Artykuły ze źródła: W

BANK 2023/11

Raport Specjalny – IT@BANK 2023 | AI – Hewlett Packard Enterprise | Sztuczna inteligencja w praktyce | Nudna, ale użyteczna?

Faktyczne zastosowania generatywnej sztucznej inteligencji mogą być mniej ekscytujące niż sugerowałby to ogromny szum wokół tego zjawiska. Sukces w tym obszarze nie musi zależeć od przełomowego sposobu myślenia, ale od realistycznych oczekiwań, skrupulatnego planowania i odpowiedniego zarządzania ryzykiem. Dobrym przykładem są roboty przemysłowe wspierane sztuczną inteligencją.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2023/11

Raport Specjalny – IT@BANK 2023 | Hewlett Packard Enterprise | Żabka wybiera HPE GreenLake, by rozwijać się przy wykorzystaniu platformy SAP S/4HANA

Największa sieć sklepów typu convenience w Europie Środkowo-Wschodniej używa HPE GreenLake do obsługi kluczowego systemu. Żabka – największa sieć sklepów typu convenience w Europie Środkowo-Wschodniej – wybrała platformę edge-to-cloud HPE GreenLake do obsługi swoich aplikacji SAP S/4HANA. SAP S/4HANA to dla tej organizacji system o kluczowym znaczeniu. W oparciu o niego funkcjonują takie procesy, jak planowanie zatowarowania, cen i promocji, a także logistyka, magazynowanie czy obsługa […]

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2023/11

Raport Specjalny – IT@BANK 2023 | AI – Red Hat | Sztuczna inteligencja wesprze banki w walce o wydajność operacyjną i finansową

Coraz częściej słychać opinie wieszczące upadek tradycyjnych banków. Wraz z pojawianiem się nowych konkurentów i modeli biznesowych powszechne stało się zamykanie oddziałów, ponieważ klienci obeznani z cyfrowymi narzędziami zwracają się ku bankowości mobilnej i internetowej. Aby utrzymać się na powierzchni, podmioty świadczące usługi finansowe będą musiały skorzystać z mechanizmów optymalizacyjnych, bazujących przede wszystkim na sztucznej inteligencji (AI).

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2023/11

Raport Specjalny – IT@BANK 2023 | AI | Nie sądzę, by sztuczna inteligencja zerwała się z cybernetycznego łańcucha

Kiedy będziemy bardzo bazować na rozwiązaniach oferowanych przez sztuczną inteligencję, może pojawić się ryzyko, że zapomnimy o człowieku. Zagrożeniem jest poznawcze lenistwo, nadużywanie algorytmów i brak krytycyzmu w stosunku do AI – podkreśla dr Konrad Maj, psycholog społeczny, kierownik projektu HumanTech Meetings na Uniwersytecie SWPS. Rozmawiał z nim Jan Bolanowski.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2023/11

Raport Specjalny – IT@BANK 2023 | AI – BlueSoft Sp. z o.o. | Ogromny potencjał generatywnego AI w bankowości

W dzisiejszym dynamicznym świecie biznesowym, innowacje technologiczne pełnią kluczową rolę w transformacji i doskonaleniu procesów. Jedną z najbardziej fascynujących i obiecujących technologii, która zdobyła uznanie na całym świecie, jest generatywna sztuczna inteligencja (generatywna AI). Jeśli chcesz odkryć, jak generatywne modele językowe, takie jak znany GPT-3, mogą pomóc ci osiągnąć sukces i stać się liderem w swojej dziedzinie, to jesteś we właściwym miejscu.

CZYTAJ WIĘCEJ
Krakowski Bank Spółdzielczy - logo
Bankowość spółdzielcza

Największy niezrzeszony bank spółdzielczy z rekordowym zyskiem w III kwartale

Krakowski Bank Spółdzielczy (KBS) zanotował rekordowy zysk netto przekraczający 70 milionów złotych wg stanu na 31.10.2023 r. (dane nieaudytowane). Prognozy wskazują, że wynik finansowy IV kwartału może nawet przewyższyć osiągnięcia rekordowego roku ubiegłego. Niezmiennie wysoki współczynnik kapitałowy na poziomie 22,43% potwierdza finansową solidność Banku, czytamy w komunikacie prasowym.

CZYTAJ WIĘCEJ
mężczyzna w garniturze, na rękach kajdanki, za kratą
Z rynku finansowego

Skandal dotyczący podatków od dywidend w europejskim sektorze finansowym

Skandal podatkowy nazywany Cum-Ex dotyczy oszustw związanych z podatkiem od dywidend, które według szacunków kosztowały tylko niemieckich podatników ponad 10 mld euro. W tę sprawę zamieszanych jest około 2 tys. podejrzanych. Wielu z nich to bankierzy, brokerzy i zarządzający funduszami hedgingowymi. W niemieckich sądach zapadło już kilkanaście wyroków skazujących, pisze Witold Gadomski.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2023/11

Raport Specjalny – IT@BANK 2023 | AI – Tameshi | Generative AI – gdzie jest potencjał dla sektora bankowego?

