eService wprowadza na polski rynek terminal w smartfonie LikePOS
Następnym etapem rozwoju oferty będzie jej udostępnienie na kolejnych rynkach europejskich, na których działa eService.
LikePOS wykorzystuje potencjał rynku smartfonów
Nazwa LikePOS została wybrana w konkursie zorganizowanym dla pracowników eService. W prosty i przyjazny sposób wyraża idee rozwiązania sprawiającego, że jedno z najpopularniejszych urządzeń na świecie zyskuje kolejną funkcjonalność, dzięki której może działać jak nowoczesny terminal płatniczy POS (ang. Point Of Sale).
Szacuje się, że aktualnie na świecie jest w użyciu ok. 6,5 miliarda smartfonów, a wg badania CBOS, korzysta z nich 8 na 10 Polaków.
‒ Ogromny potencjał wynikający z powszechności i wszechstronności smartfonów sprawił, że możliwości ich użycia jako lekkiego i łatwo dostępnego terminala płatniczego od kilku lat były badane przez liderów branży płatniczej na całym świecie. Wyzwaniem było znalezienie sposobu gwarantującego bezpieczne wpisywanie kodu PIN. Już w 2019 roku, jako jedni z pierwszych testowaliśmy rozwiązanie tego typu, które nazwaliśmy wtedy LitePOS.
Dziś na bazie wielomiesięcznych, międzynarodowych doświadczeń i udoskonaleń opracowanych we współpracy z blisko tysiącem klientów, wprowadzamy dojrzałe rozwiązanie pozwalające połączyć najlepsze cechy smartfona i terminala płatniczego.
Dzięki aplikacji LikePOS możemy zapewnić każdemu przedsiębiorcy oraz jego klientom wygodne i co najważniejsze – bezpieczne prowadzenie transakcji opłacanych kartą na smartfonie – powiedziała Joanna Seklecka, prezes Zarządu eService.
‒ Oczekiwania miliardów ludzi są obecnie takie, że będą mogli zapłacić wygodnie kartą wszędzie tam, gdzie robią zakupy. Wciąż są jednak miejsca, gdzie nie jest to możliwe: na rynku, w food tracku czy w małej rodzinnej firmie. Miliony mikrofirm i małych przedsiębiorstw na całym świecie zmagają się z trudnościami związanymi z tradycyjną formą akceptacji płatności.
Z myślą o nich, Visa demokratyzuje dostęp do nowych rozwiązań, gdyż konsumenci coraz częściej ich oczekują ‒ powiedziała Katarzyna Zubrzycka, dyrektorka działu detalistów i agentów rozliczeniowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Visa.
Czytaj także: BLIK w 2021 roku odnotował imponujący wzrost przychodów
Transakcje bez ograniczania wartości
Aplikacja mobilna, będąca podstawą LikePOS’a, w odróżnieniu od wcześniej testowanych rozwiązań umożliwia obsługę transakcji płatniczych o dowolnej wartości – także tych wymagających autoryzacji. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu innowacyjnej technologii Visa – Tap to Phone (TTP), gwarantującej najwyższe standardy bezpieczeństwa niezbędne dla procesowania transakcji z użyciem autoryzacji za pomocą PIN.
Rozwiązanie oferowane przez eService może być instalowane na różnych modelach smartfonów z systemem operacyjnym Android 8.1 lub wyższym, wyposażonych w technologię NFC. Obsługuje transakcje realizowane za pomocą wszystkich popularnych metod płatności: zbliżeniowych kart płatniczych Visa oraz Mastercard, a także ich wirtualnych nośników, czyli smartfonów i zegarków.
Podobnie jak nowoczesne terminale mobilne (np. SmartPOS D220 czy PAX A920), umożliwia wysłanie potwierdzenia transakcji na adres e-mail użytkownika karty.
Czytaj także: Dla dalszego rozwoju płatności bezgotówkowych potrzebna jest powszechna edukacja finansowa i cyfrowa
Terminale to już przeszłość?
Specjaliści branży płatniczej oceniają, że nowoczesne technologie cyfrowe, umożliwiające przyjmowanie płatności bez konieczności posiadania urządzeń wyspecjalizowanych wyłącznie w zakresie akceptacji kart płatniczych, mogą przyczynić się do jeszcze szybszego upowszechnienia się bezgotówkowych form płatności oraz zmiany proporcji pomiędzy wartością transakcji realizowanych gotówkowo i elektronicznie.
Ważną zaletą mającą wpływ na to zjawisko są m.in. niższe koszty obsługi płatności ponoszone przez przedsiębiorców. Korzystając z własnego smartfona mogą zaoszczędzić na wydatkach związanych z zakupem lub dzierżawą standardowych terminali płatniczych.