Bank BNP Paribas wdrożył rozwiązanie AI do dokładniejszej personalizacji oferty dla klientów
Narzędzie to umożliwia jeszcze dokładniejszą analizę dużych zbiorów danych i, na jej podstawie, m.in personalizację oferty.
BaseModel.ai wyróżnia się wyjątkową szybkością i precyzją, co przekłada się na bardziej efektywne zarządzanie procesami bankowymi oraz lepsze dopasowanie usług do potrzeb Klientów. W praktyce oznacza to, że Bank BNP Paribas dostarcza oferty dokładnie wtedy, kiedy są potrzebne – na przykład, nie proponując kredytów Klientom poszukującym możliwości oszczędzania, informuje bank.
„Dzięki współpracy z Synerise, opracowaliśmy zaawansowane profile behawioralne (UBR), które odzwierciedlają historię zachowań, aktywności i preferencji Klientów. Pozwoliło nam to na jeszcze dokładniejszą analizę oraz personalizację oferty. Klienci zyskują dzięki trafniejszym komunikatom i ofertom dopasowanym do ich indywidualnych potrzeb, a my możemy szybciej reagować na ich zmieniające się oczekiwania. To zwiększa zadowolenie i zaangażowanie Klientów. Połączenie zaawansowanej analizy danych z nowoczesnymi technologiami AI zoptymalizuje także koszty kampanii marketingowych i procesów analitycznych, przynosząc wymierne korzyści biznesowe” – mówi Anna Stepanów, odpowiadająca w Banku BNP Paribas za rozwiązania z obszaru sztucznej inteligencji i analityki.
Rozwiązanie z branży e-commerce trafia do bankowości
„Narzędzie dotychczas wykorzystywane było w branży e-commerce, retail, HORECA i mediów. Teraz, dzięki współpracy z Bankiem BNP Paribas, znalazło swoje zastosowanie również w bankowości. Dzięki zaawansowanym algorytmom, bank jest w stanie przetwarzać miliardy zdarzeń w rekordowym czasie, co umożliwia szybsze i bardziej efektywne trenowanie modeli AI oraz ich utrzymanie bez zwiększania nakładu pracy. W rezultacie Bank BNP Paribas może skuteczniej analizować zachowania Klientów, precyzyjniej prognozować trendy, szybciej wdrażać innowacje bez zwiększania kosztów operacyjnych. Istotne jest również bezpieczeństwo – system działa w 100% na infrastrukturze Klienta, a modele mają pełną interpretowalność – mówi Jarosław Królewski, CEO, Synerise.
Bank BNP Paribas planuje rozszerzyć zastosowanie tego rozwiązania również na segment SME oraz Klientów korporacyjnych, co pozwoli na jeszcze głębsze zrozumienie potrzeb tych grup oraz dostarczanie im spersonalizowanych oferty – informuje bank.