W maju 2022 r. firma analityczna Gartner ogłosiła GenAI jednym z trzech najważniejszych trendów technologicznych dla sektora finansowego. Zaledwie kilka miesięcy później wystartował ChatGPT. Aplikacja osiągnęła pułap 100 mln aktywnych użytkowników miesięcznie w ciągu zaledwie kwartału, co dało jej wtedy status najszybciej rozwijającej się aplikacji w historii. Z kolei 2023 można śmiało nazwać rokiem GenAI i wykładniczego wzrostu zainteresowania tą technologią.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2023/11

Raport Specjalny – IT@BANK 2023 | Technologie – Deviniti | Generatywna sztuczna inteligencja w bankowości

Potencjał ekonomiczny generatywnej AI Według raportu firmy McKinsey & Company generatywna sztuczna inteligencja (GenAI) może zwiększyć roczne zyski przedsiębiorstw nawet o 4,4 bln dolarów w obszarze 63 różnych przypadków użycia w biznesie. W przeliczeniu daje to nawet 31,2 mld dolarów zysków dla przedsiębiorstw w samej Polsce.  Jednym z analizowanych w ramach raportu sektorów była właśnie bankowość, obszary, w których McKinsey określił największy potencjał rozwoju dla sektora bankowego […]

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2023/11

Raport Specjalny – IT@BANK 2023 | AI – PwC Polska | Sztuczna inteligencja dostępna od ręki

O perspektywach wykorzystania sztucznej inteligencji w bankowości, jej wpływie na funkcjonowanie poszczególnych kategorii instytucji finansowych i sytuację pracowników banków, a także o wykorzystaniu AI w celu zapewnienia bezpieczeństwa cyfrowego mówią
Marek Młyniec, Partner, Technology Consulting Leader PwC oraz Adam J. Kępa, Director, Technology Consulting PwC Polska. Rozmawiał z nimi Karol Mórawski.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2023/11

Raport Specjalny – IT@BANK 2023 | AI | Od czatbota do czatGPT

O roli nowoczesnych systemów komunikacji w rodzaju chatbotów w rozwoju bankowości, ewolucji cyfrowego doradcy w dobie uczenia maszynowego, a także odpowiedzialności za działania sprzedażowe prowadzone przez algorytmy oraz edukacji robotów w zakresie dobrych praktyk rynkowych – z Piotrem Mechlińskim, Associate Partner oraz Damianem Przekopem, Managerem z Deloitte rozmawiał Artur Król.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2023/11

Raport Specjalny – IT@BANK 2023 | AI | Wierzę w inspiracyjną siłę człowieka, a nie sztucznej inteligencji

Algorytmy oparte na AI potrafią już zarządzać finansami skuteczniej od człowieka. Ale czy swoją wiedzą i umiejętnościami są w stanie podzielić się z ludzkością? O tym, do jakiego stopnia technologię sztucznej inteligencji można wykorzystać w edukacji finansowej, z  Michałem Polakiem, wiceprezesem zarządu Warszawskiego Instytutu Bankowości, rozmawiał Jan Bolanowski.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2023/11

Raport specjalny – IT@BANK 2023 | Hiperpersonalizacja | Oferta skrojona na miarę

Założeniem hiperpersonalizacji jest dostosowywanie treści, obrazu, formy czy też kanału komunikacji do każdej osoby, z uwzględnieniem jej preferencji. Wykorzystując narzędzia do tego przeznaczone, firmy trafiają skuteczniej z przekazem do klienta, kierując oferty zgodne z jego oczekiwaniami, wykorzystując preferowany przezeń kanał komunikacji, co zwiększa jego satysfakcję z korzystania z produktów i usług.

CZYTAJ WIĘCEJ
Amadeusz Andrzejewski, lider QuantumBlack, AI by McKinsey w Europie Środkowo-Wschodniej
BANK 2023/11

Raport Specjalny – IT@BANK 2023 | Hiperpersonalizacja | Świat multikanałowości wcale nie taki straszny

Czym jest hiperpersonalizacja? Czy zastąpi omnikanałowość? Jaka jest jej rola w bankowości? Czy dogłębna wiedza o kliencie, jaką dysponuje sektor finansowy, powinna być monetyzowana poprzez tworzenie przez banki ekosystemów, w których konsument będzie mieć dostęp do różnych usług i produktów z wielu branż. O tym z Amadeuszem Andrzejewskim, liderem QuantumBlack, AI by McKinsey w Europie Środkowo-Wschodniej, rozmawiał Artur Król.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2023/11

Raport specjalny – IT@BANK 2023 | Hiperpersonalizacja | Płynna granica między wsparciem a inwigilacją

