Edukacja i rozwiązania płatnicze – tak działa Polska Bezgotówkowa

Edukacja i rozwiązania płatnicze – tak działa Polska Bezgotówkowa
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
O działaniach promujących rozwój płatności bezgotówkowych w Polsce mówił w najnowszym numerze Miesięcznika Finansowego BANK Zbigniew Wiśniewski, wiceprezes Fundacji Polska Bezgotówkowa. Notował Jerzy Rawicz.

W Polsce nadal istnieją miejsca i branże, które potrzebują wsparcia w zakresie wykorzystywania nowoczesnych form płatności. Fundacja stara się swoimi działaniami wspierać te potrzeby, zwiększać świadomość społeczną odnośnie możliwości i korzyści wynikających z nowych technologii i cyfrowych płatności.

Zależy nam na tym, by każdy konsument w Polsce – zarówno obywatel, jak i osoba podróżująca do naszego kraju – miał wybór, jak chce zapłacić i wiedzę, w jaki sposób robić to bezpiecznie.

Jako Fundacja przyglądamy się z uwagą kompetencjom cyfrowym, jakie posiadają Polacy i widzimy potrzebę edukacji wśród osób starszych oraz osób z małych miejscowości, z wykształceniem zawodowym lub podstawowym. Aktywnie działamy w tych obszarach.

Jesteśmy zaangażowani chociażby w projekt „Nowoczesny Senior. Przewodnik po cyfrowym świecie 2023”, który realizujemy wspólnie z Visa i Fundacją Digital Poland. Z myślą o osobach starszych przygotowaliśmy wspólnie książkę – swoiste kompendium wiedzy z zakresu cyfrowych płatności. Poza tym spotykamy się z seniorami – rozmawiamy, szkolimy z zakresu płatności bezgotówkowych.

Odwiedziliśmy w tym roku Wrocław, Opole, Kraków i Poznań na lokalnych Senioraliach – w sumie spotkaliśmy się z blisko 20 tys. osób! Na tym nie koniec, w listopadzie wspólnie z ZUS będziemy edukować seniorów z zakresu płatności bezgotówkowych.

Bezgotówkowe Kino Objazdowe

Jeśli chodzi o działania edukacyjne skierowane do lokalnych społeczności, to wyruszyliśmy ponownie w trasę z naszym Bezgotówkowym Kinem Objazdowym. Projekt został zainicjowany w odpowiedzi na potrzebę edukacji w zakresie finansów cyfrowych oraz upowszechniania kultury wśród mieszkańców mniejszych miejscowości, w których na co dzień nie ma dostępu do kina.

Do końca roku Bezgotówkowe Kino Objazdowe planuje odwiedzić blisko 50 miejscowości w aż 15 województwach. W ramach filmowej trasy po Polsce, przed ośrodkami kultury w każdej odwiedzanej miejscowości pojawia się mobilne biuro Fundacji Polska Bezgotówkowa i jej partnerów. Będzie tu można uzyskać szczegółowe informacje na temat płatności bezgotówkowych oraz dowiedzieć się, jakie programy wsparcia dla osób prowadzących własną firmę realizuje obecnie Fundacja.

Co więcej, przedsiębiorcy będą mogli od razu skorzystać z Programu Polska Bezgotówkowa, podpisując umowę na bezpłatną instalację terminalu płatniczego i pokrycie kosztów jego użytkowania przez pierwsze 12 miesięcy lub do osiągnięcia obrotu na poziomie 100 tys. zł.

Fundacja wspiera przedsiębiorców

Program Polska Bezgotówkowa pomógł wielu przedsiębiorcom pokonać barierę kosztową oraz poznawczą (np. dzięki materiałom z Akademii Przedsiębiorcy). Docieramy z Programem tam, gdzie najbardziej brakuje infrastruktury płatniczej. Są to z jednej strony małe i średnie przedsiębiorstwa, które do tej pory nie miały okazji zaoferować swoim klientom wyboru metod płatności, a także mniejsze miejscowości, gdzie liczba terminali w przeliczeniu na mieszkańca jest niższa niż w dużych miastach.

Skupiamy się nie tylko na tym, aby udostępniać rozwiązania płatnicze, ale również edukujemy przedsiębiorców i konsumentów – uczymy świadomego i bezpiecznego korzystania z usług bankowych oraz kart płatniczych i płatności w internecie. Te działania pozytywnie wpływają na rynek.

Pełna treść rozmowy w Miesięczniku Finansowym BANK

Źródło: BANK.pl