Edukacja finansowa: BAKCYL wiedzy z zakresu finansów i bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni
Projekt BAKCYL zagościł już w wielu szkołach. Zapraszamy uczniów do udziału w konkursach, udostępniamy materiały edukacyjne, ale przede wszystkim organizujemy spotkania z praktykami, z których większość realizowana jest w formie wystandaryzowanego cyklu lekcji, realizowanego przez przeszkolonych do swej roli wolontariuszy z banków. Spotkania z młodzieżą to dla bankowców źródło satysfakcji, możliwość sprawdzenia się w nowej roli i okazja do rozwoju osobistego, zwłaszcza w obszarze umiejętności interpersonalnych oraz trenerskich.
Dla banku uczestniczącego w projekcie i kierującego wolontariuszy do pracy z młodzieżą to niepowtarzalna okazja realnego wpływu na przygotowanie przyszłych klientów do korzystania z usług bankowych w sposób świadomy i bezpieczny. Młodzież dużo wie, zna wiele szczegółów, ale naszym wspólnym BAKCYL-owym zadaniem jest zbudować podstawy i ułatwić podejmowanie w przyszłości właściwych i bezpiecznych decyzji finansowych.
Lekcje BAKCYLA to odpowiedź na pytania: dlaczego i jak należy oszczędzać, kiedy warto pożyczać i ile to kosztuje, jakie są podstawowe zasady mądrego inwestowania. Dodatkowo poprzez prowadzenie lekcji wspólnie wzmacniamy wizerunek banków jako instytucji zaufania publicznego, które mają swój wkład w podniesienie poziomu wiedzy finansowej młodego pokolenia – co służy stabilności sektora i gospodarki.
Drogowskaz dla banku, w którą stronę podążają nasi przyszli klienci
Beata Rojek,
wolontariusz w projekcie BAKCYL,
Bank Spółdzielczy w Sławnie
Naszym celem jest przekazanie młodym ludziom wiedzy dotyczącej produktów finansowych. W trakcie spotkań przedstawiamy uczniom różnice pomiędzy bankowością komercyjną a spółdzielczą, zwracamy uwagę na podstawy edukacji finansowej. Dzieci po tych spotkaniach dostrzegają różnicę między kredytem a pożyczką, mają świadomość tego, jakie są koszty kredytu, źródła pożyczek i ich warunki, jakie są sposoby oszczędzania i jakich błędów w kontekście poszukiwania produktów finansowych powinni się wystrzegać. Wielu z nich potrafi zwrócić rodzicom uwagę na to, żeby nie ulegali socjotechnikom stosowanym przy wyłudzaniu pieniędzy. Czasami aż trudno uwierzyć, że w momencie, kiedy pytamy o takie specjalistyczne terminy, jak np. „zdolność kredytowa”, „historia kredytowa”, „spirala zadłużenia”, dzieci potrafią w mniej lub bardziej profesjonalny sposób wytłumaczyć o co chodzi. Młodzież ma też olbrzymią wiedzę odnośnie nowych technologii. Bardzo dobrze znają zasady bankowości elektronicznej, płatności i aplikacji mobilnych. Bywają momenty, kiedy uczniowie zaskakują swoją znajomością tematów finansowych samych wykładowców – tak był...
Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:
- zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
- wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
- wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
- zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.
Uwaga:
- zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
- wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).
Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:
- bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI