Najnowsze wydanie tło Najnowsze wydanie miesięcznika BANK
Czytaj więcej
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Newsletter
menu
search
zamknij wyszukiwarkę
logo BANK.pl
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Miesięcznik
  • Edukacja finansowa
  • ESG
  • WIBOR
  • Firma
  • Blogi
  • O nas
zamknij menu
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Miesięcznik
  • Edukacja finansowa
  • ESG
  • WIBOR
  • Firma
  • Blogi
  • O nas
Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
ESG | Multimedia

Co ESG zmienia w umowach leasingowych?

25.06.2024 14:36 Robert Lidke | BANK.pl
Co ESG zmienia w umowach leasingowych?
Monika Constant. Źródło: ZPL
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Jednym z głównych tematów tegorocznego Europejskiego Kongresu Finansowego była transformacja energetyczna. O wpływie ESG na branżę leasingową rozmawialiśmy w kuluarach EKF z Moniką Constant, prezeską Związku Polskiego Leasingu.

Regulacje ESG mają znaczący wpływ na branżę leasingową – podkreśliła Monika Constant. Jak zaznaczyła firmy leasingowe są właścicielami aktywów, a klienci wybierają aktywa, które chcą kupić.

Jednak, jak zauważyła to firma leasingowa jest odpowiedzialna za to, żeby aktywa, które oferuje były jak najbardziej zielone.

„Dlatego my, jako Związek Polskiego Leasingu, wraz z firmami leasingowymi będziemy mierzyć nasz ślad  węglowy, aby być świadomym jakiego rodzaju aktywa już posiadamy, i żeby móc doradzać klientom w wyborze jak najbardziej ekologicznych i zielonych aktywów” – powiedziała.

Czytaj także: Czy banki mają wystarczające środki na finansowanie transformacji energetycznej i wydatków zbrojeniowych?

Inne artykuły tego autora:

  • Etyka w finansach dotyczy nie tylko banków
  • Co Polak wie o AI w banku?
  • W lipcu ’25 inflacja będzie zgodna z celem NBP

Od ESG nie ma odwrotu, liczy się tylko tempo zmian

Na uwagę, że nowy Parlament Europejski może nieco zmienić podejście do ESG stwierdziła:

„Jedno jest pewne. Idziemy w kierunku zazieleniania aktywów. Pytanie jest o tempo tego zazieleniania. Jako branża leasingowa uważamy, że należy podejść do tego problemu w sposób holistyczny, ponieważ Polska nie jest jeszcze gotowa na to żeby w bardzo szybkim tempie doprowadzić do pełnej transformacji i zazieleniania aktywów. Mam nadzieję, że tempo, które zostanie nam narzucone będzie właściwe również dla naszych klientów” – powiedziała.

Stwierdziła, że na pewno będą różnice w finansowaniu leasingowanych aktywów na korzyść aktywów czysto zielonych, na przykład samochodu elektrycznego. Unia Europejska chce, aby za kilka lat na lepszych warunkach były finansowane tylko te aktywa, które są czysto zielone.

Czytaj także: Minister finansów o znaczeniu transformacji energetycznej dla zmiany modelu gospodarczego w Polsce, EKF 2024

Inne artykuły od BANK.pl:

  • GUS o rosnącym rynku faktoringu
  • NBP sygnalizuje słabnącą dynamikę wzrostów cen nieruchomości
  • Co Polak wie o AI w banku?

Leasing aut spalinowych mniej atrakcyjny od leasingu pojazdów elektrycznych

Jako branża finansowa będziemy oczywiście starali się towarzyszyć naszym klientom w każdej decyzji, ale jednocześnie będziemy musieli wspierać te decyzje które będą służyły realizacji celów narzuconych przez Unię Europejską – dodała.

Zaprzeczyła, że firmy leasingowe będą odmawiały leasingu samochodów spalinowych.  

„Nie chodzi o odmowną decyzję. Mówimy tylko o lepszych warunkach dla finansowania aktywów, które będą faktycznie zielone, i będą służyły celowi, jakim jest obniżenie emisji dwutlenku węgla” – stwierdziła Monika Constant.

Źródło: BANK.pl
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Tagi
ESG / Environmental, Social and corporate GovernanceEuropejski Kongres Finansowy / EKFLeasing samochodówMonika ConstantTransformacja energetycznaZielone aktywaZielone finanseZielony ŁadZwiązek Polskiego Leasingu / ZPL
Autor Robert Lidke | BANK.pl

Zobacz także

Credit Agricole opublikował „Raport odpowiedzialnego biznesu” za 2024 rok,
Bank Credit Agricole udostępnił 8. raport ESG
BOŚ logo na budynku
BOŚ na czele dużego konsorcjum z udziałem banków spółdzielczych finansującego OZE
Małgorzata Jarczyk-Zuber, chief ESG innovation officer w ING Banku Śląskim.
Nagroda od ING za technologię wykorzystującą grzyby do utylizacji tekstyliów
ZOBACZ WSZYSTKIE Z TEJ KATEGORII
Platforma ESG BIK
Nowy standard dla sektora bankowego
logo Bank
  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt
  • Archiwum
  • Newsletter
logo Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
logo Miesięcznika Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
© Copyright 2025 Centrum Procesów Bankowych i Informacji
  • Polityka prywatności
  • Pliki cookie
  • Bankiwpolsce.pl
Strona korzysta z plików cookie
Na stronie stosujemy pliki cookie w celu zapewnienie prawidłowego działania, ułatwienia korzystania, a także w celach statystycznych i marketingowych. Wybierając „Zaakceptuj wszystkie” wyrażasz zgodę na stosowanie wszystkich plików cookie. Jeśli chcesz wyrazić zgodę na stosowanie tylko niektórych plików cookie, wybierz „Ustawienia”, skonfiguruj preferencje i wybierz przycisk „Zapisz”. Pamiętaj, że możesz zmienić swoje ustawienia w każdym czasie klikając przycisk „Pliki cookie” w stopce portalu. Szczegółowe informacje o sposobie, w jaki  używamy plików cookie oraz przetwarzamy Twoje dane, a także o przysługujących Ci prawach, odnajdziesz w Polityce prywatności.

Niezbędne: Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.

Funkcjonalne: Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.

Analityczne: Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp.

Marketingowe: Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców
i reklamodawców strony trzeciej.
Niezbędne Zawsze aktywne
Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.
Funkcjonalne
Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.
Analityczne
Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketingowe
Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców i reklamodawców strony trzeciej.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Ustawienia
{title} {title} {title}