Wykorzystywana w coraz większym stopniu przez dostawców towarów i usług hiperpersonalizacja doskonale koreluje z rosnącymi oczekiwaniami klientów w zakresie dostarczania im oferty „skrojonej na miarę”. Pamiętać jednak trzeba, iż ci sami konsumenci bardzo restrykcyjnie podchodzą do własnej prywatności, na straży której stoją surowe przepisy odnośnie ochrony danych osobowych.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2023/11

Raport Specjalny – IT@BANK 2023 | Hiperpersonalizacja | Nie ma to jak zaspokojenie potrzeb klienta

Produkty szyte na miarę były dotąd domeną pewnych obszarów rynku finansowego, jak private banking czy obsługa korporacji. Eksperci są jednak zgodni, że wraz z rosnącym zainteresowaniem bankowością mobilną i internetową, kolejnym etapem będzie wdrażanie hiperpersonalizowanych usług. One bowiem zapewniają wymierne efekty, choćby wzrost wskaźników satysfakcji klienta, co przekłada się na zyski firmy.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2023/11

Raport Specjalny – IT@BANK 2023 | Bezpieczeństwo – Dell Technologies |

Dane stanowią dziś najcenniejszy zasób w nowoczesnych organizacjach. Według badań IDC, do 2025 r. ludzkość wygeneruje 180 zettabajtów informacji (dla przybliżenia skali – 1 zettabajt stanowił w 2016 r. całą sieć internetową). Dane to również konkretna wartość biznesowa. Zgodnie z wynikami badania IDC, w ciągu trzech lat wzrośnie ona do 9,11 mld dolarów. Jednak wraz z galopującym postępem w tym zakresie, rośnie również ryzyko cyberzagrożeń. Jak wynika z analiz firmy badawczej Cybersecurity Ventures, w 2021 r. co 11 sekund dochodziło do ataku ransomware, polegającego na wrogim szyfrowaniu danych i żądaniu za nie okupu. Żyjemy w świecie ciągłych zmian, dlatego cyberbezpieczeństwo powinno być wpisane w DNA każdej organizacji – wskazuje w rozmowie Paweł Andrzejewski, Sales Executive w Dell Technologies.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2023/11

Raport Specjalny – IT@BANK 2023 | Bezpieczeństwo – Fortinet | Ewolucja cyberbezpieczeństwa w bankowości

Raporty banków centralnych oraz organów regulacyjnych podkreślają kluczowe znaczenie cyfrowej odporności branży finansowej. Unia Europejska, w odpowiedzi na rozpoznane wcześniej oraz funkcjonujące obecnie zagrożenia, wprowadziła regulacje prawne z zakresu cyberbezpieczeństwa, m.in. takie, jak Digital Operational Resilience Act (DORA). Przyczyniają się one do powstawania proaktywnych strategii ochrony, ograniczających skutki potencjalnych ataków.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2023/11

Raport Specjalny – IT@BANK 2023 | Bezpieczeństwo | Analityka behawioralna skuteczną zaporą dla oszustów

W obliczu coraz bardziej rozpowszechnionej sztucznej inteligencji, z której skwapliwie korzysta nie tylko sektor biznesowy, ale i świat przestępczy, szczególnego znaczenia nabiera analityka behawioralna. Zdaniem wielu ekspertów, to jedyny sposób, by ograniczyć liczbę fraudów z użyciem tzw. deep fake, wobec której to strategii klasyczne systemy bezpieczeństwa najczęściej bywają bezradne.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2023/11

Raport Specjalny – IT@BANK 2023 | Bezpieczeństwo – BIK SA | W obliczu cyberzagrożeń | Perspektywa klientów indywidualnych, przedsiębiorców oraz instytucji finansowych

Jakie są dominujące ryzyka i zagrożenia uczestników obrotu gospodarczego? Która technologia przynosi rozwiązanie przejawiające się najwyższym poziomem zabezpieczenia przed fraudem? O tym, a także o skali zagrożeń, świadomości cyberataków oraz o współodpowiedzialności za bezpieczeństwo sektora bankowego i jego klientów, opowiada Raport Antyfraudowy BIK – nowa edycja za rok 2023.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2023/11

Raport Specjalny – IT@BANK 2023 | Bezpieczeństwo | Odpowiedzialny klient, bezpieczny bank

Najsłabszym ogniwem zabezpieczeń przed cyberprzestęczością jest człowiek. Prawda ta dotyczy zwłaszcza klientów bankowości internetowej i mobilnej. Na ile banki są w stanie zabezpieczać zdalnie użytkowników produktów bankowych, a gdzie konieczna jest współpraca z ich strony? Kiedy i w jakim stopniu przepisy powinny uwzględniać współodpowiedzialność konsumenta za ewentualne przyczynienie się do złamania zabezpieczeń przez sprawcę i utratę środków?

CZYTAJ WIĘCEJ
STRONA 57 Z 633