Eksperci Fundacji Polska Bezgotówkowa doradzają przedsiębiorcom jak korzystać z aplikacji mObywatel
mObywatel cieszy się w Polsce ogromną popularnością, wielu obywateli ceni sobie szybki dostęp do dokumentów w wersji cyfrowej czy możliwość zastrzeżenia numeru PESEL.
W maju 2024 roku aplikacja zyskała nową funkcję skierowaną do przedsiębiorców – usługę „Firma”. To kolejny krok w stronę cyfryzacji procesów związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, który ma na celu uproszczenie kontaktu z urzędami i ułatwienie zarządzania biznesem.
Na razie skierowana jest tylko JDG, ale kto wie – w przyszłości być może obejmie także inne formy działalności gospodarczej.
Czytaj także: Ministerstwo Cyfryzacji prezentuje kolejne etapy rozwoju aplikacji mObywatel
Funkcje mObywatela dla biznesu
Usługa „Firma” w aplikacji mObywatel oferuje wiele funkcjonalności skierowanych do przedsiębiorców. Oto najważniejsze z nich.
Dostęp do podstawowych informacji o firmie: jeśli jesteś przedsiębiorcą, w aplikacji możesz łatwo uzyskać dostęp do kluczowych danych dotyczących Twojej działalności gospodarczej, takich jak NIP, REGON czy kody PKD, które definiują obszar działalności. Dane te można w prosty sposób kopiować oraz udostępniać za pośrednictwem SMS-a, e-maila lub komunikatorów.
Pobieranie zaświadczeń z CEIDG: aplikacja umożliwia pobranie zaświadczenia o wpisie do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) w formacie PDF. To bardzo przydatne na przykład podczas załatwiania spraw urzędowych lub biznesowych – stosowny dokument możesz mieć przy sobie.
Śledzenie statusu działalności: w aplikacji można sprawdzić aktualny status działalności gospodarczej. Jeśli złożyłeś wniosek o rejestrację, zawieszenie czy wyrejestrowanie, z mObywatela dowiesz się, czy Twoja prośba została już przeprocedowana. Znajdziesz tam też ewentualne terminy planowanej daty rozpoczęcia, ostatniego zawieszenia czy wznowienia działalności.
Zarządzanie danymi firmy
mObywatel dla firm umożliwia weryfikację poprawności danych swojej działalności: kontaktowymi, adresowymi, dodatkowymi, w tym uzupełniającymi informacje o działalności gospodarczej.
Jeśli zauważysz, że coś się nie zgadza, szybko możesz podjąć stosowne kroki. Aby je zaktualizować, musisz zalogować się do swojego konta w portalu biznes.gov.pl.
Czytaj także: Bankowość i Finanse | Bezpieczeństwo | System zastrzegania PESEL już działa
Jak korzystać z mObywatela dla firm?
1.Zainstaluj lub zaktualizuj aplikację mObywatel
Upewnij się, że masz zainstalowaną najnowszą wersję aplikacji mObywatel na swoim telefonie. Usługa „Firma” została wprowadzona w jednej z ostatnich aktualizacji, więc wcześniejsze wersje mogą nie działać poprawnie.
2.Zaloguj się przez Profil Zaufany
Dostęp do funkcji „Firma” wymaga posiadania aktywnego profilu zaufanego, który jest używany do autoryzacji tożsamości użytkownika. To kluczowy element umożliwiający bezpieczne zarządzanie danymi dotyczącymi działalności gospodarczej.
3.Wybierz usługę „Firma” na ekranie głównym
Jeśli jej nie widzisz, w dolnym menu wybierz „Usługi”, a następnie wybierz z listy „Firma”. Po zalogowaniu się w aplikacji, twoje dane o firmie zostaną automatycznie pobrane z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG).
Nowa usługa „Firma” w aplikacji mObywatel to rozwiązanie, które znacząco ułatwia prowadzenie działalności gospodarczej w Polsce. Cyfryzacja procesów administracyjnych to dobry krok w stronę nowoczesnego biznesu, który ceni sobie wygodę, bezpieczeństwo i oszczędność czasu.
Każdy przedsiębiorca, który chce usprawnić swoją codzienną pracę, powinien rozważyć skorzystanie z tej funkcji.