Artykuły ze źródła: Miesięcznik Finansowy BANK

BANK 2024/05

Raport Specjalny | Technologie Bankowe – BIK S.A. | Najwyższa forma ochrony przed cyberprzestępstwem

Jest bezkontekstowa, wygodna i niewidoczna dla klienta. Zastosowane w niej algorytmy stale budują modele zachowań. Wykorzystuje możliwości sztucznej inteligencji i procesy machine learning. Skutecznie chroni zarówno w przypadku próby włamania na konto podczas logowania, jak i w trakcie sesji. Mowa o technologii biometrii behawioralnej Digital Fingerprints wykorzystanej z sukcesem w Platformie Biometrii Behawioralnej BIK.

BANK 2024/05

Raport Specjalny | Technologie Bankowe | Na drodze do cyfrowego państwa

Procesy administracyjne są trudne, budzą wątpliwości, bywają dla ludzi niezrozumiałe w przeciwieństwie do wielu intuicyjnych usług komercyjnych. O tym, jak postępuje cyfryzacja polskiego państwa, z jakimi dylematami się mierzy i na jakie napotyka trudności, mówi Karolina Matysiak, dyrektorka ds. rozwoju usług płatniczych w Centralnym Ośrodku Informatyki. Rozmawiał z nią Jacek Ramotowski.

BANK 2024/05

Nowoczesny Bank Spółdzielczy | Technologie – NASK | Strategie budowania cyfrowej odporności w sektorze finansowym

W miarę jak banki przechodziły na cyfrowe operacje, stawały się głównym celem dla cyberprzestępców. Popyt na wygodę i łatwe bankowanie online poszerzyły krajobraz cyberzagrożeń. Stanowią one teraz jedne z najpoważniejszych ryzyk dla nowoczesnej bankowości, mających implikacje zarówno na poziomie mikro, jak i makroekonomicznym. Monitorowanie sieci i systemów, wcześniejsze załatanie potencjalnych luk w zabezpieczeniach, budowanie świadomości organizacji oraz dostosowanie środków bezpieczeństwa do zmieniającego się oblicza zagrożeń stanowią integralną część strategii bezpieczeństwa banków.

BANK 2024/05

Nowoczesny Bank Spółdzielczy | Technologie – VERDIT | Jak działać w świecie pełnym ryzyka?

Ciągła czujność, baczna obserwacja, badanie i monitoring ryzyka. To nie opis sceny z operacji prowadzonej na otwartym sercu czy scenariusz filmu sensacyjnego,
ale obraz rzeczywistości, z którą na co dzień styka się sektor bankowy.
Troska o prawidłowe działanie systemów krytycznych to jedno z najważniejszych wyzwań. Jakie kroki powinniśmy podjąć, aby zapewnić sobie odrobinę mniej emocji
w tych i tak niepewnych czasach?

BANK 2024/05

Nowoczesny Bank Spółdzielczy | Technologie – Iron Mountain | Innowacyjna Bankowość Spółdzielcza | Czy banki nadążają za trendami technologicznymi?

Z badania „European Retail Banking Radar”, przeprowadzonego przez Kearney, wynika, że 37% interakcji konsumentów z bankami ma wyłącznie formę elektroniczną.
Nie da się zaprzeczyć, że cyfryzacja sektora postępuje dynamicznie, a jego dojrzałość technologiczna niezmiennie wyróżnia się na tle innych gałęzi gospodarki. Placówki stacjonarne nadal jednak pozostają ważne dla części klientów, przede wszystkim banków spółdzielczych, które cechuje lokalny charakter i priorytetyzacja bezpośrednich kontaktów międzyludzkich. Czy sprawia to, że bankowość spółdzielcza przegrywa w wyścigu technologicznym z bankami komercyjnymi?

BANK 2024/05

Nowoczesny Bank Spółdzielczy | Technologie – Commvault | Commvault® Cloud Cleanroom™ Recovery – cyberodporność na miarę aktualnych zagrożeń

Rosnące zaawansowanie technologiczne cyberataków pociąga za sobą konieczność wdrażania nowych metod ochrony danych. Jedną z nich jest przywracanie danych po cyberataku do czystego środowiska, tzw. cleanroomu – co ułatwia pełen powrót do działania firmy, i to nawet wówczas, gdy cyberprzestępcy umieścili złośliwe oprogramowanie w naszych kopiach zapasowych. Taką funkcję oferuje rozwiązanie Commvault, światowego lidera branży Backup & Recovery, Partnera Forum Technologii Bankowości Spółdzielczej 2024.

