Artykuły ze źródła: S

Uczestnicy panelu „Finanse nowej generacji” podczas Europejskiego Kongresu Finansowego. Od lewej: Marcin Dzienniak, wiceprezes zarządu, Operator Chmury Krajowej; Jan Ziomek, kierownik Zespołu Rozwoju Innowacji w Departamencie Innowacji Finansowych FinTech Urzędu KNF; Joanna Molik, Executive Director, Worldwide Financial Services, Microsoft; Marek Lenz, dyrektor Centrum IT, Bank Pekao S.A; Bartłomiej Antczak, prezes Avanade Polska.
Raporty

Czy w Polsce dzięki chmurze obliczeniowej powstanie centrum finansowe nowej generacji?

Dla instytucji finansowych chmura to katalizator innowacji. Aż 95% liderów bankowości wdrożyło już zaawansowane usługi w chmurze, w porównaniu z około 30% pozostałych firm, które postrzegają chmurę jedynie jako opłacalne „centrum danych”. To kluczowe wnioski, które płyną z raportu „Chmura obliczeniowa i jej rola w budowie centrum finansowego nowej generacji w Polsce” opublikowanego przez Fundację Fintech Poland, której partnerem strategicznym jest Microsoft, a partnerami merytorycznymi Accenture i kancelaria Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy. Jednym z postulatów ujętych w raporcie jest także powołanie Polskiego Centrum Finansowego Nowej Generacji.

Alimenty
Finanse osobiste

BIG InfoMonitor: długi alimentacyjne przekraczają 10,2 mld zł; dzieci alimenciarzy nie stać na dodatkowe zajęcia pozaszkolne

Zwykle ponad 500 zł wydali na wyprawkę szkolną rodzice dzieci, które nie otrzymują alimentów. Wychowujący dzieci samodzielnie z tym jednorazowym wydatkiem, z mniejszym lub większym trudem, jakoś dali sobie radę, ale już regularnemu finansowaniu dodatkowych zajęć pozaszkolnych w większości przypadków nie są w stanie sprostać. Przy okazji rozpoczęcia roku szkolnego o swoich zapomnianych na co dzień potomkach przypomina sobie jedynie 1 na 100 unikających łożenia na ich wychowanie – wynika z badania przeprowadzonego przez BIG InfoMonitor wraz ze Stowarzyszeniem Dla Naszych Dzieci. Długi alimentacyjne przekraczają 10,2 mld zł, ma je ponad 251 tys. osób.

Aplikacja IKO PKO BP
Z rynku finansowego

PKO BP: asystent głosowy w aplikacji mobilnej przeanalizuje teraz wydatki i oszczędności

Asystent głosowy w aplikacji mobilnej PKO Banku Polskiego zyskał właśnie nowe funkcje, dzięki którym klienci korzystający z IKO łatwo i wygodnie mogą przeanalizować stan finansów na swoich kontach. Pierwsza funkcja umożliwia sprawdzenie, ile pieniędzy wydali w danym okresie i jak te wydatki rozłożyły się na zrealizowane operacje. Druga funkcja informuje, jak wygląda i zmieniał się stan oszczędności na koncie w wybranym czasie. W sumie bankowa sztuczna inteligencja, używana do rozmów z klientami, przeprowadziła już 4,3 mln rozmów na infoliniach i w ramach Asystenta głosowego w aplikacji.

STRONA 642 Z 1454