Artykuły ze źródła: W

BANK 2025/05

NBS | XXVIII KRAJOWY RANKING „WYRÓŻNIAJĄCE SIĘ BANKI SPÓŁDZIELCZE” MIESIĘCZNIKA FINANSOWEGO BANK – SoftNet | Dostępność cyfrowa – konieczność, która może stać się szansą

W świecie bankowości nie brakuje tematów na już. Ciągły rozwój technologii, rosnące oczekiwania klientów, kwestie bezpieczeństwa czy zmieniające się regulacje – lista priorytetów potrafi być naprawdę długa. W tym gąszczu ważnych spraw coraz wyraźniej zaczyna się wybijać temat dostępności cyfrowej. Nie jako kolejny pusty slogan, ale jako realne wyzwanie, któremu należy sprostać – i to szybko.

Fot. HEUTHES Sp. z o.o.
BANK 2025/05

NBS | XXVIII KRAJOWY RANKING „WYRÓŻNIAJĄCE SIĘ BANKI SPÓŁDZIELCZE” MIESIĘCZNIKA FINANSOWEGO BANK – HEUTHES Sp. z o.o. | GRYFBANK – nowoczesny system bankowy dla banków spółdzielczych

W dynamicznie zmieniającym się świecie finansów i związanym z tym rozwojem nowoczesnych technologii, banki spółdzielcze potrzebują niezawodnych, elastycznych i ekonomicznych rozwiązań IT, które nie tylko sprostają codziennym wyzwaniom operacyjnym, ale również zapewnią przewagę konkurencyjną. System GRYFBANK został stworzony w 1992 r. przez firmę HEUTHES z myślą o tych właśnie potrzebach. Został wówczas wdrożony i do dziś funkcjonuje w Banku Pekao S.A.

BANK 2025/05

NBS | XXVIII KRAJOWY RANKING „WYRÓŻNIAJĄCE SIĘ BANKI SPÓŁDZIELCZE” MIESIĘCZNIKA FINANSOWEGO BANK – Asseco Poland | Integracja w służbie cyfryzacji | Bank Spółdzielczy w Lubawie na Wspólnej Platformie Informatycznej

Bank Spółdzielczy w Lubawie, to kolejny bank, który zdecydował się na wdrożenie Wspólnej Platformy Informatycznej od Asseco Poland. O transformacji zachodzącej w sektorze bankowości spółdzielczej oraz korzyściach wynikających z nowoczesnych technologii mówią Magdalena Waldan, prezes Banku Spółdzielczego w Lubawie, oraz Łukasz Cielniak, dyrektor handlowy w Pionie Banków Spółdzielczych Asseco Poland.

BANK 2025/05

NBS | XXVIII KRAJOWY RANKING „WYRÓŻNIAJĄCE SIĘ BANKI SPÓŁDZIELCZE” MIESIĘCZNIKA FINANSOWEGO BANK – e-point | Czym NIE jest WCAG | Obalamy mity, które mogą zablokować dostępność cyfrową portalu banku spółdzielczego

W czerwcu 2025 r. wejdzie w życie Europejski Akt o Dostępności, który zobowiąże banki spółdzielcze do zapewnienia dostępności cyfrowej zgodnej z WCAG 2.1 na poziomie AA. Tymczasem według badań, dostępność stron bankowych w Polsce waha się obecnie między 25% a 56%, co pokazuje skalę wyzwania. Wiele projektów poprawy dostępności zaczyna się od błędnych założeń, prowadząc do kosztów, opóźnień i ryzyka niespełnienia nowych wymagań.