BANK 2024/05

Nowoczesny Bank Spółdzielczy | Technologie – Aplitt | Od monitorowania do optymalizacji – Zabbix

Współczesny sektor banków spółdzielczych stoi przed wyzwaniami, które wymagają nieustannych innowacji i adaptacji do zmieniających się oczekiwań klientów oraz dynamicznie rozwijającej się technologii. Kluczową rolę odgrywa bezpieczna i efektywnie zarządzana infrastruktura informatyczna, umożliwiająca implementację nowoczesnych rozwiązań, takich jak blockchain, sztuczna inteligencja czy analiza big data. Instytucje, które skutecznie monitorują i zarządzają swoim środowiskiem informatycznym, są lepiej przygotowane na wdrażanie nowych narzędzi, poprzez nabycie zdolności do szybkiego skalowania i adaptacji do nowych rozwiązań technologicznych. To przekłada się na ich konkurencyjność na rynku i efektywność operacyjną.

BANK 2024/05

Nowoczesny Bank Spółdzielczy | Technologie – Samsung Electronics / Promocja | Samsung IoT i AI dla inteligentnego zarządzenia placówkami banku: Optymalizacja w praktyce

Paweł ZaworskiOne Samsung – Senior ManagerSamsung Electronics Zarządzanie placówką banku w kontekście technologii można podzielić na dwa elementy: W obu przypadkach odpowiedzią może być IoT, czyli internet rzeczy pozwalający na komunikowanie się wybranych urządzeń w celu optymalizacji wspólnej pracy oraz AI, czyli sztuczna inteligencja pozwalająca na uczenie urządzeń pewnych schematów i zachowań, dzięki czemu ich optymalizacja i wybór scenariusza działań dokonują się automatycznie. Customer Experience – wygoda klientów […]

BANK 2024/05

Nowoczesny Bank Spółdzielczy | Technologie – Diebold Nixdorf | Łatwy dostęp do gotówki nadal jest kluczową kwestią

Badanie przeprowadzone przez firmę Tavex wykazało, że aż 84% Polaków nosi w portfelu gotówkę, przy czym nie chodzi tu wcale o niewielkie sumy. Nie dziwi zatem, że instytucje, takie jak banki spółdzielcze, inwestują coraz częściej w nowe technologie obsługi gotówki, by wzmocnić swoją konkurencyjność. Stały dostęp do gotówki to jeden z głównych aspektów, na który klienci zwracają uwagę, wybierając swój bank. Diebold Nixdorf, światowy lider w dziedzinie usług dla zarządzania gotówką, ma odpowiedź na rosnące wyzwania wobec obiegu gotówkowego.

BANK 2024/05

Nowoczesny Bank Spółdzielczy | Technologie – ITCARD S.A. | Contact center w bankach spółdzielczych kluczem do bezpieczeństwa i wygody klienta

Na współczesnym rynku oczekiwania klientów względem dostawców usług finansowych rosną bardzo szybko. Dostęp do środków zgromadzonych na rachunku i zarządzanie nimi musi być łatwe, szybkie i intuicyjne, a to wszystko bez uszczerbku dla bezpieczeństwa zdeponowanych pieniędzy. Aby zaspokoić tak dynamicznie zmieniające się potrzeby swych klientów, lokalne instytucje finansowe coraz częściej sięgają po rozwiązania z obszaru contact center. Opcja taka daje również możliwość zapewnienia konsumentom nieocenionego wsparcia.

BANK 2024/05

Nowoczesny Bank Spółdzielczy | Technologie – TUATARA | Wirtualny Asystent Piotr w Banku Spółdzielczym w Brodnicy

Bank Spółdzielczy w Brodnicy od kilku miesięcy korzysta z nowoczesnego rozwiązania, które rewolucjonizuje sposób, w jaki udziela pomocy i wsparcia swoim klientom. Wirtualny Asystent Piotr, stworzony we współpracy z firmą TUATARA, to zaawansowane narzędzie oparte na sztucznej inteligencji, które zapewnia klientom banku szybką, precyzyjną i spersonalizowaną obsługę.

BANK 2024/05

Nowoczesny Bank Spółdzielczy | Technologie – Secfense | Jakie technologie wdrożyć, by uniknąć kar w przypadku wycieku danych osobowych?

Firmy i organizacje przetwarzające dane osobowe są zobowiązane do tego, by zapewnić odpowiednią ich ochronę. Jednak jakie rozwiązania technologiczne konkretnie wdrożyć? W przepisach brakuje jasnych wytycznych. Podpowiedzią mogą być orzeczenia sądów oraz wskazówki zawarte w standardach i normach. Od dziś można je znaleźć w e-booku przygotowanym przez Secfense na podstawie analizy kancelarii Law4Tech.

wirtualny schemat działania chmury komputerowej
BANK 2024/05

Nowoczesny Bank Spółdzielczy | Technologie – Asseco Poland | Bank w chmurze – korzyści 360 stopni

W ostatniej dekadzie byliśmy świadkami ogromnego postępu technologicznego w sektorze finansowym. Wraz z rozwojem systemów oraz zaawansowaniem rozwiązań informatycznych instytucje zaczęły zdawać sobie sprawę z potencjału, jaki niesie ze sobą cyfryzacja. Jednym z kluczowych trendów, który odgrywa dzisiaj znaczącą rolę, jest migracja banków do rozwiązań chmurowych.

STRONA 47 Z 220