ECM Insights 2017

ECM Insights 2017
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Rozproszenie informacji, zróżnicowanie systemów do zarządzania nimi oraz powstające przez to silosy informacyjne stanowią ogromne wyzwania dla 75 proc. korporacji, które wzięły udział w serii badań ECM Insights 2017, przeprowadzonych przez SER Group. Firmy najmocniej odczuwają niedociągnięcia w kwestii szybkości wymiany informacji oraz bezpieczeństwa współpracy między działami firmy.

Systemy ECM dotarły do korporacji i średnich firm - wychodzą z cienia ERP, CRM #SERGroup

Wiele firm boryka się z nadmiarem aplikacji i systemów, które powstały na przestrzeni ostatnich lat. Według badania SER Group trzy z czterech ankietowanych firm używa kilku różnych systemów tylko do zarządzania dokumentami i procesami biznesowymi. Efektem są chaotyczne struktury archiwizujące, przechowywanie niepotrzebnych danych i uwięzienie danych w silosach.

Sytuacja jest alarmująca! Taki niekontrolowany wzrost zróżnicowanego środowiska IT po prostu zabija efektywność. Silosy informacyjne utrudniają wymianę informacji i współpracę projektową – a to negatywnie wpływa na pracę wewnątrz zespołów, tak samo jak na współpracę z zewnętrznymi partnerami, dostawcami czy klientami” wyjaśnia Marcin Somla, dyrektor SER Group w Polsce.

85 proc. firm przyznaje, że system ECM jest ważny

Z badania wynika jeszcze jeden ważny wniosek.  Większość z 1826 ankietowanych dyrektorów odpowiedzialnych za obieg informacji, menedżerów procesów i menedżerów IT doskonale zdaje sobie sprawę, co jest potrzebne, aby wyjść z tej sytuacji. Nie wdrażają jednak tej strategii. Aż 85 procent respondentów dostrzega znaczenie ECM (Enterprise Content Management, system do zarządzania treścią w przedsiębiorstwie) jako strategicznego środka do przezwyciężenia tych wyzwań.

Jednocześnie tylko 41 proc. realizuje obecnie strategię platformy ECM – przynajmniej na poziomie działów, a nie w całej firmie. Kolejne 41 proc. nie opracowało jeszcze żadnej strategii ECM, a 18 proc. jest w trakcie jej formułowania.

„Systemy ECM dotarły do korporacji i średnich firm. Nareszcie wychodzą z cienia ERP, CRM itp. W firmach, które już postawiły na współpracę między działami i ich wzajemne uzupełnianie się, systemy ECM są znacznie bardziej rozpowszechnione niż w firmach, które wciąż działają w dużej mierze w modelu hierarchicznym ” – komentuje Somla.

SER Group