Fot. Diebold Nixdorf Polska
BANK 2025/05

NBS | XXVIII KRAJOWY RANKING „WYRÓŻNIAJĄCE SIĘ BANKI SPÓŁDZIELCZE” MIESIĘCZNIKA FINANSOWEGO BANK – Diebold Nixdorf Polska | Transformacja sektora bankowego – w stronę zrównoważonej i zoptymalizowanej bankowości przyszłości

Sektor bankowy przechodzi kompleksową transformację cyfrową. Dziś bez automatyzacji procesów czy zaawansowanych systemów bezpieczeństwa trudno sobie wyobrazić funkcjonowanie instytucji bankowej – podkreśla Martyna Fuss-Nadstawna,
dyrektor w Pionie Bankowości w Diebold Nixdorf Polska.

BANK 2025/05

NBS | XXVIII KRAJOWY RANKING „WYRÓŻNIAJĄCE SIĘ BANKI SPÓŁDZIELCZE” MIESIĘCZNIKA FINANSOWEGO BANK – Aplitt | BusinessTool | Nowoczesny proces kredytowy dla bankowości spółdzielczej w sektorze MŚP

W szybko zmieniającej się rzeczywistości rynkowej, kształtowanej przez dynamiczny rozwój technologii, cyfryzacja nie jest już wyborem – stała się warunkiem koniecznym do utrzymania konkurencyjności i dalszego rozwoju. Zwłaszcza bankowość spółdzielcza stoi dziś przed pilną potrzebą automatyzacji procesów kredytowych, które w tradycyjnej formie są często czasochłonne, podatne na błędy i nieefektywne.

Fot. Salesforce
BANK 2025/05

NBS | XXVIII KRAJOWY RANKING „WYRÓŻNIAJĄCE SIĘ BANKI SPÓŁDZIELCZE” MIESIĘCZNIKA FINANSOWEGO BANK – Salesforce | Nowa era efektywności i obsługi klienta – Agentforce w bankowości spółdzielczej

W dobie rosnących oczekiwań klientów oraz dynamicznych zmian technologicznych bankowość spółdzielcza staje przed koniecznością modernizacji swoich procesów operacyjnych i obsługowych. Kluczowym elementem tej transformacji jest wykorzystanie sztucznej inteligencji (AI), która nie tylko automatyzuje powtarzalne zadania, ale również pozwala na głębsze zrozumienie potrzeb klientów i personalizację usług. W tym kontekście coraz większą popularnością cieszy się Agentforce – zaawansowane, autonomiczne rozwiązanie AI firmy Salesforce, dostosowane do realiów i potrzeb instytucji finansowych, w tym banków spółdzielczych.

BANK 2025/05

NBS | XXVIII KRAJOWY RANKING „WYRÓŻNIAJĄCE SIĘ BANKI SPÓŁDZIELCZE” MIESIĘCZNIKA FINANSOWEGO BANK – Fast IT Solutions | Continuous Data Protection od HPE Zerto odpowiedzią na wyzwania dzisiejszego świata

W dzisiejszym świecie informacja stała się równie cenną walutą, co złoto czy pieniądze. Postępująca cyfryzacja sprawia, że coraz więcej danych jest digitalizowanych, co znacząco ułatwia i przyspiesza dostęp do kluczowych rekordów. Niestety każdy kij ma dwa końce – im większa wygoda, tym większa potrzeba ochrony informacji. Dane są narażone na liczne zagrożenia, takie jak awarie infrastruktury, klęski żywiołowe, błędy ludzkie czy cyberataki, dlatego kluczowe jest ich skuteczne zabezpieczenie, zwłaszcza w kontekście procesów bankowych.

BANK 2025/05

NBS | XXVIII KRAJOWY RANKING „WYRÓŻNIAJĄCE SIĘ BANKI SPÓŁDZIELCZE” MIESIĘCZNIKA FINANSOWEGO BANK – System Novum EOD | Nowoczesne podejście do procesów wnioskowania i obsługi produktów kredytowych w systemie Novum EOD

Dynamiczny rozwój technologii i rosnące oczekiwania klientów stawiają przed bankami nowe wyzwania. Szczególnie w bankowości spółdzielczej, gdzie tradycja i lokalny charakter
muszą współgrać z nowoczesnymi rozwiązaniami, wdrażanie innowacji technologicznych
staje się kluczowe. Jednym z takich narzędzi jest system Novum EOD, który wspiera banki m.in. w zarządzaniu procesami wnioskowania i obsługi produktów kredytowych.

