Debiut Żabki na GPW w przyszły czwartek
Wczoraj Grupa Żabka podała, że ustaliła ostateczną cenę akcji w ofercie publicznej na poziomie 21,5 zł za walor, tj. na poziomie ceny maksymalnej.
Oferta obejmuje sprzedaż 300 000 000 istniejących akcji (z wyłączeniem akcji dodatkowego przydziału). Na podstawie ostatecznie ustalonej ceny akcji w ofercie wartość oferty wyniesie 6,45 mld zł.
Dodatkowo oferta obejmuje do 45 000 000 akcji dodatkowego przydziału. W przypadku pełnego wykonania opcji dodatkowego przydziału wartość oferty zwiększy się do 7,42 mld zł, wskazano w komunikacie.
Znaczące IPO
Akcjonariusze sprzedający zdecydowali o przydziale inwestorom detalicznym 5% ostatecznej liczby akcji sprzedawanych (4,4% z uwzględnieniem akcji dodatkowego przydziału), podano także.
Według harmonogramu z prospektu emisyjnego, przydział akcji oferowanych planowany był nie później niż 15 października, zaś oczekiwany dzień pierwszego notowania akcji spółki na rynku podstawowym GPW – 17 października (lub około tej daty). CVC deklarowało, że po IPO pozostanie akcjonariuszem spółki.
Zdaniem Szymona Gila, doradcy inwestycyjnego, Certified International Investment Analyst (CIIA) Michael / Ström Dom Maklerski – oferta publiczna Żabki moze być czwartym największym IPO w Europie w tym roku.
Czytaj także: Żabka: małe sklepy, ale IPO jedno z największych w Europie>>>
10 i pół tysiąca sklepów
Ekosystem Grupy Żabka obejmuje wiodącą w Polsce sieć sprzedaży detalicznej w formacie convenience liczącą ponad 10 500 sklepów działających na zasadzie franczyzy.
Uzupełnia ją sieć bezobsługowych sklepów autonomicznych pod szyldem Żabka Nano, umożliwiających robienie zakupów przez całą dobę w dowolny dzień tygodnia. Grupa dysponuje również zaawansowaną, stale rozwijaną ofertą cyfrową.