Bank Pocztowy z nową strategią: do 2029 roku planuje osiągnąć 343 mln zł zysku netto

Bank Pocztowy z nową strategią: do 2029 roku planuje osiągnąć 343 mln zł zysku netto
Agnieszka Kosowska, Źródło: Bank Pocztowy,
Zarząd i rada nadzorcza Banku Pocztowego przyjęły nową strategię działalności operacyjnej na lata 2026-2029 pod nazwą: „Bank blisko Ciebie – załatwisz to na poczcie”. Zakłada ona istotny wzrost skali biznesu i poprawę efektywności przy jednoczesnym zachowaniu bezpiecznego profilu ryzyka. Wśród celów strategicznych znalazły się między innymi obsługa ponad 1 mln klientów, ponad dwukrotny wzrost aktywów banku do 28 mld zł, poziom zwrotu z kapitału (ROE netto) powyżej 15% oraz niższy niż 5% udział złych kredytów (NPL) w portfelu banku, poinformował Bank Pocztowy.

Nowa strategia ma zapewnić dynamiczny rozwój i stać się kluczowym filarem transformacji usług finansowych w Grupie Kapitałowej Poczta Polska.

Strategia wzrostu skali działania i finansowej stabilności

Bank Pocztowy po okresie odbudowy kapitałowej jest gotowy do wejścia w fazę intensywnego rozwoju. Nowa strategia zakłada 2,6-krotny wzrost sumy bilansowej, głównie dzięki dynamicznemu przyrostowi depozytów, które umożliwią również zwiększenie akcji kredytowej.

W kolejnych latach przewidywany jest wzrost wyniku na działalności bankowej (WNDB), napędzany rosnącymi wolumenami depozytów i kredytów w segmencie detalicznym oraz masową akwizycją nowych klientów.

Swoją Strategię Bank opiera na prostej bankowości, zintegrowanej sieci dystrybucji usług finansowych Poczty Polskiej i transformacji technologicznej.

– Bank Pocztowy wchodzi w kolejny etap rozwoju. Mamy solidne fundamenty kapitałowe oraz jasno określone cele finansowe – do 2029 roku chcemy zwiększyć aktywa do 28 mld zł i osiągnąć 343 mln zł zysku netto. Będzie to efekt konsekwentnej budowy skali działania oraz pełnego wykorzystania potencjału, jaki daje współpraca z Pocztą Polską.

Przykłady sukcesów operatorów zagranicznych – z Austrii, Francji czy Włoch wskazują na zasadność integracji sprzedaży usług finansowych z działalnością pocztową i postawienie na usługi finansowe jako istotny filar nowego modelu biznesowego.

Wszędzie tam posiadana sieć placówek pocztowych stanowi ważną przewagę w dotarciu do klientów, szczególnie w miejscach, gdzie dostęp do usług finansowych innych banków jest utrudniony – podkreśla Agnieszka Kosowska, wiceprezes zarządu kierująca pracami zarządu Banku Pocztowego.

Integracja usług finansowych w ramach Grupy Kapitałowej Poczta Polska

Strategia Banku wpisuje się w sposób fundamentalny w koncepcję rozwoju usług finansowych w ramach Grupy Kapitałowej Poczta Polska. Sieć naziemna, w której realizowana będzie sprzedaż produktów Banku Pocztowego ma być sprofesjonalizowana i liczyć będzie 4700 placówek.

Wyodrębnione z nich zostanie 900 eksperckich Stref Usług Finansowych, które przejmą dotychczasowe funkcje sprzedażowe 131 placówek Banku Pocztowego.

Czytaj także: Bank Pocztowy rozszerzył w swojej aplikacji mobilnej usługę płatności za przejazdy autostradami

Jednym z kluczowych elementów tej strategii jest szeroki program rozwojowy dla pracowników Poczty Polskiej. Obejmie on szkolenia z zakresu sprzedaży i obsługi produktów finansowych, a także wdrożenie listonoszy w rolę mobilnych ambasadorów usług finansowych – generujących leady, wspierających klientów i umożliwiających podstawowe operacje gotówkowe. 

Sprzedaż produktów Banku Pocztowego w rozbudowywanej, jednej z najrozleglejszych sieci placówek w Polsce oznacza dostęp do bazy blisko 30 milionów klientów.

–  Bank Pocztowy ma pełnić rolę głównego dostawcy prostych, dostępnych produktów finansowych, takich jak rachunki ROR, konta oszczędnościowe, lokaty oraz kredyty konsumpcyjne.

Klienci Banku będą mogli korzystać z jego oferty zarówno w ponad 4700 placówek Poczty Polskiej, jak i poprzez nowoczesne kanały zdalne – aplikację mobilną i bankowość internetową. Naszym celem jest, aby każdy mieszkaniec Polski – niezależnie od miejsca zamieszkania – miał dostęp do podstawowych produktów bankowych.

Dzięki połączeniu doświadczenia Poczty Polskiej, mobilności listonoszy oraz kompetencji Banku Pocztowego możemy zapewnić prawdziwie powszechny dostęp do usług finansowych, łączący tradycyjny model obsługi stacjonarnej z nowoczesnością – dodaje Agnieszka Kosowska.

Bank Pocztowy stawia także na nowoczesną technologia i efekt skali

Strategia zakłada konsekwentną modernizację infrastruktury IT, inwestycje w rozwiązania chmurowe, AI, nowoczesną analitykę danych oraz łączenie usług bankowych  z produktami pocztowymi, w tym umożliwienie klientom prostego korzystania z nich przez aplikację mobilną.

Realizacja strategii ma doprowadzić do silnego efektu skali: wzrostu przychodów przy przewidywanym niższym poziomie stóp procentowych i tym samym, spadającej marży odsetkowej. Jednocześnie model działania oparty na szerokiej sieci Poczty Polskiej pozwoli znacząco obniżyć koszty działania.

Bank Pocztowy, zgodnie z nową Strategią, będzie konsekwentnie zwiększał skalę działalności, rentowność i jednocześnie wzmacniał Grupę Poczta Polska w obszarze nowoczesnych usług finansowych.

Źródło: Bank Pocztowy SA