Cyberbezpieczeństwo: najważniejsza jest edukacja klienta
Zdaniem Marcina Fronczaka z Departamentu Bezpieczeństwa mBanku edukacja dotycząca cyberbezpieczeństwa powinna być prowadzona z klientami banku już na jak najwcześniejszym etapie.
Należy użytkownikom pokazywać najważniejsze zagrożenia, sposoby ochrony przed zagrożeniami, podpowiadać najlepsze sposoby reakcji.
Banki też samodzielnie prowadzą kampanie edukacyjne kierowane do klientów. Taką kampanią była akcja „Bezpieczni w sieci” prowadzona przez mBank.
Chodzi o to, aby użytkownicy czuli się bezpiecznie w sieci.
Do najważniejszych czynników decydujących o bezpieczeństwie klienta w sieci Marcin Fronczak zalicza używanie właściwego oprogramowania.
Polski sektor bankowy jest nowoczesny na tle sektorów bankowych w innych państwach europejskich. Rozwiązania dotyczące cyberbezpieczeństwa stosowane przez polskie banki są na wysokim poziomie – mówił przedstawiciel mBanku.