Google Cloud i PayPal ogłosiły rozszerzenie współpracy i przyspieszenie cyfrowej transformacji

Google Cloud i PayPal ogłosiły rozszerzenie współpracy i przyspieszenie cyfrowej transformacji
Fot. stock.adobe.com/thodonal
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Google Cloud zapewni PayPal zarówno infrastrukturę technologiczną, jak i narzędzia analityczne wspierające rozwój firmy i pomagające jej przetwarzać dane transakcyjne na masową skalę, poinformowały firmy.

Od 2015 roku, kiedy to stał się niezależną firmą, PayPal nieustannie rozbudowuje wykorzystywaną infrastrukturę i dostarcza klientom nowe produkty i usługi.

Realizując przyjętą strategię chmury hybrydowej, PayPal przenosi swoją kluczową infrastrukturę i zasoby IT do Google Cloud.

Dzięki Google Cloud firma PayPal mogła zwiększyć przepustowość infrastruktury w kilka godzin ‒ bez rozwiązań chmurowych proces ten zająłby kilka miesięcy

Zmiana spowodowana jest przede wszystkim zwiększoną w czasie pandemii popularnością e-handlu i wzmożonym ruchem w sieci, w rezultacie których liczba aktywnych kont PayPal wzrosła o 24% osiągając na koniec I kwartału 2021 roku 392 miliony.

Czytaj także: Raport Specjalny | Forum Technologii Bankowych | Live commerce podbija świat

Zwiększenie przepustowości infrastruktury w kilka godzin

Dzięki rozwiązaniom Google Cloud firma PayPal mogła zwiększyć przepustowość swojej infrastruktury w kilka godzin ‒ bez rozwiązań chmurowych proces ten zająłby kilka miesięcy.

Ponadto dzięki temu, że większość informacji o transakcjach online znajduje się w bazie danych SAP S/4HANA, PayPal może wykorzystać dostarczane przez Google Cloud na masową skalę rozwiązanie SAP Financial Products Subledger do szybkiego przetwarzania transakcji, a także analizy trendów zakupowych ‒ przy zachowaniu niskiego opóźnienia w dostępie do danych. 

Wykorzystując możliwości chmury, nasze zespoły mogą skupić się na dostarczaniu klientom najlepszych produktów, możliwości i usług

W okresach największego natężenia zakupów online, takich jak tzw. „Black Friday” i „Cyber Monday”, PayPal był w stanie procesować w USA ponad 1000 płatności na sekundę, co stanowi wzrost o 22% w porównaniu z rokiem 2019.

Zdolność Google Cloud do rozkładania zadań obliczeniowych w czasie oraz skalowania zasobów infrastruktury w momentach szczytu ruchu i poza nimi sprawiła, że PayPal mógł zapewnić klientom bezproblemowe doświadczenie korzystania z platformy, nawet w tak newralgicznych momentach.  

Czytaj także: Jak w czasie pandemii nie dać się podejść oszustom w sieci?

Wykorzystana moc chmury

‒ Możemy rozwijać, tworzyć i wdrażać nowe funkcjonalności w szybkim tempie tylko wtedy, gdy korzystamy z infrastruktury, która jest tak samo zwinna jak nasza firma.

Wykorzystując możliwości chmury, nasze zespoły mogą skupić się na dostarczaniu klientom najlepszych produktów, możliwości i usług.

W ramach naszego strategicznego partnerstwa pracujemy ramię w ramię z Google Cloud nad rozwojem i zabezpieczeniem naszej infrastruktury ‒ powiedział Wes Hummel, wiceprezes ds. niezawodności i inżynierii chmury w PayPal.

Pracujemy z PayPal, aby wykorzystać moc chmury i sprawić, by zakupy były łatwiejsze, szybsze i bezpieczniejsze

‒ E-commerce odnotował gwałtowny wzrost podczas pandemii, a ludzie w mniejszym stopniu korzystali z gotówki. W związku z tym dostawcy usług płatniczych cieszyli się dużym popytem.

Pracujemy z PayPal, aby wykorzystać moc chmury i sprawić, by zakupy były łatwiejsze, szybsze i bezpieczniejsze. To korzyści zarówno dla firm, jak i konsumentów ‒ powiedział Derek White, wiceprezes ds. globalnych usług finansowych w Google Cloud.

Ostatnio Google umożliwił płatność za pośrednictwem PayPal w Google Ads i Google Workspace, co pozwoli firmie na lepszą obsługę konsumentów i sprzedawców korzystających z tego systemu.

Dostępna obecnie w USA i wybranych krajach europejskich opcja płatności za pomocą PayPal opiera się na istniejącej integracji płatności z Google Play i Kup przez Google, w ramach której konsumenci oraz firmy mają możliwość skorzystania z PayPal w momencie finalizacji transakcji.

Czytaj także: Raport: Co (u)gryzie e-commerce? 21 wskazówek na 2021 rok

Źródło: Google Cloud