Dimension Data: Transformacja cyfrowych miejsc pracy
Twierdzi tak 40% z 800 organizacji zapytanych przez Dimension Data na potrzeby raportu Digital Workplace Report: Transforming Your Business obejmującego 15 krajów na pięciu kontynentach.
Kolejny wniosek płynący z raportu jest taki, że cyfrowa transformacja nie polega na adaptacji technologii z przeszłości. 62% respondentów spodziewa się, że w ciągu najbliższych dwóch lat wdroży w swoich organizacjach rozwiązania takie jak wirtualny doradca, a 58% a tym samym okresie ma nadzieję na aktywne rozpoczęcie inwestycji w technologie usprawniające funkcjonowanie wirtualnych doradców.
Obecnie cyfrowe miejsce pracy nie składa się wyłącznie z menadżerów i osób, którymi zarządzają, czyli pracowników współpracujących ze sobą w ramach projektów lub osób pracujących z klientami i partnerami. Coraz częściej obejmuje „wirtualnych” pracowników, którzy nie istnieją w sensie fizycznym, ale mimo to odgrywają ważną rolę w organizacji.
Pomimo tego, iż technologia sztucznej inteligencji (AI) jest wciąż w fazie rozwoju, jest już wystarczająco zaawansowana, aby być obecną w firmach w postaci wirtualnych asystentów, a także – w niektórych branżach, takich jak bankowość – jako wirtualni opiekunowie, czy wirtualni doradcy. Określani jako boty wbudowane w konkretne aplikacje, wirtualni asystenci wykorzystują technologię sztucznej inteligencji oraz technologię machine learning do udzielania odpowiedzi na podstawowe pytania.
„Nie wystarczy po prostu wdrożyć te technologie”, mówi Krista Brown, Dimension Data’s Group End-user Computing SVP. „Organizacje usprawniły wykorzystanie narzędzi analitycznych, aby zrozumieć, w jaki sposób technologie wpływają na wydajność firmy. 64% korzysta z analityki w celu poprawy obsługi klientów, a 58% wykorzystuje ją do oceny technologii środowiska pracy”.
Tymczasem ok. 30% organizacji twierdzi, że są zaawansowane w inicjatywach z zakresu przekształcania cyfrowego i już czerpią z niego korzyści.
Brown twierdzi, że jednym z powodów wstrzymujących firmy przed wprowadzaniem cyfrowych miejsc pracy jest kultura korporacyjna danej organizacji. Często technologia i kultura korporacyjna hamują zmianę stylu pracy, zamiast do niej zachęcać.
„Złożoność istniejącej infrastruktury informatycznej może stanowić poważną przeszkodę we wdrażaniu nowych narzędzi współpracy, wspierających elastyczne modele pracy. Udane transformacje cyfrowe notujemy wówczas, gdy technologia informatyczna ściśle współgra z głównymi kierunkami biznesu”, mówi Brown i dodaje, że transformacje te wspierają nowe sposoby prowadzenia biznesu lub wspierają klientów.
Liderzy IT zostali poproszeni o ustalenie hierarchii technologii, które okazały się najważniejsze w ich strategiach cyfrowych miejsc pracy.
Robert Allman, Group Senior Vice President, Customer Experience and Collaboration uważa, że dla cyfrowego miejsca pracy kluczowa jest mobilność. „Liderzy biznesu i CIO są przekonani co do roli mobilności w cyfrowym miejscu pracy i coraz częściej oferują wsparcie dla urządzeń firmowych i urządzeń pracowników w ramach jednego środowiska pracy.”
Przedsiębiorstwa decydują się również na nowe technologie w miejscu pracy, aby realizować większe oczekiwania klientów względem zakresu usług, 45% respondentów twierdzi, że zwiększyło satysfakcję klientów dzięki wykorzystaniu w miejscu pracy technologii cyfrowych.
Raport Dimension Data Digital Workplace Report: Transforming Your Business dostępny jest pod niniejszym linkiem
Dimension Data