Marcin Konopka, prezes Berg System.
BANK 2025/05

NBS | XXVIII KRAJOWY RANKING „WYRÓŻNIAJĄCE SIĘ BANKI SPÓŁDZIELCZE” MIESIĘCZNIKA FINANSOWEGO BANK – Berg System | Klient i tak kupi – pytanie: czy w Twoim banku?

Decyzje finansowe są codziennością. Ludzie biorą kredyty, zakładają lokaty, ubezpieczają domy i kupują polisy turystyczne. Nie zastanawiają się, czy bank nadąża za ich potrzebami. Jeśli nie znajdują odpowiedniej oferty w najbliższej placówce, szybko korzystają z usług konkurencji.

Źródło: Nexpertis/Webcon
BANK 2025/05

NBS | XXVIII KRAJOWY RANKING „WYRÓŻNIAJĄCE SIĘ BANKI SPÓŁDZIELCZE” MIESIĘCZNIKA FINANSOWEGO BANK – Nexpertis | Digitalizacja, automatyzacja i AI – szansą dla banków spółdzielczych

Digitalizacja, automatyzacja i sztuczna inteligencja to nie modne hasła, lecz realne narzędzia transformacji bankowości spółdzielczej. Presja kosztowa, jak i oczekiwania klientów ciągle rosną. Wdrożenie nowoczesnych technologii przynosi w tej sytuacji wiele korzyści.

Generali Investments TFI S.A
BANK 2025/05

NBS | XXVIII KRAJOWY RANKING „WYRÓŻNIAJĄCE SIĘ BANKI SPÓŁDZIELCZE” MIESIĘCZNIKA FINANSOWEGO BANK – Generali Investments TFI S.A. | Z dobrym Towarzystwem od wielu lat

Banki spółdzielcze potrzebują możliwości lokowania kapitału własnego, które zapewnią im płynność, ale także stabilność i szansę na zysk w długim terminie. Partnerem, który to oferuje, jest Generali Investments TFI S.A., w którego ofercie nie brakuje rozwiązań inwestycyjnych dedykowanych tym właśnie instytucjom, zaprojektowanych tak, aby sprostać ich oczekiwaniom.

banknoty, napis stopy procentowe na klockach
BANK 2025/05

Nauka i edukacja ekonomiczna | Raport PAB-WIB | Obniżki stóp ujawnią słabości polskich banków

W tym roku bankom będzie bardzo trudno powtórzyć ubiegłoroczne, rekordowe wyniki, przede wszystkim z uwagi na obniżki stóp procentowych, które ujawnią słabości polskich instytucji. Równocześnie narastające ryzyka zaciemniają perspektywę nie tylko zysków, ale i stabilności systemu. Raport „Sytuacja sektora bankowego w IV kwartale 2024 roku”, powstały na zlecenie Programu Analityczno-Badawczego Warszawskiego Instytutu Bankowości, podsumowuje sytuację sektora bankowego po korzystnym 2024 r. i sugeruje, jak można się zmierzyć z narastającymi ryzykami.

Fot. Oleh/stock.adobe.com
BANK 2025/05

Wydarzenia i opinie | Forum Technologii Bankowych – AI | Kredyt na kliknięcie – perspektywy i wyzwania

Dostępność usług natychmiastowych jest dziś jednym z głównych czynników składających się na pozytywne doświadczenie klienta. Współcześni konsumenci stają się coraz niecierpliwsi, oczekując od dostawców produktów finansowych błyskawicznej obsługi. Dotyczy to również finansowania; kilkudniowe czy nawet kilkugodzinne oczekiwanie na decyzję kredytową nie jest dziś mile widziane, nie tylko w przypadku niskokwotowych pożyczek.

STRONA 58 Z 1043