Banki nie wykorzystują w pełni potencjału bancassurance

Banki nie wykorzystują w pełni potencjału bancassurance
Fot. stock.adobe.com / Yurii Kibalnik
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
W badaniu przeprowadzonym przez Sollers we współpracy z Ipsos 44% klientów stwierdziło, że są otwarci na zakup ubezpieczenia w banku. Wykorzystując technologię ubezpieczeniową i API, banki mogą silniej zaznaczyć swoją obecność w branży ubezpieczeniowej, czytamy w informacji prasowej Firmy.

Klienci ubezpieczeniowi są bardziej skłonni do wykupienia dodatkowego ubezpieczenia w banku niż u dostawców usług turystycznych, dealerów samochodowych czy w punktach sprzedaży detalicznej.

Z badań przeprowadzonych przez Sollers Consulting wraz z Ipsos wynika, że wskaźniki akceptacji dla banków wahają się od 37% w Wielkiej Brytanii do 51% w Polsce (tabela 1 poniżej).

Badania przeprowadzono wśród 3200 klientów w Wielkiej Brytanii, w Niemczech, we Francji i w Polsce.

Zgodnie z ich wynikami klienci ubezpieczeniowi są bardziej skłonni do zakupu ubezpieczenia w banku niż w innych punktach sprzedaży. Jeśli chodzi o zakup ubezpieczenia w banku, 61% klientów jest otwartych na zakup ubezpieczenia domu, a 51% kupiłoby ubezpieczenie na życie (tabela 2 poniżej).

Znaczące i wyższe niż postrzegane w sektorze bankowym są wskaźniki akceptacji dla ubezpieczeń komunikacyjnych (47%) i ubezpieczeń podróżnych (35%).

Piotr Pastuszka, Senior Manager w Sollers.

– Ubezpieczenia mogą być dla banków bardzo dochodowym biznesem. Wymagają jednak doświadczonego zespołu ubezpieczeniowego po stronie bankowej i odpowiedniej technologii – komentuje Piotr Pastuszka, Senior Manager w Sollers.

– Ubezpieczenia są tak atrakcyjne dla sektora bankowego, ponieważ stanowią okazję do dodatkowych usług dla klientów i sprzedaży krzyżowej – dodaje.

Czytaj także: Kiedy kredytobiorcom opłaca się zmiana polisy na życie?

Ubezpieczenie domu najpopularniejsze wśród klientów banków

Klienci bancassurance są najbardziej zainteresowani ubezpieczeniem domu. W Niemczech popyt na ubezpieczenie domu jest niższy niż we Francji, w Wielkiej Brytanii i w Polsce, ale ze wskaźnikiem akceptacji na poziomie 44% jest ono bardziej popularne niż ubezpieczenie na życie, komunikacyjne czy podróżne.

W Wielkiej Brytanii nietradycyjne kanały dystrybucji są nieco gorzej odbierane niż na innych rynkach, ale ubezpieczenie domu jest postrzegane jako najbardziej odpowiedni produkt dla tych kanałów.

Polscy klienci ubezpieczeniowi są najbardziej otwarci na alternatywne formy dystrybucji ubezpieczeń, ze wskaźnikiem akceptacji na poziomie 49%. Jest to od 8 do 17 punktów procentowych więcej niż w Wielkiej Brytanii, w Niemczech i we Francji.

Patryk Nowak, Lead Consultant w Sollers.

– Banki zaczęły realizować długoterminowe strategie w swojej działalności ubezpieczeniowej i coraz częściej sprzedają ubezpieczenia jako samodzielny produkt – podkreśla Patryk Nowak, Lead Consultant w Sollers.

 – Instytucje finansowe mają jednak jeszcze wiele do zrobienia, aby w pełni wykorzystać swój potencjał. Istnieje silna potrzeba cyfryzacji bancassurance. Banki muszą zacząć inwestować w technologię ubezpieczeniową, aby rozszerzyć swoją działalność ubezpieczeniową – podkreśla.

Czytaj także: Rekomendacja U zmieni nastawienie klientów do ubezpieczeń bankowych

Wyniki badania dot. bancassurance

Tabela 1

Jak bardzo był(a)byś skłonny(-a) kupić dodatkowe ubezpieczenie w następujących kanałach

(odsetek osób, które kupiłyby lub na pewno by kupiły):

Tabela 1
Jak bardzo był(a)byś skłonny(-a) kupić dodatkowe ubezpieczenie w następujących kanałach
(odsetek osób, które kupiłyby lub na pewno by kupiły)
Sollers

Tabela 2

Odsetek klientów bancassurance zainteresowanych produktami ubezpieczeniowymi:

Tabela 2
Odsetek klientów bancassurance zainteresowanych produktami ubezpieczeniowymi, Sollers
Źródło: Sollers Consulting