Bank i Klient: Bezpieczeństwo nade wszystko

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

bank.2012.09.foto.042.250xZ Józefem Myrczkiem, prezesem zarządu Śląskiego Banku Spółdzielczego "Silesia" w Katowicach, o Certyfikacie Systemu Zabezpieczenia Technicznego i Ochrony Fizycznej Osób i Mienia rozmawia Paweł Minkina

Śląski Bank Spółdzielczy „Silesia” w Katowicach jest pierwszym bankiem, który poddał się ocenie zewnętrznego audytora w zakresie bezpieczeństwa. Co skłoniło Państwa, by o niego aplikować?

– Bezpieczeństwo jest w dzisiejszych czasach wartością nadrzędną, zwłaszcza w banku, gdzie przechowuje się wartości materialne. Dobrze zaplanowany system bezpieczeństwa daje poczucie stabilizacji, stwarza komfort dla dokonywania operacji finansowych, przede wszystkim klientom, ale także pracownikom banku. Muszą się oni pewnie czuć w miejscu pracy, aby dobrze wykonywać swoje obowiązki, a jednocześnie muszą mieć świadomość, że są ważną częścią systemu bezpieczeństwa i od nich zależy jego prawidłowe funkcjonowanie. Aplikowaliśmy o certyfikat, bo chcemy doskonalić procedury oraz produkty oferowane przez naszą instytucję. Chcemy także potwierdzenia, że przyjęte przez nas rozwiązania są odpowiedniej jakości i spełniają wszystkie określone prawem normy.

Jakie znaczenie dla ŚBS „Silesia” ma uzyskanie certyfikatu bezpieczeństwa?

– Przede wszystkim jest to potwierdzenie, że obrana przez nas filozofia myślenia i działania jest prawidłowa, a ciągłe doskonalenie procedur i rozwiązań technicznych daje zakładane efekty. Jest sygnałem dla naszych klientów i partnerów biznesowych, zwłaszcza tych, których produkty oferujemy w naszych placówkach, że dokładamy wszelkich starań dla zapewnienia odpowiedniego poziomu obsługi. Silesia Bank jako pierwszy w Polsce uzyskał taki dokument. Przyznała go duża firma, będąca częścią międzynarodowej grupy, z bogatymi tradycjami w dziedzinie certyfikacji – TÜV Nord Polska. Jest to dla nas bardzo nobilitujące, a jednocześnie dopinguje nas do dalszego usprawniania systemu ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI