Bankowość i Finanse | Technologie | W smartfonach zagnieździł się finansowy pomocnik
Marcin Złoch
Personal Finance Management (PFM), czyli osobiste zarządzanie finansami, to sfera, w której smartfon staje się niezastąpionym asystentem. Aplikacje PFM to zaawansowane narzędzia, które agregują informacje z różnych źródeł finansowych – kont bankowych, kredytów, inwestycji, oszczędności, a nawet emerytur. Często oferują one również narzędzia do tworzenia i monitorowania budżetów oraz automatycznego oszczędzania, a także umożliwiają zarządzanie długiem, czy tworzą spersonalizowane prognozy finansowe.
Obecnie asystent finansowy to swoiste centrum dowodzenia naszymi finansami. Z jego pomocą możemy nie tylko lepiej rozumieć swoją sytuację finansową, ale też podjąć działania, które pomogą nam ją poprawić. Dzięki niemu zarządzanie finansami staje się łatwiejsze i bardziej efektywne. Ponadto, poprzez codzienne interakcje z aplikacją, uczymy się zdrowych nawyków finansowych, a nauka rozsądnego budżetowania, świadomego wydawania i skutecznego oszczędzania staje się częścią naszego codziennego życia.
Przegląd rynku
Według informacji z biura prasowego PKO Banku Polskiego o analizy wydatków i oszczędności klienci banku zapytali już w sumie ponad 460 tys. razy, a zainteresowanie tą usługą systematycznie rośnie. Najczęściej użytkownicy IKO korzystają z analiz dotyczących kategorii wydatków, podsumowania oszczędności, a najmniej interesują się wydatkami w konkretnych sklepach. W trakcie analizy kategorii wydatków, użytkownicy najchętniej zadają pytania o wydatki na: paliwo, żywność, zakupy, rozrywkę, ubrania.
– Klienci coraz częściej chcą korzystać z analiz finansowych, jakie aplikacje oferują swoim użytkownikom. W dużej mierze zaspakajają one potrzeby weryfikacji swoich wydatków, jak i wpływów w jednym miejscu bez dokonywania czasochłonnych wyliczeń na własną rękę. Pozwalają ocenić bieżącą sytuację finansową i podejmować odpowiednie decyzje w przyszłości. Szybko można cofnąć się do wykonanych wydatków, jakie w danej chwili użytkownik chce zweryfikować. Najpopularniejsze statystki to analizy wykonanych wydatków – wyjaśnia Mateusz Mazur, manager ds. usług bankowości zdalnej Credit Agricole Banku Polska.
Z badania przeprowadzonego na zlecenie ING Banku Śląskiego wynika, że Polacy są otwarci na technologie i aplikacje, w których mogą załatwić wiele spraw, ale chcą mieć jednocześnie kontrolę nad nowymi rozwiązaniami. Według 93% ankietowanych technologia ułatwia życie. 52% chciałoby, żeby aplikacje bankowe podpowiadały im, z jakich produktów warto skorzystać. Równocześnie dla 72% ważne jest, aby nowe technologie oferowały im wybór.
Dodajmy, że od listopada klienci indywidualni oraz przedsiębiorcy zyskali dostęp do nowej wersji aplikacji mobilnej ING Banku Śląskiego. Treści i funkcje są bardziej spersonalizowane, a system nabrał nowego, przejrzystego wyglądu. Dzięki temu bank chce wzmocnić relacje z klientami i ułatwić im korzystanie z bankowości.
Dla ING Banu Śląskiego personalizacja jest kluczowa w budowaniu trwałych relacji z klientami. Bankowcy chcą, by osoby na co dzień korzystające z ...
Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:
- zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
- wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
- wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
- zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.
Uwaga:
- zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
- wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).
Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:
- bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI