Banki przeniosą się do Metaversum?

Banki przeniosą się do Metaversum?
Monika Płocke,
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
„Szacuje się, że rynek Metaversum w 2026 r. osiągnie wartość 800 mld dolarów” – mówiła w swojej prezentacji Monika Płocke, partner w Deloitte Consulting podczas Kongresu Forum Technologii Bankowej. Prelegentkę Kongresu poprosił o rozmowę Robert Lidke.

Metaversum do tej pory było używane do celów gambingowych, teraz zaczynają się interesować wirtualnym światem firmy z różnych gałęzi gospodarki.

Jak zauważa Monika Płocke niektóre firmy używają przestrzeni Metaversum jako dodatkowego kanału dotarcia do klienta gdzie mogą się zareklamować, pokazać swoje produkty.

Inne jak np. HSBC stworzyły w pełni wirtualny oddział bankowy, który nie ma swojego odpowiednika w realnej rzeczywistości. Jednak w tym wirtualnym oddziale można przeprowadzać różne transakcje.

Od mieszkania w Metaversum do realnego M.

Mówiąc o przenikaniu się świata realnego ze światem cyfrowym podała przykład torebki firmy Gucci, którą można kupić w Metaversum i są na to klientki mimo, że z taką torebka nie można się pokazać w świecie rzeczywistym, ale w wirtualnym jest to możliwe.

Jak wskazała już za trzy lata część klientów będzie spędzała godzinę dziennie w świecie wirtualnym. Banki powinny ten fakt brać pod uwagę bo – jak powiedziała „Warto być tam gdzie są nasi klienci, bo być może będziemy mogli im zaoferować produkty, które potem przeniosą się do świata realnego”.

Monika Płocke podała przykłady kupowania mieszkań w świecie wirtualnym i przebywania w nich klientów pod postacią awatarów.  Nie wyklucza, że dla banków może to być forma prezentacji realnych mieszkań, na których zakup będzie się zaciągało realny kredyt hipoteczny.

Najmłodsze pokolenia już są w Metaversum

Pytana o to czy organy nadzorujące rynek finansowy mają już wypracowane stanowisko w sprawie obecności banków w Metaversum odparła: „Nie wszyscy regulatorzy patrzą na to przychylnym okiem. Ale takie rzeczy dzieją się na świecie, są miejsca gdzie można założyć całkowicie wirtualny bank. Tak samo będzie w tym przypadku. Będziemy musieli nadążyć z legislacją.”

Argumentowała, że taniejące okulary VR oraz kolejne wzbogacenia tej technologii, np. o możliwości rozpoznawania w świecie wirtualnym zapachów, albo smaków mogą spowodować, że ta technologia będzie bardzo popularna. W ten sposób wirtualny świat stanie się bardzo rzeczywisty.

W jej opinii najmłodsze pokolenia są już obecne w tej nowej rzeczywistości.

Źródło: BANK.pl