Comarch uczestniczy w pracach B20 – forum dialogu G20 z biznesem
Założona w 2010 roku, B20 jest jedną z najważniejszych grup zaangażowania w działalność G20. Uczestniczą w niej firmy i organizacje biznesowe. Celem grupy zadaniowej B20 Digital Transformation jest wypracowanie rekomendacji w zakresie cyfryzacji, które zostaną uwzględnione w Komunikacie G20 – dokumencie przyjmowanym corocznie przez organy największych gospodarek świata na szczycie G20.
W 2022 roku w szczycie B20 w Indonezji uczestniczył CEO Comarch, prof. Janusz Filipiak.
W tegorocznych pracach B20 bierze udział wiceprezes zarządu Comarch, dyrektor sektora Finanse, Andrzej Przewięźlikowski.
Szczyt B20 odbędzie się w New Delhi, w Indiach, w dniach 25–27 sierpnia 2023 roku.
Czytaj także: Cyfryzacja gospodarki może stanowić barierę rozwoju dla polskich małych i średnich firm rodzinnych
Cele i prace grupy B20
B20 ma na celu dostarczenie konkretnych praktycznych zaleceń politycznych dotyczących priorytetów każdej rotacyjnej prezydencji, aby pobudzić wzrost gospodarczy i rozwój.
B20 opiera swoją pracę na grupach zadaniowych i radach, którym powierzono opracowanie opartych na konsensusie zaleceń politycznych dla G20 oraz organizacji i instytucji międzynarodowych.
– Prace Digital Transformation Task Force B20, w których biorę udział z ramienia Comarch, są już w toku. Pracujemy nad dokumentem, który będzie jednym ze źródeł G20 Communiqué 2023, najważniejszego dokumentu G20 przyjmowanego corocznie przez organy największych światowych gospodarek — mówi o pracach w grupie Andrzej Przewięźlikowski, wiceprezes zarządu Comarch, dyrektor sektora Finanse.
– Nie możemy jeszcze mówić o szczegółach, ale kierunki dyskusji prowadzonych przez liderów biznesu z całego świata wyraźnie wskazują na ogromny wzrost tempa prac nad transformacją cyfrową.
Po pandemii COVID-19 stało się jasne, że wiele rozwiązań cyfrowych wykorzystywanych dotychczas jako uzupełnienie, stanie się podstawą rozwoju światowej gospodarki.
Zapotrzebowanie na usługi komunikacji szerokopasmowej znacznie wzrosło, ponieważ korzystanie z wirtualnych narzędzi komunikacyjnych wzrosło 10-krotnie, a transmisje strumieniowe online – o ponad 50% na całym świecie* – kontynuuje Andrzej Przewięźlikowski.
Czytaj także: Rząd zaakceptował projekt ustawy dotyczący e-administracji
Jak skutecznie wyrównywać szanse rozwoju cyfrowego?
Mając na uwadze powyższe aspekty, z perspektywy grupy B20 w tej sytuacji naturalne jest dążenie do wyrównania szans dla rozwoju cyfrowego.
Istotne jest, aby nikt na świecie nie został pominięty w wysiłkach związanych z transformacją cyfrową.
Stają się niezbędne działania takie jak:
- tworzenie i doskonalenie narzędzi umożliwiających digitalizację,
- tworzenie przyjaznego ustawodawstwa, które nadąża za technologią,
- wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych na każdym poziomie.
Członkowie G20 w obszarze transformacji cyfrowej od lat podkreślają pilną potrzebę zlikwidowania przepaści cyfrowej, zidentyfikowanej w wielu różnych obszarach. Podstawowym elementem rozwiązania tego problemu jest łączność.
Dla osiągnięcia tego celu kluczowe jest m.in. zwiększenie dostępności i niezawodności infrastruktury cyfrowej, umożliwiające korzystanie z infrastruktury publicznej oraz promowanie przyspieszonej adopcji cyfrowej.
– Czy firma taka jak Comarch może przyczynić się do osiągnięcia tych celów? Zdecydowanie tak – zapewnia Andrzej Przewięźlikowski.
– Świadczy o tym nie tylko fakt, że zostaliśmy zaproszeni do grona międzynarodowych ekspertów B20, ale także to, że na co dzień dostarczamy rozwiązania, które umożliwiają kompleksowe zarządzanie, kompleksową orkiestrację, efektywne planowanie i wdrażanie oraz wydajne monitorowanie wszystkich elementów sieci wymaganych do świadczenia bezproblemowych usług łączności – podsumowuje wiceprezes zarządu Comarch.
W Polsce Comarch dostarcza również ekosystemy dla firm podłączonych do krajowego systemu finansowego, m.in. banki, fundusze emerytalne oraz nowoczesne płatności, faktoring i windykację. Ponadto w wielu krajach na całym świecie Comarch ułatwia firmom e-fakturowanie.
***
* źródło danych: Nielsen COVID-19 Tracking the Impacton Media Consumption.
Źródło wypowiedzi: LinkedIn Andrzej Przewięźlikowski