Edukacja ekonomiczna w dobie AI i mediów społecznościowych

Edukacja ekonomiczna w dobie AI i mediów społecznościowych
Krzysztof Pietraszkiewicz, Fot. T. Kulesza,
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
O edukacji ekonomicznej w XXI wieku rozmawialiśmy z Krzysztofem Pietraszkiewiczem Wiceprezesem Polskiego Forum Akademicko-Gospodarczego, Przewodniczącym Komitetu Honorowego Roku Edukacji Ekonomicznej 2024.

„Jestem przekonany, że edukacja ekonomiczna w Polsce, ale także we wszystkich krajach będzie ulegać daleko idącej i przyśpieszonej ewolucji” – mówił Krzysztof Pietraszkiewicz.

„Wynika to przede wszystkim ze zmian, jakie zachodzą w przyrodzie, w naszym otoczeniu, czyli w warunkach prowadzenia działalności biznesowej, naukowej, usługowej, wynika to z ogromnego postępu technologicznego, ale wynika to także z wyraźnych, widocznych zmian geopolitycznych” – dodał.


Wyzwania dla nowej edukacji ekonomicznej

„Z punktu widzenia osób indywidualnych, być może pewne zmiany będą dostrzegane wolniej, ale z punktu widzenia firm, z punktu widzenia krajów, z punktu widzenia nawet całych kontynentów i ugrupowań gospodarczych, te przemiany będą istotne. I stąd zarówno pojedynczy obywatele, ale także przedsiębiorcy, także całe społeczeństwa niewątpliwie będą liczyć na dostęp do nowych informacji, do nowych ekspertyz, do nowych ujęć. I to jest wyzwanie dla tej nowej edukacji ekonomicznej” – podkreślił.

„Wiedza ekonomiczna jest niezmiernie ważna dla stabilności każdego kraju. Jest to fundamentalny element kształcenia obywatelskiego.” – zaznaczył Krzysztof Pietraszkiewicz.

W jego opinii wiedza ekonomiczna jest przydatna także w sytuacji, w której – tak jak obecnie –  istnieją różne potencjalne i rzeczywiste ryzyka.

Źródło: BANK.pl