Bank Pekao współfinansuje, a Pekao IB doradza finansowo przy rozbudowie terminala kontenerowego DCT Gdańsk
DCT Gdańsk to jeden z najszybciej rozwijających się na świecie i największy terminal kontenerowy na Morzu Bałtyckim. Jest terminalem kontenerowym łączącym Azję, Europę Zachodnią ze wschodzącymi rynkami Europy Środkowo-Wschodniej i całego Morza Bałtyckiego. Terminal jest zlokalizowany w Porcie Gdańsk.
Budowa nowego trzeciego terminala pozwoli zwiększyć roczne zdolności przeładunkowe portu do 4,56 mln TEU na przełomie 2024 i 2025 roku
Przeładunki DCT w 2021 r. wyniosły 2,1 mln TEU (twenty-feet equivalent unit ‒ jednostka pojemności stosowana w odniesieniu do statków i portów – odpowiednik 20-stopowego kontenera morskiego), a roczna przepustowość terminala to 2,7 mln TEU.
Czytaj także: Bank Pekao i Pekao Investment Banking po raz szósty najlepszym bankiem inwestycyjnym według magazynu Global Finance
Pekao Investment Banking umacnia się na rynku
– Bank Pekao posiada, oprócz silnego zespołu finansowania strukturyzowanego, jak i poprzez Pekao Investment Banking, wiodące na rynku kompetencje i doświadczenie w doradztwie finansowym, m.in. w doradztwie dłużnym, ECM oraz M&A.
Dzięki tej transakcji PIB umocnił swoją pozycję wiodącego doradcy finansowego przy organizacji długu dla największych polskich przedsiębiorstw i strategicznych projektów – mówi Marek Niedużak, wiceprezes Pekao Investment Banking S.A.
Czytaj także: Emisja akcji spółki CCC o wartości 0,5 mld zł wzmocni firmę dotkniętą skutkami COVID-19
Bank Pekao S.A. uczestnikiem konsorcjum finansującego
Przy współudziale Pekao IB firma pozyskała od konsorcjum polskich oraz międzynarodowych banków środki, które sfinansują największą inwestycję w Europie Środkowo-Wschodniej od momentu rozpoczęcia pandemii. Uczestnikiem konsorcjum finansującego był Bank Pekao S.A.
– Zawsze cieszy nas możliwość finansowania inwestycji w infrastrukturę krytyczną o zasadniczym znaczeniu dla transportu i właściwego funkcjonowania łańcuchów dostaw, co jest szczególnie istotne w niespokojnych czasach pandemii i wojny.
Zresztą DCT Gdańsk jest naszym klientem już od 2014 roku, a obecna umowa to kolejna ważna odsłona tej udanej współpracy – mówi wiceprezes Banku Pekao Jerzy Kwieciński, nadzorujący Pion Bankowości Korporacyjnej.
Budowa nowego trzeciego terminala pozwoli zwiększyć roczne zdolności przeładunkowe portu do 4,56 mln TEU na przełomie 2024 i 2025 roku. Nowy terminal pozwoli na jednoczesną obsługę dwóch głębokowodnych statków o długości 400 metrów.
Czytaj także: Prezes Banku Pekao: zakończymy rok na plusie, będzie wypłata dywidendy