Cashback możliwy także zbliżeniowo
Do tej pory, aby wypłacić gotówkę z kasy sklepu, konsument musiał mieć przy sobie fizyczną kartę płatniczą, włożyć ją do terminala i w ten sposób zrealizować transakcję.
Obecnie dzięki rozwiązaniu PolCard from Fiserv jest to już możliwe zbliżeniowo przy użyciu karty, ale także telefonu lub zegarka za pośrednictwem portfeli cyfrowych (Google Pay bądź Apple Pay), bez konieczności posiadania przy sobie fizycznej karty płatniczej.
Maksymalna kwota wypłaty to 1 000 zł.
Cashback sposobem na przyciągnięcie nowych klientów
„Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Fiserv Polska S.A. w lipcu ubiegłego roku, Polacy są zainteresowani korzystaniem z dodatkowych funkcji terminali płatniczych, a najbardziej atrakcyjna jest dla nich właśnie wypłata gotówki z kasy sklepu. Co więcej, cechą charakterystyczną polskiego rynku jest dominujący udział zbliżeniowych kart płatniczych” – mówi Robert Andrukiewicz, dyrektor ds. rozwoju produktów i card compliance w Fiserv Polska S.A.
Jego zdaniem możliwość bezstykowej wypłaty gotówki w terminalu płatniczym jest usługą, która może być ciekawą opcją na przyciągnięcie klientów nie tylko dla sklepów spożywczych, lecz także do restauracji, stacji paliw, hoteli czy punktów usługowych, szczególnie tam, gdzie bankomaty czy oddziały banków są niedostępne.
Zalety cashback
Jak wynika z danych Narodowego Banku Polskiego na koniec 2021 roku 180 713 przedsiębiorców, oferowało usługę cashback, natomiast rok później ich liczba zwiększyła się o ponad 6 700.
Łączna kwota wypłat na 31 grudnia 2021 roku wyniosła 20 543 300 złotych, a na koniec 2022 roku 21 891 238 złotych.
„W ramach usługi cashback konsument może wypłacić dowolną, wybraną przez siebie kwotę, podczas gdy w bankomacie dostępne są tylko okrągłe sumy, najczęściej nie mniejsze niż 100 zł” – zwraca uwagę Robert Andrukiewicz. Jego zdaniem zainteresowanie klientów wypłatą gotówki w ramach usługi cashback będzie stale rosło.