Credit Agricole planuje inwestycje w rozwój nowych technologii
Credit Agricole wdrożył aplikację mobilną i już planuje kolejne inwestycje w rozwój innowacji i nowych technologii. Dla klientów mobilnych przygotował promocyjną lokatę.
W Polsce ponad 30 proc. klientów banków aktywnie korzystających z bankowości internetowej, używa bankowości mobilnej. Smartfony ma już ok. 80 proc. Polaków – wynika z badań przeprowadzonych w 2015 roku dla firmy doradczej Deloitte1.
Do grona mobilnych dołączył właśnie bank Credit Agricole. Znany kiedyś z kredytów konsumpcyjnych, dziś działa we wszystkich segmentach rynku – agro, małych i średnich przedsiębiorstw, dużych korporacji. Chce być także jednym z liderów w bancassurance. Teraz, jak twierdzą przedstawiciele banku, przyszedł czas na nowe technologie. Na początku roku Credit Agricole zaproponował zawieranie umów o kredyt ratalny elektronicznie bez podpisywania ich papierowej wersji, teraz aplikację mobilną, a pod koniec roku BLIK i buy-by-click.
– Przez ostatnie lata z sukcesem budowaliśmy relacje bezpośrednie z naszymi klientami poprzez bardzo dobrze zorganizowaną sieć placówek bankowych. Nasi klienci aktywnie korzystają także z bankowości internetowej. Nadszedł czas na uruchomienie kanału mobilnego, a docelowo budowy multikanałowego ekosystemu opieki finansowej dla naszych klientów – zdradza Joanna Tomicka-Zawora, wiceprezes zarządu banku Credit Agricole.
Bank bardziej dostępny
Credit Agricole prowadzi prawie 1 mln kont osobistych, z których ponad 700 tys. klientów ma podpisaną umowę bankowości elektronicznej. Bank zakłada, że to ta grupa klientów będzie zainteresowana aplikacją w pierwszej kolejności. Liczy także na pozyskanie nowych, zwłaszcza młodych klientów.
W aplikacji CA24Mobile klienci będą mogli obsługiwać konta osobiste i karty kredytowe, uzyskają też dostęp do produktów oszczędnościowych. Wykonają ponadto przelew, spłacą kartę kredytową, doładują telefon i założą lokatę. Bank zapowiada, że w aplikacji pojawi się możliwość płacenia poprzez kody QR np. za rachunki za prąd, a także geolokalizacja placówek bankowych, bankomatów i punktów Klubu Rabatowego CA (największy klub rabatowy w Polsce).
Wyższe oprocentowanie dla mobilnych
Dodatkowo bank przygotował dla klientów mobilnych promocyjną 2-miesięczną lokatę o stałym oprocentowaniu 3 proc. rocznie na 10.000 zł oraz tańsze przelewy z kart kredytowych – w aplikacji będzie on kosztował 3,9 zł.
– Pracując nad aplikacją mobilną szczególną uwagę zwracaliśmy na intuicyjność i łatwość w obsłudze. Niezwykle istotne było dla nas także to, by klienci dobrze się czuli korzystając z naszej aplikacji. Dlatego projektując interfejs użytkownika skorzystaliśmy z najlepszych wzorców tworzenia aplikacji mobilnych, nie tylko bankowych. Jestem przekonana, że udało nam się znaleźć optymalne połączenie użyteczności i estetyki – dodaje wiceprezes Tomicka-Zawora.
Przygotowując interfejs bank zrezygnował z kolorów Credit Agricole i postawił na białe logo, zachowując przy tym znajome odcienie w filtrze tła i elementach nawigacyjnych. Wykorzystywane tło z miejskim motywem ma wskazywać na dostosowanie aplikacji do szybkiego stylu życia. Przed zalogowaniem miasto widzimy jakby z daleka, a dopiero po wpisaniu hasła trafiamy do jego centrum, czyli tam, gdzie – zdaniem banku – dzieje się najwięcej.
W kolejnych etapach rozwoju aplikacji bank doda nowe funkcjonalności, wdroży kredyty gotówkowe, a także płatności mobilne w BLIK i Sky Cash.
Aplikację przygotowała giełdowa spółka Infovide-Matrix, a technologię dostarczyła firma Finanteq.
Źródło: Grupa Crédit Agricole
(1) Raport firmy doradczej Deloitte Global Mobile Consumer Survey Polska, 2015 http://www2.deloitte.com/pl/pl/pages/press-releases/articles/jedna-trzecia-polakow-nie-zmienila-sieci-komorkpwej.html