BIK o ochronie przed cyberzagrożeniami
W czasie kryzysu najważniejszym celem Biura Informacji Kredytowej jest zapewnienie bezpieczeństwa danych klientów banków oraz całego sektora finansowego.
Także zapewnienie ciągłości działania wszystkich systemów biura, z których korzystają jego klienci – mówiła Agnieszka Szopa – Maziukiewicz.
Przypomniała jakich platform używa BIK do ochrony sektora finansowego i jego klientów. Wymieniła platformę antyfraudową do ochrony transakcji kredytowych, platformę do ochrony kanałów elektronicznych banków oraz nową platformę sektorową biometrii behawioralnej.
Ta ostatnia służy do zabezpieczania transakcji klienta w kanałach elektronicznych.
Podkreśliła wagę współpracy pomiędzy bankami, która polega na wymianie informacji o fraudach i atakach na ich kanały elektroniczne.
Ważnym zadaniem BIK jest budowanie świadomości klientów rynku finansowego na temat cyberzagrożeń i sposobów chronienia się przed nimi.