BOŚ Bank z powodu koronawirusa wprowadził możliwość odroczenia spłaty rat kapitałowych na trzy miesiące

BOŚ Bank z powodu koronawirusa wprowadził możliwość odroczenia spłaty rat kapitałowych na trzy miesiące
Fot. BOŚ
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Bank Ochrony Środowiska (BOŚ) wdrożył działania osłonowe dla klientów, m.in. uproszczony tryb rozpatrywania wniosków od klientów detalicznych i korporacyjnych o odroczenie spłaty rat kapitałowych na okres trzech miesięcy, bez zmiany terminu obowiązywania umowy, podał bank.
.@BOS__Bank wdrożył uproszczony tryb rozpatrywania wniosków od klientów detalicznych i korporacyjnych o odroczenie spłaty rat kapitałowych na okres 3 miesięcy, bez zmiany terminu obowiązywania umowy #BOŚBank #koronawirus #COVID19 #koronawiruspolska

„Klienci mają możliwość złożenia wniosku za pośrednictwem bankowości elektronicznej (systemy BOŚBank24 i iBOSS24), Call Center lub osobiście – w placówce banku. Wniosek powinien być złożony na co najmniej 4 dni robocze przed dniem płatności raty. W przypadku kredytów udzielanych we współpracy z partnerem zewnętrznym tj.: NFOŚiGW, WFOŚiGW czy BGK powinien być złożony na co najmniej 10 dni roboczych przed dniem płatności raty” – czytamy w komunikacie.

Zobacz więcej najnowszych wiadomości o pandemii koronawirusa >>>

Uproszczony tryb rozpatrywania wniosków

Uproszczony tryb rozpatrywania dotyczy również wniosków o dostosowanie transakcji faktoringowych.

„W przypadku faktoringu klasycznego odnosi się on do odroczenia spłaty finansowanych faktur od 30 do 90 dni, zwiększenia wartości limitu faktoringowego nawet o 20%, z możliwością wydłużenia okresu dostępności limitu faktoringowego do 90 dni. Klienci korzystający z faktoringu odwrotnego mogą również wnioskować o odroczenie spłaty od 30 do 90 dni, z możliwością wydłużenia okresu obowiązywania umowy do 90 dni” – czytamy dalej.

„Obecna sytuacja epidemiologiczna może powodować poza problemami płynnościowymi także inne, trudne na dziś do przewidzenia, skutki dla sytuacji finansowej klientów np. problemy z realizacją warunków umownych bądź dostarczaniem dokumentów do banku. Wychodząc naprzeciw potrzebom klientów, wprowadziliśmy szereg rozwiązań w celu ułatwienia kontaktu i mitygacji tych następstw” – powiedział prezes BOŚ Bogusław Białowąs, cytowany w komunikacie.

Inne ułatwienia dla klientów

Wśród innych, wprowadzonych przez bank ułatwień dla klientów, znalazły się także: wydłużenie (na wniosek klienta) o trzy miesiące terminu przedłożenia faktur lub protokołów odbioru celem potwierdzenia realizacji inwestycji finansowanych za pomocą produktów „Przejrzysta Pożyczka” i „Energia ze słońca”, rezygnacja z obowiązku dostarczania oryginałów polis do odnowień cesji polis stanowiących zabezpieczenie kredytów i pożyczek, a także od kwietnia możliwość przesunięcia przez posiadaczy kart kredytowych o trzy miesiące daty spłaty „Minimalnej kwoty do zapłaty”, podsumowano.

Bądź na bieżąco z tematem koronawirusa – zapisz się na nasz newsletter >>>

Akcje Banku Ochrony Środowiska od 1997 roku są notowane na rynku podstawowym GPW. W skład grupy wchodzi również Dom Maklerski BOŚ S.A.

Źródło: ISBnews