Banki przeniosą się do Metaversum?
Metaversum do tej pory było używane do celów gambingowych, teraz zaczynają się interesować wirtualnym światem firmy z różnych gałęzi gospodarki.
Jak zauważa Monika Płocke niektóre firmy używają przestrzeni Metaversum jako dodatkowego kanału dotarcia do klienta gdzie mogą się zareklamować, pokazać swoje produkty.
Inne jak np. HSBC stworzyły w pełni wirtualny oddział bankowy, który nie ma swojego odpowiednika w realnej rzeczywistości. Jednak w tym wirtualnym oddziale można przeprowadzać różne transakcje.
Od mieszkania w Metaversum do realnego M.
Mówiąc o przenikaniu się świata realnego ze światem cyfrowym podała przykład torebki firmy Gucci, którą można kupić w Metaversum i są na to klientki mimo, że z taką torebka nie można się pokazać w świecie rzeczywistym, ale w wirtualnym jest to możliwe.
Jak wskazała już za trzy lata część klientów będzie spędzała godzinę dziennie w świecie wirtualnym. Banki powinny ten fakt brać pod uwagę bo – jak powiedziała „Warto być tam gdzie są nasi klienci, bo być może będziemy mogli im zaoferować produkty, które potem przeniosą się do świata realnego”.
Monika Płocke podała przykłady kupowania mieszkań w świecie wirtualnym i przebywania w nich klientów pod postacią awatarów. Nie wyklucza, że dla banków może to być forma prezentacji realnych mieszkań, na których zakup będzie się zaciągało realny kredyt hipoteczny.
Najmłodsze pokolenia już są w Metaversum
Pytana o to czy organy nadzorujące rynek finansowy mają już wypracowane stanowisko w sprawie obecności banków w Metaversum odparła: „Nie wszyscy regulatorzy patrzą na to przychylnym okiem. Ale takie rzeczy dzieją się na świecie, są miejsca gdzie można założyć całkowicie wirtualny bank. Tak samo będzie w tym przypadku. Będziemy musieli nadążyć z legislacją.”
Argumentowała, że taniejące okulary VR oraz kolejne wzbogacenia tej technologii, np. o możliwości rozpoznawania w świecie wirtualnym zapachów, albo smaków mogą spowodować, że ta technologia będzie bardzo popularna. W ten sposób wirtualny świat stanie się bardzo rzeczywisty.
W jej opinii najmłodsze pokolenia są już obecne w tej nowej rzeczywistości.