Bezpieczeństwo i Higiena +, odpowiedź Żabki na koronawirusa
W związku z najnowszymi decyzjami dotyczącymi objęcia całego kraju tzw. żółtą strefą przypominamy, iż nie ma jeszcze rządowego rozporządzenia w tej sprawie, dlatego na ten moment nie wiemy jeszcze, czy na sieci handlowe zostaną nałożone dodatkowe obostrzenia.
Ochrona klientów, franczyzobiorców i pracowników
Jednocześnie podkreślamy, iż od początku pandemii podejmujemy szereg działań mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa naszych klientów, franczyzobiorców i pracowników.
Regularnie informujemy też naszych franczyzobiorców o obecnych i nowych zaleceniach sanitarnych. Wszystkie nasze działania są zgodne m.in. z instrukcjami przekazanymi przez NFZ i zaleceniami WHO, zapisami specustawy oraz rządowymi wytycznymi.
Niezwłocznie zapewniliśmy franczyzobiorcom i ich pracownikom środki ochrony indywidualnej, takie jak: maseczki, płyny do dezynfekcji, rękawiczki czy przyłbice.
Sklepy wyposażyliśmy także w szyby ochronne z pleksi, taśmy na podłodze wskazujące bezpieczne odstępy między klientami oraz między klientami a sprzedawcami, a także rękawice, woreczki foliowe oraz środki do dezynfekcji, które są dostępne przy wejściu.
Czytaj także: Koronawirus: we wszystkich sklepach sieci Lidl można już płacić smartfonem używając aplikacji Lidl Plus
Możliwość samodzielnego skanowania produktów
W ostatnim czasie wyposażyliśmy sklepy Żabka w bezdotykowe stacje dezynfekcyjne. Urządzenia te zostały zaprojektowane i stworzone specjalnie na potrzeby naszej sieci – dzięki nim podczas zakupów w Żabce, w całkowicie bezpieczny sposób, tj. bezdotykowo, można zdezynfekować nie tylko dłonie, ale także zakupione właśnie produkty.
W naszych sklepach regularnie prowadzona jest także dezynfekcja m.in.: kas samoobsługowych, klamek, blatów, lad, terminala, skanera, stoiska kawowego i wielu innych elementów sklepu.
W celu zwiększenia bezpieczeństwa pracowników oraz klientów w sklepach Żabka wprowadziliśmy możliwość samodzielnego skanowania produktów przez klienta, a także maksymalnie ograniczyliśmy czas dostaw oraz wejścia kierowcy do sklepu.
Zmieniliśmy również strefę Żabka Café, m.in. wszystkie rozpakowane akcesoria kompletujemy w specjalnie przygotowany i zapakowany zestaw kawowy, składający się z kubka, wieczka, mieszadełka i serwetki, który klient otrzymuje przy kasie.
Bezpieczny odbiór przesyłek kurierskich
Dużą popularnością wśród klientów Żabki cieszy się usługa obsługi przesyłek kurierskich, dlatego również na tym polu zwiększyliśmy bezpieczeństwo. Obecnie podczas przyjmowania i wydawania przesyłek kurierowi obsługa sklepu nie ma konieczności poświadczania tej czynności podpisem na urządzeniu mobilnym przewoźnika czy na dokumentach przewozowych. Natomiast przy odbiorze paczki to sprzedawca, a nie klient, może wprowadzić unikatowy kod PIN.
W naszych sklepach w stałej ofercie są dostępne maseczki ochronne, zarówno jedno- jak i wielorazowego użytku, oraz środki do dezynfekcji. W ostatnich dniach, w sklepach w których zauważyliśmy zwiększone zainteresowanie klientów tego typu asortymentem, zwiększyliśmy dostawy w tym zakresie. Chcemy, by każdy klient mógł w Żabce zaopatrzyć się w niezbędne w czasie pandemii środki ochrony osobistej.
Pomimo wielu działań jako firma chcieliśmy pójść krok dalej, dlatego wdrożyliśmy unikatowy na rynku i ponadstandardowy program oceny bezpieczeństwa higienicznego w sklepach o nazwie „Bezpieczeństwo i Higiena +”.
W jego ramach audytorzy Działu Weryfikacji Standardów Żabka Polska, wspólnie z niezależną akredytowaną jednostką certyfikującą TÜV NORD, sprawdzają m.in. stan czystości, higienę na sali sprzedaży, na stoisku Żabka Café czy w otoczeniu sklepu, stan techniczny wyposażenia placówek oraz dostępność dla klientów i pracowników środków ochrony osobistej.
Placówki, które pozytywnie przejdą audyt, otrzymują znak BiH+, potwierdzający spełnienie wymagań programu.
Tytuł i śródtytuły pochodzą od redakcji aleBank.pl