EKF 2019. Bank oczami klienta: konieczne narzędzie czy zaufany partner?

EKF 2019. Bank oczami klienta: konieczne narzędzie czy zaufany partner?
Debata PwC na EKF 2019 Fot. aleBank.pl
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
"Bank oczami klienta - konieczne narzędzie czy zaufany partner? Rywalizacja o doświadczenie klienta w bankowości i nie tylko". Pod tym tytułem odbyła się prezentacja raportu PwC na Europejskim Kongresie Gospodarczym w Sopocie, po której nastąpiła debata.

Badania klientów przeprowadzone przez @PwCPolska zaprezentowane na @EFCongress pokazały, że 20 procent z nich uważa #banki za zaufanych partnerów, a 60 procent dobrze ocenia usługi bankowe #EKF2019 #EKF #EFC2019

Wyniki badań przedstawili Marek Chlebicki, dyrektor w dziale usług doradczych dla sektora finansowego w PwC i Wiktor Witkowski, ekspert w dziale usług doradczych dla sektora finansowego w PwC.

Z raportu wynika, że 24 procent klientów jest gotowych zmienić bank główny, nawet 7 mln klientów poszukuje nowego banku. Zdaniem autorów raportu jest duża przestrzeń do przejmowania klientów. 

Czytaj także: EKF 2019. Prof. Nouriel Roubini o wojnach handlowych i przyszłości globalnej gospodarki >>>

Badania klientów pokazały, że 20 procent z nich uważa banki za zaufanych partnerów, a 60 procent dobrze ocenia usługi bankowe.

Banki potrafią zaskakiwać

Klienci są zaskakiwani dostosowaniem ofert bankowych do ich potrzeb, szybkością otwierania produktów bankowych, informowaniem o ważnych zmianach.

Jednak co drugi klient czuje się niedoceniany przez bank.

Najważniejszej dla klientów jest bezpieczeństwo – to decyduje o pozostaniu w banku.

Warto inwestować w poprawę jakości obsługi klienta

Warto inwestować w poprawę jakości obsługi klienta, w doświadczenia klienta – mówią przedstawiciele PwC. Okazuje się bowiem, że pozytywne doświadczenia powodują, iż co 2 klient poleca swój bank znajomym.

W debacie PwC na EKF udział wzięli: Marcin Giżycki​, Wiceprezes Zarządu, ING Bank Śląski S.A., Joanna Jabłońska-Białowąs​, Dyrektor Departamentu Relacji z Klientami, Santander Bank Polska S.A., Jacek Kujawa​, Wiceprezes Zarządu, LPP S.A., Agata Strzelecka​, Wiceprezes Zarządu, Alior Bank i Piotr Wetmański​, Członek Zarządu, Bank Pekao S.A.

Źródło: aleBank.pl