Co korporacje i samorządy mogą podpisywać elektronicznie w PKO Banku Polskim?
Grupa PKO Banku Polskiego z myślą o bezpieczeństwie klientów nieustannie pracuje nad rozwiązaniami, które ułatwiają kontakt oraz obsługę spraw bankowych w czasie pandemii.
Jako jedni z pierwszych klienci korporacyjni i samorządowi PKO Banku Polskiego mogą podpisywać dokumenty przy użyciu podpisu kwalifikowanego i korzystać z wielu udogodnień w serwisie iPKO biznes.
Kilka tysięcy e-umów
Od 6 kwietnia bank znacznie rozszerzył zakres możliwości stosowania kwalifikowanego podpisu na prawie wszystkie obszary współpracy z klientami korporacyjnymi, samorządowymi oraz ze spółkami z Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego takimi jak PKO Leasing i PKO Faktoring.
‒ Z sukcesem zrealizowaliśmy już kilka tysięcy umów i dyspozycji online, a kolejne są w trakcie ‒ mówi Dariusz Odzioba, dyrektor Pionu Relacji z Klientami Korporacyjnymi.
Zobacz więcej najnowszych wiadomości o wpływie koronawirusa na gospodarkę >>>
Kwalifikowany podpis elektroniczny
Do podpisania dokumentów potrzebny jest ważny kwalifikowany podpis elektroniczny.
Klienci korporacyjni podpiszą nim dokumenty dotyczące rachunków, kredytów, kart korporacyjnych, produktów gotówkowych i rozliczeniowych, produktów finansowania handlu, w tym między innymi: umów, aneksów, wypowiedzeń, pełnomocnictw, zmiany danych adresowych, indywidualnych warunków naliczania i pobierania opłat i prowizji.
mSzafir bez wychodzenia z domu
Jeśli klient nie ma podpisu kwalifikowanego może zamówić go u certyfikowanego sprzedawcy lub bezpośrednio od KIR.
mSzafir czyli elektroniczny podpis kwalifikowany (https://clicks.prowly.com/c/c1A/pnt/-qQauYb7hhJXtutBZuZo8Q/mN2/gd/F/89b22953), można kupić bez wychodzenia z domu, ani odbioru przesyłki kurierskiej.
Bądź na bieżąco – zapisz się na nasz newsletter >>>
Specjalna oferta elektronicznego podpisu kwalifikowanego mSzafir dostępna jest dla wszystkich klientów banku PKO Banku Polskiego od 20 marca.
iPKO biznes ‒ bankowość korporacyjna
Wiele usług oraz dokumentów klienci korporacyjni mogą zrealizować przez serwis bankowości internetowej iPKO biznes, bez formalności w wersji papierowej. Od kilku miesięcy można tą drogą m.in.:
‒ składać dyspozycje dotyczące zarządzania gotówką w firmie,
‒ otwierać i zamykać rachunki pomocnicze,
‒ zamawiać karty debetowe w trzech walutach: PLN, EUR, USD,
‒ dodać nowego użytkownika do iPKO biznes,
‒zamienić token sprzętowy na token mobilny, potrzebny do potwierdzania dyspozycji,
‒ aktywować kantor internetowy dla firm czyli iPKO dealer (wymiana walut),
‒ poprzez dedykowaną aplikację TradeService można prowadzić elektroniczną obsługę produktów finansowania handlu (w tym obsługę wniosków, przeglądanie dokumentów, zmianę warunków, e-gwarancje).
Dodatkowo klienci korporacyjni mogą korzystać z kompleksowego wsparcia działalności biznesowej przez Centrum Obsługi Klienta Korporacyjnego.