Axa: wyższa sprzedaż w bancassurance

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

axa.direct.01.400x197Grupa Axa podsumowała wyniki po III kwartałach 2014 r. Jak podaje Jarosław Bartkiewicz, prezes Axy Życie, sprzedaż w spółce życiowej stale rośnie, w głównej mierze w segmencie tradycyjnych (ochronnych) ubezpieczeń na życie, gdzie dynamika sprzedaży sięga 40 proc.

„Wartość aktywów w zarządzaniu pochodzących ze składek z ubezpieczeń z UFK również rośnie i przekracza 3 mld zł” – dodaje Jarosław Bartkiewicz. Tłumaczy, że klienci obecnie – w czasach lepszej koniunktury i ciągle niskich stóp procentowych – częściej wybierają te ze składką jednorazową, potencjalnie atrakcyjniejsze niż lokata bankowa. Axa Życie poprawia sukcesywnie również wynik finansowy – po 9 miesiącach br. notuje zysk netto w wysokości 22 mln zł.

Spółka majątkowa z kolei wypracowała w III kwartale br. zysk netto (według polskich standardów rachunkowości) w wysokości 2,3 mln zł. Poprawiła też wynik techniczny. „Tak jak oczekiwaliśmy, z miesiąca na miesiąc notujemy przyspieszenie i wzrost sprzedaży w kanale bancassurance. Procentuje współpraca z Providentem, Getin Noble Bankiem i Deutsche Bankiem” – mówi Janusz Arczewski, członek zarządu Axy.

Źródło: Polska Izba Ubezpieczeń