Banki spółdzielcze z Asystentem AI
„Banki spółdzielcze szczególnie intensywnie wprowadzają rozwiązania korzystające z AI” – wskazywał Piotr Godlewski. Wyróżnij dwa obszary, w których banki lokalne wprowadzają sztuczną inteligencję.
Pierwszy obszar dotyczy pracowników banków pracujących bezpośrednio z klientami, np. w oddziale przy okienkach bankowych. W tym przypadku Asystent AI konsoliduje informacje dotyczące oferty, które ma sprzedawca w ręku oraz innych ofert, co pozwala je łatwo w dialogu z klientem porównywać.
W drugim przypadku AI także odciąża sprzedawcę, ale w tym przypadku w jego relacjach z klientem online.
„Najpierw klient rozmawia z narzędziem AI-owym o ofercie, o produktach, o swoich oczekiwaniach, by na końcu ścieżki zakupowej, gdzie już ma albo wybrany produkt i chce sfinalizować transakcję, albo jeszcze chce zadać dodatkowe pytania gdzie jest potrzebna pomoc człowieka” – wyjaśniał. Piotr Godlewski zdradził, że Asystent AI od e-point już pojawia się w bankach spółdzielczych.
Obsługa cyfrowych i mniej cyfrowych klientów
Nawiązując do celów, które stawiają przed sobą banki spółdzielcze, m.in. związanych z odmłodzeniem bazy klientów zauważył, że bez technologii opartej o AI nie da się tych celów osiągnąć.
„Młodzi ludzie chcą mieć wszystko tu i teraz. I to najlepiej jak najszybciej. Nie chcą dzwonić, rozmawiać, czekać na połączenie z konsultantem. Najlepiej po prostu wysłać sms-em swoje oczekiwania wobec banku. W podobny sposób otrzymać odpowiedź, następnie poprosić o ofertę, dostać ją, a na koniec mieć możliwość akceptacji tej oferty zdalnie.” – mówił.
Dodał, że aby pozyskać młodych klientów potrzebny jest nowoczesny portal, który powinien być wizytówką banku, gdzie Asystent AI będzie wspierać młodego klienta oferując mu m.in. cyfrowy onboarding, a także zdalne podpisywanie wszystkich umów, także kredytowych.
Potwierdził, że tego typu usługi są możliwe technologicznie do wprowadzenia. Decyzja o tym jak umowy będą zawierane zależy od polityki samego banku spółdzielczego.
Zaznaczył jednak, że rozwiązania e-point pozwalają też zapewniać sprawną obsługę mniej cyfrowych klientów banków spółdzielczych, których w bankowości lokalnej jest relatywnie dużo. Inaczej mówiąc cyfrowo rozwinięty bank spółdzielczy nie zatraci swojego lokalnego, relacyjnego charakteru.