BLIK Płacę Później dostępny wkrótce dla klientów PKO Banku Polskiego

BLIK Płacę Później dostępny wkrótce dla klientów PKO Banku Polskiego
Źródło: PKO Bank Polski
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Klienci PKO Banku Polskiego będą mogli za kilka miesięcy skorzystać z płatności BLIK Płacę Później. Wdrożenie będzie polegało na integracji PKO Płacę później z opcją płatności BLIK Płacę Później. PKO Bank Polski i Polski Standard Płatności podpisały właśnie list intencyjny w tej sprawie, poinformował Bank.

W trzecim kwartale 2025 roku klienci PKO Banku Polskiego będą mogli skorzystać płatności BLIK Płacę Później.

Klienci, którzy wybiorą ikonkę tej metody płatności podczas zakupów online, sfinalizują transakcję w aplikacji mobilnej IKO.

Metoda płatności BLIK Płacę Później jest dostępna w ponad 20 tys. sklepów internetowych.

Zintegrowana jest również z największymi agentami rozliczeniowymi obsługującymi usługi płatności dla ponad 70 proc. rynku e-commerce w Polsce jak np. PayU, Przelewy24, Tpay, Cashbill, Paymentic, dpay.

Czytaj także: PKO BP z rosnącym zyskiem netto w I kwartale 2025 roku

PKO Płacę później i BLIK Płacę Później

– Zwiększamy dla naszych klientów możliwości korzystania z płatności typu „buy now pay later”. Niebawem będą mogli używać również metody płatności BLIK Płacę Później. Zintegrujemy naszą usługę PKO Płacę później, którą aktywowało już prawie 300 tys. klientów, z rozwiązaniem Polskiego Standardu Płatności.

Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych w PKO Banku Polskim.

Dla klientów banku w praktyce oznacza to, że wybierając jako metodę płatności BLIK Płacę Później, szybko i wygodnie skorzystają z naszej bankowej usługi z zakresu płatności odroczonych.

Dzięki temu ponad 4,5 mln klientów PKO Banku Polskiego, korzystających aktywnie z BLIKA, będzie mogło wybrać BLIK Płacę Później w sklepach, w których ta metoda płatności jest dostępna.

PKO Bank Polski od początku wspierał rozwój BLIKA i cieszymy się z kolejnej cegiełki dołożonej do naszej dobrej współpracy – podkreśla Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych w PKO Banku Polskim.

Czytaj także: Nowy regulamin dla klientów PKO Banku Polskiego w reakcji na cyberzagrożenia

Płatności odroczone – współpraca PKO BP i PSP

W PKO Banku Polskim będzie jedna usługa z zakresu płatności odroczonych. Nie będzie wdrażana dodatkowa usługa typu „kup teraz, zapłać później” od Polskiego Standardu Płatności, a integracja dotyczy punktu wejścia do płatności.

Planowana współpraca zakłada, że klienci, którzy podczas zakupów będą chcieli sfinalizować płatność za pomocą ikony BLIK Płacę Później, zostaną przekierowani do aplikacji IKO, w której będą mogli użyć PKO Płacę później lub szybko ją aktywować, jeśli nie zrobili tego wcześniej.

Płatności odroczone to obecnie jeden z najszybciej rozwijających się segmentów rynku płatności mobilnych w Polsce. Klienci coraz częściej poszukują rozwiązań, które łączą elastyczność finansową z prostotą obsługi i bezpieczeństwem. W odpowiedzi na te oczekiwania Polski Standard Płatności rozwija usługę BLIK Płacę Później, teraz także w planowanej współpracy z PKO Bankiem Polskim.

List intencyjny podpisany przez obie firmy zakłada stworzenie innowacyjnego rozwiązania, w ramach którego będzie rozwijana usługa krótkoterminowego finansowania płatności za zakupy w formule „kup teraz, zapłać później”, czyli usługa PKO Płacę później oferowana przez bank za pośrednictwem opcji płatności BLIK Płacę Później.

Czytaj także: PKO Bank Polski przedstawił plan transformacji ESG

Źródło: PKO Bank Polski / PKO BP