E-zakupy najczęściej robią mężczyźni
Co ciekawe, okazuje się, że polski konsument robi zakupy w sieci zazwyczaj w dni robocze, w godzinach, gdy przeważająca część Polaków przebywa w pracy (8-17). Tak wskazało aż 57 proc. przedsiębiorców. Rzadziej zdarza się to po godz. 18 (37 proc. wskazań). A w weekendy? Ruch jest zdecydowanie mniejszy, szczególnie po godz. 18 (23 proc. wskazań).
Preferowaną przez klientów formą płatności za usługi i produkty kupowane w sieci jest przelew elektroniczny. Odpowiedziało tak aż 63 proc. ankietowanych przedsiębiorców. Zdecydowanie mniej popularna jest płatność przy odbiorze (35 proc. wskazań), tradycyjny przelew (31 proc.) lub płatność kartą kredytową (24 proc.). Zdecydowana większość internetowych klientów korzysta podczas zakupów w sieci z komputera lub laptopa (63 proc. wskazań). Mniej popularne są telefony komórkowe (25 proc.) oraz tablety (18 proc.).
Badanie „Polski konsument w sieci” zostało przeprowadzone w kwietniu 2017 roku. Wzięło w nim udział tysiąc klientów firmy home.pl, zaliczających się do sektora MMŚP (-mikro, -małe i średnie firmy).
Marcin Złoch