Strona korzysta z plików cookie
Na stronie stosujemy pliki cookie w celu zapewnienie prawidłowego działania, ułatwienia korzystania, a także w celach statystycznych i marketingowych. Wybierając „Zaakceptuj wszystkie” wyrażasz zgodę na stosowanie wszystkich plików cookie. Jeśli chcesz wyrazić zgodę na stosowanie tylko niektórych plików cookie, wybierz „Ustawienia”, skonfiguruj preferencje i wybierz przycisk „Zapisz”. Pamiętaj, że możesz zmienić swoje ustawienia w każdym czasie klikając przycisk „Pliki cookie” w stopce portalu. Szczegółowe informacje o sposobie, w jaki  używamy plików cookie oraz przetwarzamy Twoje dane, a także o przysługujących Ci prawach, odnajdziesz w Polityce prywatności.

Niezbędne: Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.

Funkcjonalne: Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.

Analityczne: Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp.

Marketingowe: Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców
i reklamodawców strony trzeciej.
Niezbędne Zawsze aktywne
Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.
Funkcjonalne
Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.
Analityczne
Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketingowe
Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców i reklamodawców strony trzeciej.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Ustawienia
Polityka prywatności {title} {title}
Najnowsze wydanie tło Najnowsze wydanie miesięcznika BANK
Czytaj więcej
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Newsletter
menu
search
zamknij wyszukiwarkę
logo BANK.pl
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Miesięcznik
  • Edukacja finansowa
  • ESG
  • WIBOR
  • Firma
  • Blogi
  • O nas
zamknij menu
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Miesięcznik
  • Edukacja finansowa
  • ESG
  • WIBOR
  • Firma
  • Blogi
  • O nas
Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
Finanse osobiste

Czy banki będą chciały zarabiać na produktach ze swoim logo?

28.03.2019 09:05 Piotr Gałązka | ZBP
Czy banki będą chciały zarabiać na produktach ze swoim logo?
Fot. stock.adobe.com/Pefkos
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Sposoby zbudowania lojalności i przywiązania do siebie klienta przez instytucje finansowe zaczynają wchodzić na nowy poziom. Pytanie czy klienci usług finansowych oczekują, że ich dostawcy będą rozszerzali działalność o nowe obszary.

#PiotrGałązka: Kilka dni temu #Revolut rozesłał do swoich klientów drogą elektroniczną ankietę, czy byliby zainteresowani kupnem galanterii, akcesoriów i ubrań właśnie z marką Revolut

Jak zwiększyć przychody?

Wysiłki podejmowane w celu zwiększenia dochodów od klientów poprzez sprzedanie im produktów swoich bądź innych dostawców, również z innych branż, nie są niczym nowym. Pierwsze z brzegu przykłady to firmy telekomunikacyjne oferujące usługi dodatkowe takie jak serwisy typu consierge, rozbudowaną nawigację czy dodatkowe aplikacje multimedialne.

Innym wskazaniem mogą być sklepy z asortymentem RTV i AGD, dla których istotną część dochodu stanowią opłaty z tytułu rozszerzonej gwarancji czy składki ubezpieczeniowe, chroniące kupowany sprzęt od uszkodzeń albo kradzieży. Firmy działają tu zgodnie z zasadą sprzedaży swoich produktów bądź działania jako agent. Wśród banków ten trend również jest widoczny.

Inne artykuły tego autora:

  • Komisja Europejska otworzyła konsultacje dotyczące barier w integracji rynków kapitałowych UE
  • RODO do uproszczenia? Komisja Europejska rozważa zmiany w przepisach
  • UE chce być liderem w wyścigu AI

Zarabianie na własnej marce

Innym sposobem dbania o lojalność klientów jest oferowanie im innych produktów, niezwiązanych z główną działalnością przedsiębiorcy. Ma to na celu umożliwienie z jednej strony pokazanie się przez daną osobę, że korzysta z produktów danej firmy w celu np. pokazania poziomu dochodów bądź podniesienia prestiżu.

Z drugiej, daje marce jeszcze większą rozpoznawalność. Prym w tym zakresie wiodą producenci samochodów. Jeśli lubisz np. BMW możesz mieć całą gamę ubrań, akcesoriów czy nawet kosmetyków opatrzonych tą marką.

Do tej pory instytucje finansowe nie zajmowały się tego typu promocją swojego brandu, tzn nie sprzedawały produktów klientom – ewentualnie oferowano je przy okazji innych wydarzeń (np. koszulki dla uczestników biegu sponsorowanego przez daną firmę).

Inne artykuły od aleBank.pl:

  • Waloryzacja emerytur i rent w 2023 roku: w jakiej wysokości?
  • URE: zerowa stawka opłaty OZE w 2023 roku
  • 25 lat Biura Informacji Kredytowej, i co dalej?

Na czym chce jeszcze zarobić Revolut?

To się może jednak niedługo zmienić. Kilka dni temu Revolut rozesłał do swoich klientów drogą elektroniczną ankietę, czy byliby zainteresowani kupnem galanterii, akcesoriów i ubrań właśnie z marką Revolut.

Firma tłumaczy, że chce w ten sposób wzmacniać społeczność (community) powstającą wokół oferowanych usług finansowych. Wśród zaproponowanych produktów znaleźć można nie tylko produkty związane niejako z usługami finansowymi, jak np. portfel, ale także power bank czy T-shirt.

Czy istnieje szansa, że banki pójdą tym śladem? Ciekawe jak do tego pomysłu odniosą się klienci.

Piotr Gałązka adwokat, ekspert ds. Unii Europejskiej, pełniący funkcję Dyrektora Przedstawicielstwa ZBP w Brukseli

Źródło: aleBank.pl
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Tagi
LogoMarkaPiotr GałązkaRevolut
Autor Piotr Gałązka | ZBP

Zobacz także

kobieta i mężczyzna odwróceni plecami, na stole 2 stosy monet
Jak Polacy radzą sobie z finansami osobistymi w związkach?
legitymacja ZUS, banknoty
Nowe tablice trwania życia, ZUS wybierze najlepszą opcję dla osób, które już osiągnęły wiek emerytalny
kobieta z plikiem banknotów 100 zł
Młode kobiety są praktyczne i myślą o swojej przyszłości – zmiany w finansowym portrecie Polek
ZOBACZ WSZYSTKIE Z TEJ KATEGORII
logo Bank
  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt
  • Archiwum
  • Newsletter
logo Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
logo Miesięcznika Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
© Copyright 2025 Centrum Procesów Bankowych i Informacji
  • Polityka prywatności
  • Pliki cookie
  • Bankiwpolsce.pl