BLIK dostępny w Providencie, dzięki wsparciu Santander Bank Polska
Dzięki wykorzystaniu czeków BLIK, klienci Providenta zyskali kolejny, zdalny, sposób na wypłatę pożyczki.
Wdrożenie nowej usługi, pozwalającej na wypłatę pożyczonych środków wprost z bankomatu za pośrednictwem czeków BLIK, to kolejny po pożyczce hybrydowej, krok Providenta wpisujący się w przyspieszający trend digitalizacji.
Rozwiązanie, nowatorskie wśród firm pożyczkowych, pomaga Firmie sprostać wyzwaniom dynamicznie zmieniającego się i coraz bardziej konkurencyjnego rynku.
Możliwość wypłaty środków czekiem BLIK to oferta dla tych, którzy nie rozstają się ze swoim smartfonem
‒ BLIK, będący polskim produktem, stał się symbolem innowacyjności naszej branży finansowej. To dla nas niezwykle istotne, że jako pierwsza firma pożyczkowa na polskim rynku mogliśmy dołączyć do tego projektu. Wdrożenie nowego rozwiązania wpisuje się w naszą strategię multikanałowości i multiproduktowości.
Już wcześniej równolegle rozwijaliśmy nasze kanały offline i online, aby spełnić potrzeby zarówno tych tradycyjnych, jak i bardziej nowoczesnych klientów.
Możliwość wypłaty środków czekiem BLIK to oferta dla tych, którzy nie rozstają się ze swoim smartfonem i chętnie wykorzystują go do zarządzania swoimi finansami – podkreśla Katarzyna Szerling, Członek Zarządu Provident Polska, Dyrektor Marketingu.
Dzięki BLIKOWI Provident jest w stanie obsłużyć zdalnie ok. 20% klientów więcej, niż przed wprowadzeniem tego rozwiązania. W przypadku czeku BLIK nie ma wymogu posiadania konta czy bankowości elektronicznej ‒ wystarczy zwykły telefon komórkowy i dostęp do bankomatu.
Czytaj także: Już ponad 250 tys. przedsiębiorców w Programie Polska Bezgotówkowa!
Bankowe rozwiązanie
Przy wprowadzeniu wypłaty czekiem Provident współpracował z twórcą BLIK-a Polskim Standardem Płatności oraz Santander Bank Polska, którzy już wcześniej oferował swoim klientom ten system płatności.
Santander Bank Polska jako dostawca usługi BLIK dostosował oferowane rozwiązanie do nowej grupy Klientów Provident. W wyniku prac uruchomione zostało narzędzie dla osób korzystających z pożyczek, które umożliwia jej pobranie bez potrzeby fizycznego kontaktu z doradcą.
Jednocześnie, dzięki nowemu rozwiązaniu, z usług pożyczkodawcy będą mogli korzystać klienci, nieprowadzący rachunku w żadnym banku, bo przyznaną kwotę będzie można wypłacić z bankomatu, przy użyciu wygenerowanego przez Provident czeku BLIK.
Uruchomione zostało narzędzie dla osób korzystających z pożyczek, które umożliwia jej pobranie bez potrzeby fizycznego kontaktu z doradcą
‒ BLIK w wygodny sposób umożliwia łatwe płatności oraz wypłatę środków z bankomatu. To właśnie ta druga funkcjonalność była kluczowa w rozwiązaniu, którego wdrożenie wspieraliśmy w Providencie.
W czasie pandemii, mocno koncentrujemy się na rozwijaniu narzędzi umożliwiających zdalne zarządzanie finansami zarówno wśród klientów indywidualnych jak i firmowych. Właśnie temu służą czeki BLIK, które zapewniają bezkontaktowe i bezpieczne transakcje, także w firmach pożyczkowych.
Cieszymy się, że mogliśmy wykorzystać nasze doświadczenie i infrastrukturę przy wprowadzaniu usługi innowacyjnej na polskim rynku – mówi Grzegorz Matya, dyrektor ds. produktów bankowości transakcyjnej Santander Bank Polska.
Czytaj także: Klienci Santander Bank Polska pokochali płatności BLIKIEM
Pracownicy motorem innowacji
Wprowadzenie wypłaty pożyczonych środków za pomocą czeku BLIK, to oddolny pomysł pracowników Providenta.
Zgłoszony w ramach programu Projektów Specjalnych, został oceniony jako inicjatywa z dużym potencjałem i wpisany na listę priorytetów.
Dzięki BLIKOWI Provident jest w stanie obsłużyć zdalnie ok. 20% klientów więcej, niż przed wprowadzeniem tego rozwiązania
Czytaj także: W Black Friday najpopularniejszą metodą płatności BLIK