Daria Widawska i Jerzy Kryszak w kampanii edukacyjnej „Bankowcy dla CyberEdukacji”

Daria Widawska i Jerzy Kryszak w kampanii edukacyjnej „Bankowcy dla CyberEdukacji”
Daria Widawska i Jerzy Kryszak; Kampania Bankowcy dla CyberEdukacji. Źródło: ZBP
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Wirtualna przestrzeń to szanse, ale i zagrożenia. Polacy pomimo coraz większej aktywności w przestrzeni cyfrowej, wciąż nie dysponują dostatecznie dużą wiedzą z obszaru cyberbezpieczeństwa. Pamiętajmy - na każdym kroku należy zachować rozsądek i wiedzieć, jak się zachowywać w cyberprzestrzeni.

Dlatego w ramach kampanii „Bankowcy dla CyberEdukacji” powstał cykl krótkich filmów, na których popularni artyści i prezenterzy telewizyjni opowiadają, jak w sposób świadomy, odpowiedzialny i bezpieczny korzystać z dobrodziejstw cyfrowej rzeczywistości.

Twarzami tegorocznej edycji są: Daria Widawska i Jerzy Kryszak

Kampania „Bankowcy dla CyberEdukacji” jest wspólną inicjatywą Związku Banków Polskich, Fundacji Warszawski Instytut Bankowości i Bankowego Centrum Cyberbezpieczeństwa. Kampanię finansowo i merytorycznie wspierają największe banki w Polsce.

Cyberprzestępcy masowo wykradają nasze poufne dane. Nie podawaj nikomu twoich danych do logowania; nie daj się nabrać na instalację zdalnego pulpitu na Twoje urządzenia mobilne; zainstaluj program antywirusowy i często go aktualizuj. Przestępcy coraz częściej wykorzystują socjotechniki, żeby zdobyć nasze dane do logowania.

Pamiętaj przestępcy są wśród nas, choć często nie zdajemy sobie z tego sprawy – ostrzega Jerzy Kryszak

Jerzy Kryszak w kampanii Bankowcy dla CyberEdukacji – Chroń swoją tożsamość! – YouTube

Oszuści wyspecjalizowali się w socjotechnikach związanych z rekordowymi zyskami z kryptowalut. Uważajcie! Ostatnie miesiące to wręcz lawina prób oszustw na kryptowaluty.

O kilku ważnych sprawach opowiada Daria Widawska.

Daria Widawska w kampanii Bankowcy dla CyberEdukacji – uwaga na rekordowe zyski z kryptowalut – YouTube

Cyberoszuści  dobrze wiedzą,  że większość z  nas,  gdy zauważy sposób  na  łatwe  i szybkie pieniądze, zrobi wiele, by je zdobyć. Próbują nami manipulować, żerować na naiwności i chciwości.

Dotychczas zrealizowano 120 odcinków edukacyjnych z udziałem blisko 100 ekspertów i znanych osób. Celem kampanii jest edukacja w zakresie zagadnień dotyczących bezpieczeństwa finansów, zakupów online, ochrony tożsamości czy uświadomienia na temat szans i zagrożeń związanych z aktywnością w cyberprzestrzeni.

We wspólne działania zaangażowane są największe banki w Polsce, eksperci oraz znani i lubiani goście, którzy opowiadają widzom o tym, jak ważne jest bezpieczeństwo w Internecie.

Tegoroczni ambasadorzy dołączyli do grona takich osób jak m.in. Ewa Kasprzyk, Cezary Pazura, Michał Piela, standuperzy Michał Kempa i Piotr Szumowski, satyrycy Artur Andrus i Grzegorz Halama czy dziennikarze Maciej Orłoś i Beata Tadla, którzy uczestniczyli w poprzednich edycjach kampanii.

Z najnowszej edycji badania „Postawy Polaków wobec cyberbezpieczeństwa” opublikowanego przez WIB oraz Związek Banków Polskich wynika, że coraz częściej Polacy wskazują problem dezinformacji jako duże zagrożenie w cyberprzestrzeni, a 9 na 10 ankietowanych przyznaje, że potrzeba większej edukacji cyfrowej.

Wyniki badania wyraźnie pokazują też społeczne postrzeganie banków jako liderów w obszarze cyberbezpieczeństwa.

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Instytut Badań Pollster na zlecenie WIB, banki w oczach społeczeństwa wciąż pozostają wiodącym liderem zaufania w obszarze cyberbezpieczeństwa.

Taką opinię deklaruje prawie połowa ankietowanych – 49%. To nieco mniej niż przed rokiem (spadek z 57% r/r), ale wciąż zdecydowanie najczęściej wskazywana odpowiedź. W dalszej kolejności jako liderów w zakresie ochrony przed cyberzagrożeniami Polacy postrzegają firmy technologiczne i służby mundurowe – po 30%.

Skuteczna ochrona przed cyberatakami i niebezpiecznymi praktykami w sieci to tworzenie silnych haseł i ich regularna aktualizacja, posiadanie kopii zapasowych danych czy instalacja oprogramowania antywirusowego.

Aż 90% uczestników badania deklaruje, że w Polsce istnieje potrzeba zintensyfikowania działań edukacyjnych w tym zakresie.

Więcej informacji o cyberbezpieczeństwie szukaj we własnym banku oraz na stronie www.bankiwpolsce.pl/cyberbezpieczenstwo.

Filmy z aktualnej, jak i wszystkich poprzednich edycji są dostępne na stronach www.bde.wib.org.pl/multimediawww.wib.org.pl/multimedia oraz kanale YouTube Fundacji Warszawski Instytut Bankowości oraz na stronach Związku Banków Polskich. 

Źródło: BANK.pl