Bank Spółdzielczy w Płońsku przyjazny dla niesłyszących
To nowoczesne rozwiązanie ma na celu zniesienie barier i ograniczeń w komunikowaniu się osób z wadami słuchu w instytucjach użyteczności publicznej.
System, który uruchomiony został w styczniu br. w Centrali Banku w Płońsku wykorzystuje wideokonferencję do komunikowania się niesłyszących z certyfikowanymi tłumaczami języka migowego, a za ich pośrednictwem – z pracownikami Banku. Urządzenie zapewnia klientom Banku stały dostęp do placówek bankowych, bez potrzeby wcześniejszego umawiania się z tłumaczem. Stosując to rozwiązanie, ani Bank, ani także inne instytucje nie muszą zatrudniać tłumaczy, którzy i tak nigdy nie byli dostępni na miejscu.
Klienci Banku mogą w każdej chwili połączyć się z call center, gdzie certyfikowany tłumacz po uruchomieniu wideokonferencji będzie mógł na bieżąco komunikować się z pracownikiem Banku. To duża korzyść i ułatwienie zwłaszcza dla instytucji mających wiele oddziałów rozmieszczonych na terenie całego kraju. To przede wszystkim olbrzymie udogodnienie dla niesłyszących mieszkających w małych miejscowościach, gdzie trudno o jakąkolwiek pomoc tłumacza podczas załatwiania codzien¬nych spraw. Niesłyszący do tej pory musieli jeździć do dużych miejscowości albo korzystać z pomocy rodziny czy osób trzecich.
Jak działa System
Całe rozwiązanie to specjalny wideotelefon z ekranem o dużej rozdzielczości zainstalowany w miejscu obsługi klientów Banku. Niesłyszący, chcąc rozmawiać z pracownikiem Banku, łączy się za pomocą wideotelefonu z call center i dzięki wbudowanej w urządzenie kamerze komunikuje się z tłumaczem za pomocą języka migowego. Jednocześnie odbiorca tych informacji, w tym wypadku pracownik Banku, rozmawia z tłumaczem przez telefon.
Zalety Systemu
- Niesłyszący mogą korzystać z tego rozwiązania przez cały czas otwarcia placówki Banku.
- System jest łatwy i intuicyjny w obsłudze. Zapewnia nieograniczony kontakt on-line z certyfikowanymi tłumaczami języka migowego i za ich pośrednictwem – z pracownikami np. Banku.
- Gwarantuje prawidłowy przekaz informacji oraz należyte rozwiązania spraw w instytucji.
- Nie trzeba wcześniej umawiać się na spotkanie w obecności tłumacza.
- System daje poczucie samodzielności i ułatwia funkcjonowanie w społeczeństwie.
Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do skorzystania z prezentowanej funkcjonalności.
Źródło: Bank Spółdzielczy w Płońsku