Europ Assistance Polska podsumowuje ferie zimowe
Europ Assistance Polska podsumowała strukturę spraw assistance zrealizowanych podczas tegorocznych ferii zimowych. Najczęściej interwencje dotyczyły świadczeń medycznych (70%) a zgłoszenia z zakresu assistance samochodowego stanowiły 29% interwencji.
Podczas tegorocznej zimy dobra pogoda w kraju sprzyjała wypadom w polskie góry a miłośnicy sportów zimowych mogli znaleźć idealne warunki do szusowania za granicą. Jak pokazują statystyki Europ Assistance Polska z europejskich kurortów zimowych klienci najchętniej wybierali te we Włoszech (19%), Austrii (17%) i Niemczech (15%).
Duża frekwencja narciarzy i snowboardzistów na stokach znalazła swoje odzwierciedlenie w zgłoszeniach spływających do Centrum Alarmowego Europ Assistanca Polska. Najwięcej z nich dotyczyło wypadków narciarskich i typowych, zimowych urazów – kończyn górnych u snowboardzistów oraz dolnych u narciarzy. Stąd aż 73% zgłoszonych spraw medycznych wymagało organizacji pomocy medycznej i pokrycia jej kosztów.
Z kolei kierowcy podczas tegorocznych ferii w głównej mierze zmagali się z awariami pojazdów (70%), których najczęstszymi przyczynami były problemy z akumulatorem, układem chłodzenia i hamulcami. Kolizje drogowe stanowiły natomiast 10% spraw, z jakimi zgłaszali się Klienci. W przypadku assistance komunikacyjnego większość interwencji dotyczyła holowania (55%) i usprawnienia pojazdu na miejscu zdarzenia (11%). W pozostałych sprawach Klienci korzystali z wynajmu pojazdu zastępczego, organizacji i pokrycia kosztów dalszej podróży (np. pociągiem lub samolotem), a także rezerwacji hotelu na czas naprawy oraz usług informacyjnych i concierge. Zagraniczne interwencje z zakresu assistance samochodowego prowadzone były przede wszystkim na terenie Niemiec (41%), Francji (11%), Włoch (8%) i Austrii (6%).
– Tej zimy ponownie odnotowaliśmy wzrost liczby zgłoszeń. W tym roku wzrósł jednak odsetek interwencji zagranicznych, głównie w alpejskich kurortach. Jest to wynik nie tylko ich rosnącej popularności wśród Polaków, ale także rosnącej świadomości ubezpieczeniowej. Cieszymy się, że coraz więcej osób podchodzi odpowiedzialnie do swojego bezpieczeństwa. – podsumowuje Joanna Nadzikiewicz.
Źródło: Europ Assistance