Bank i Klient: Ponad 30 mln rachunków z dostępem przez internet

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

bank.2016.01.foto.043.a.400xPo III kw. 2015 r. liczba rachunków umożliwiających klientom korzystanie z bankowości przez internet przekroczyła 30 mln. W ciągu trzech miesięcy wzrost w tym segmencie wyniósł 8,34 proc., a w ujęciu rocznym aż 24,3 proc.

Jacek Gieorgica

Wzrosła także liczba aktywnych klientów indywidualnych. W segmencie MŚP, zgodnie z przewidywaniami, po niewielkim spadku liczby rachunków w II kw. ponownie zaobserwowano wzrost, choć aktywność klientów nieznacznie zmalała – to główne obserwacje płynące z pierwszej części opublikowanego w grudniu cyklicznego raportu NetB@nk. Objął on dane dotyczące bankowości internetowej za III kw. 2015 r. Na koniec września liczba umów klientów indywidualnych, umożliwiających dostęp do usług bankowych przez internet przekroczyła psychologiczną barierę 30 mln. Wartym odnotowania jest bardzo wysoki przyrost rachunków w ciągu trzech miesięcy III kw. – 8,34 proc. Oznacza to, że w omawianym okresie przybyło 2,3 mln umów bankowości internetowej. To najwyższy przyrost w tym segmencie obserwowany od kilku kwartałów. W ujęciu rocznym natomiast liczba umów klientów indywidualnych wzrosła o niemal jedną czwartą (24,3 proc.) – czyli blisko 6 mln. Dane wskazują na wyjątkową aktywność banków starających się o pozyskanie nowych klientów lub też oferujących tym dotychczasowym nowe funkcjonalności w postaci obsługi rachunku kanałem internetowym lub mobilnym.

– Gromadzone przez ZBP dane w zakresie bankowości internetowej pokazują niesłabnącą dynamikę w zakresie wzrostu nowych umów. Rozwój infrastruktury bankowej i postępująca cyfryzacja społeczeństwa pozwalają sądzić, że taka sytuacja utrzyma się jeszcze w nieodległej przyszłości. Trzeba jednak zauważyć, że stopniowo dochodzi do coraz wyższego wysycenia tego segmentu rynku. Według danych NPB, na koniec czerwca liczba wszystkich rachunków klientów indywidualnych wyniosła 38 mln, a w ciągu pierwszego półrocza 2015 r. zaobserwowano nawet zmniejszenie ich liczby. To jednak klienci podejmują ostateczne decyzje o posiadaniu jednego lub więcej rachunku bankowego – mówi Krzysztof Pietraszkiewicz, prezes Związku Banków Polskich.

W sferze aktywności klientów indywidualnych, którzy w ciągu miesiąca dokonują przynajmniej jednej operacji na danym rachunku przez internet, w III kw. także można było zaobserwować wzrost. Klientów aktywnych było 14,64 mln, ponad 550 tys. (3,96 proc.) więcej niż w kwartale poprzednim. W ujęciu rocznym natomiast całkowity przyrost aktywnych indywidualnych klientów bankowości internetowej wyniósł ponad 2 mln (16,07 proc.). Tym samym, dystans między możliwością korzystania z bankowości internetowej i mobilnej a faktycznym jej ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI