Błażej Mika, wiceprezes SGB-Banku: w cyfrowym świecie nadal najważniejsi są ludzie
– Najważniejsi są ludzie, ich profesjonalizm, technologiczna odwaga i zaangażowanie. Te umiejętności są warunkiem powodzenia w zarządzaniu cyberbezpieczeństwem, we wdrażaniu nowych produktów informatycznych i budowaniu zabezpieczeń – powiedział Błażej Mika. – Nasz rynek zmienia się bardzo szybko i jeśli nadążamy za jego rozwojem, utrzymamy i wzmocnimy dobre relacje z klientami spożytkowując rozwój nowych technologii. To dzięki nim możemy je nasycić nową jakością – dodał Błażej Mika.
Czytaj także: SGB tworzy wspólną e-platformę dla wszystkich banków Grupy >>>
Zmieniamy się
Wiceprezes Mika zwracał również uwagę na to, że bank jest postrzegany jako gwarant bezpieczeństwa i stabilności finansowych. Podkreślił, jak ważne jest, żeby wraz ze zmianą przyzwyczajeń naszych klientów zmieniać kanały komunikowania i sposób oferowania produktów. W bankach spółdzielczych SGB udało się dokonać zmian bardzo szybko poprzez wdrożenie pięciu podstawowych płatności mobilnych i rozbudowę BS API. Pozwoliło to bankom na uzyskanie dostępu do różnych systemów, a w efekcie oferować klientom bankowość mobilną na najwyższym poziomie.
– Jestem przekonany, że taka właśnie będzie także nasza najnowsza aplikacja mobilna, która zastąpi Portfel SGB – powiedział wiceprezes. – Zapewniam, że pozytywnie zaskoczymy nią wszystkich naszych i potencjalnych klientów.
Czytaj także: Banki z grupy SGB zamykają rok 2019 z wszystkimi płatnościami mobilnymi >>>
Co nas czeka?
Warta podkreślenia jest współpraca z partnerami SGB – Asseco, Novum, SoftNet, VISA, Mastercard czy FirstData. Błażej Mika mówiąc o przyszłości, wskazał na stworzenie spójnej, informatycznej przestrzeni, w której każdy bank spółdzielczy i każdy jego klient znajdzie odpowiednie dla siebie narzędzia. To oznacza pełną automatyzację wielu procesów, optymalizację nakładów pracy i relacji z klientami w taki sposób, by banki spółdzielcze mogły koncentrować się wyłącznie na realizacji celów biznesowych.
To oznacza również transakcyjną bankowość mobilną wystandaryzowaną dla całego Zrzeszenia, dostępną dla wszystkich klientów na wysokim, zunifikowanym poziomie zaawansowania technologicznego. Obsługiwaną przez zaangażowanych w swoją pracę profesjonalistów.