowicie przestawić obecną produkcję na zeroemisyjne napędy

Musimy jednak pamiętać o odpowiedzialności wobec pracowników sektora, których w Europie jest kilkanaście milionów. W samych fabrykach aut i silników zatrudniony jest co ósmy pracownik europejskiego przemysłu przetwórczego. Drugim czynnikiem, który zmusza do szczególnej uwagi jest czas przygotowania nowych napędów.

Czytaj także: Producenci ciężarówek są gotowi na szybszą dekarbonizację niż oczekują tego od nich europejscy decydenci

Inne artykuły od aleBank.pl:

  • Współpraca przynosi wiele korzyści bankom i ich klientom
  • Za spadek popytu na kredyty mieszkaniowe odpowiadają nie tylko wysokie stopy procentowe
  • 25 lat Biura Informacji Kredytowej, i co dalej?

Alternatywne napędy wymagają inwestycji

Kilkanaście lat musi wystarczyć, aby przygotować nowe konstrukcje i nowe fabryki, których przeszkolony personel będzie w stanie wytwarzać pełną gamę zeroemisyjnych pojazdów. Producenci inwestują każdego roku 60 mld euro w badania i równie duże sumy w nowe zakłady produkcyjne. Zwrot z tych inwestycji będzie możliwy tylko wtedy, jeśli popyt na pojazdy z alternatywnymi napędami dorówna dzisiejszemu popytowi na samochody spalinowe.

Bez nakładów na infrastrukturę paliw alternatywnych, wieloletni wysiłek przemysłu samochodowego i jego wielomiliardowe inwestycje nie zapewnią oczekiwanych rezultatów

Aby tak się jednak stało i użytkownicy chcieli przesiąść się do nowych, bezemisyjnych samochodów, muszą one zapewnić taką samą wygodę eksploatacji jak dotychczasowe auta. Ładowanie akumulatorów lub napełnianie zbiorników wodorem musi być szybkie, bezproblemowe i wygodne.

I przede wszystkim konieczny jest łatwy dostęp do infrastruktury. Jest to zadanie, które spoczywa na rządach poszczególnych krajów ‒ sieć publicznych stacji ładowania i tankowania musi być dostępna na czas i w odpowiedniej gęstości.

Bez nakładów na infrastrukturę paliw alternatywnych, wieloletni wysiłek przemysłu samochodowego i jego wielomiliardowe inwestycje nie zapewnią oczekiwanych rezultatów. Dla kluczowej gałęzi europejskiej gospodarki, wytwarzającej 7 proc. unijnego PKB będzie to oznaczało bardzo poważne kłopoty a ambitne cele zakładane przez Komisję Europejską nie zostaną osiągnięte.

Raport jest dostępny: tutaj

Jakub Faryś,

 Prezes PZPM.

Źródło: aleBank.pl
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Tagi
AutomotiveESG / Environmental, Social and corporate GovernanceJakub FaryśMotoryzacjaPakiet Fit for 55Paliwa alternatywnePolski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego / PZPMSamochodySamochody elektryczneSamochody na gazSieć ładowania e-samochodówZielony wodór
Autor Jakub Faryś | Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego / PZPM

Zobacz także

Finał III edycji Ogólnopolskiej Olimpiady Wiedzy o Finansach „Finansomania”. Źródło: UEP
Finał III edycji Ogólnopolskiej Olimpiady Wiedzy o Finansach „Finansomania” – zwycięzcy
Fabryka - przemysł
2,6 mld zł zaległych zobowiązań najbardziej energochłonnych sektorów polskiej gospodarki
FTB 2025, Natasza Caban, żeglarka, podróżniczka i wolontariuszka
Natasza Caban Tajemniczym Gościem Specjalnym Kongresu FTB
ZOBACZ WSZYSTKIE Z TEJ KATEGORII
Platforma ESG BIK
Nowy standard dla sektora bankowego
logo Bank
  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt
  • Archiwum
  • Newsletter
logo Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
logo Miesięcznika Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
© Copyright 2025 Centrum Procesów Bankowych i Informacji
  • Polityka prywatności
  • Pliki cookie
  • Bankiwpolsce.pl