Covid-19 pobudził rynek płatności odroczonych, za e-zakupy wolimy płacić później
Według danych firmy liczba transakcji z odroczonym terminem płatności była w marcu 2020 dwukrotnie większa, niż rok wcześniej i o 30 proc. wyższa niż w lutym br. Był to rekordowy miesiąc w historii usługi.
Liczba transakcji w których klienci wykorzystują mechanizm odroczonej płatności od Monedo jest już niemal równa liczbie transakcji z wykorzystaniem usługi POS Raty (umożliwiającej sfinansowanie zakupów pożyczką ratalną).
„Płacę później” działa już trzy lata
Kreditech wraz z PayU są pionierami usługi odroczonych płatności w Polsce. Rozwiązanie PayU Monedo „Płacę później” jest dostępne dla internautów od września 2017 roku.
Zobacz więcej najnowszych wiadomości o wpływie koronawirusa na gospodarkę >>>
Wybierając taką formę płatności przez PayU w danym sklepie konsument może odroczyć moment poniesienia faktycznego kosztu zakupu o 30 dni
W tym czasie może dokonywać innych zakupów w dowolnej liczbie i w razie konieczności zwracać je. Po 30 dniach opłaca faktycznie zrealizowane zakupy, albo może rozłożyć ten koszt na 6 wygodnych rat.
Rozwiązanie docenione przez klientów
Krzysztof Komosa, Dyrektor Zarządzający Kreditech w Polsce tłumaczy, że na wzrost popularności płatności odroczonych w okresie narodowej kwarantanny wpływ miały przede wszystkim dwa czynniki.
Bądź na bieżąco – zapisz się na nasz newsletter >>>
Po pierwsze konsumenci pozbawieni możliwości robienia zakupów w wielu sklepach stacjonarnych naturalnie przenieśli się do e-commerce.
‒ W przypadku dokonywania wielu transakcji i zakupu różnorodnych produktów, np. odzieży, gdzie można spodziewać się również dużego odsetka zwrotów i wymian, płatności odroczone są dla kupującego bardzo dobrym narzędziem zarządzania budżetem i bieżącą płynnością, który nie blokuje gotówki – komentuje Krzysztof Komosa.
I dodaje, że:
– Obserwujemy, że liczba odroczonych płatności rośnie w coraz większej liczbie sklepów, gdzie ta usługa była dostępna wcześniej, ale klienci z niej nie korzystali. Widać wyraźnie, że to zainteresowanie ze strony konsumentów wpływa na rosnącą popularność tej formy płacenia za zakupy w e-commerce – podkreśla Komosa.
Kreditech jest w Polsce od 2012 roku
Kreditech to międzynarodowa firma technologiczna, działająca w branży finansowej, z siedzibą w Hamburgu w Niemczech. Zatrudnia obecnie ponad 300 osób w siedmiu krajach i rozwija regionalne centra szkoleniowe i technologiczne w Polsce, Rumunii i Tajlandii.
Kreditech udziela pożyczek klientom w Indiach, Polsce, Rosji i Hiszpanii. Kreditech jest obecny na Polskim rynku od 2012 roku. Do tej pory obsłużył tu ponad 300 tys. klientów.
Firma oferuje pożyczki online poprzez serwis Monedo Now oraz oraz finansowanie zakupów „na raty” w serwisach e- commerce.